» » » Сборник - Триодь постная (цсл)


Авторские права

Сборник - Триодь постная (цсл)

Здесь можно скачать бесплатно "Сборник - Триодь постная (цсл)" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия: прочее. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Сборник  - Триодь постная (цсл)
Рейтинг:
Название:
Триодь постная (цсл)
Автор:
Издательство:
неизвестно
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "Триодь постная (цсл)"

Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.



Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.

Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.






НЕДЕЛЯ, В НЮЖЕ ЧТЕТСЯ СВЯЩЕННОЕ И СВЯТОЕ ЕВАНГЕЛИЕ, ПРИТЧИ МЫТАРЯ И ФАРИСЕЯ

В СУББОТУ ВЕЧЕРА

По предначинательном псалме, стихословим Блаже́н муж: 1-ю кафисму всю.

На Го́споди воззва́х, поставим стихов 10: и поем Осмогласника стихиры воскресны 3: и анатолиевы 4: и Триоди самогласны две, повторяюще первую. Глас 1.

Не помо́лимся фарисе́йски, бра́тие: / и́бо вознося́й себе́ смири́тся. / Смири́м себе́ пред Бо́гом, / мыта́рски поще́нием зову́ще: / очи́сти ны Бо́же, гре́шныя.

Фарисе́й тщесла́вием побежда́емь, / и мыта́рь покая́нием приклоня́емь, / приступи́ста к Тебе́ еди́ному Влады́це: / но ов у́бо похвали́вся, лиши́ся благи́х: / ов же ничто́же веща́в, сподо́бися дарова́ний. / В сих воздыха́ниих утверди́ мя Христе́ Бо́же, / я́ко Человеколю́бец.

Слава, глас 8: Вседержи́телю Го́споди, / вем, коли́ко мо́гут сле́зы: / Езеки́ю бо от врат сме́ртных возведо́ша, / гре́шную от многоле́тных согреше́ний изба́виша, / мытаря́ же па́че фарисе́я оправда́ша: / и молю́ся, с ни́ми причта́в, поми́луй мя.

И ныне, Богородичен 1, рядоваго гласа.


На литии стихира святаго обители, по обычаю.

Слава, глас 3: Мытаря́ и фарисе́я разли́чие разуме́вши душе́ моя́, / о́наго у́бо возненави́ждь горды́нный глас, / о́ваго же ревну́й благоумиле́нной моли́тве, и возопи́й: / Бо́же очи́сти мя гре́шнаго, и поми́луй мя.

И ныне, Богородичен воскресен, в тойже глас.


На стиховне стихиры Осмогласника по алфавиту.

Слава, глас 5: Отягче́нныма очи́ма мои́ма от беззако́ний мои́х, / не могу́ воззре́ти и ви́дети высоту́ небе́сную: / но приими́ мя, я́ко мытаря́ ка́ющася, Спа́се, / и поми́луй мя.

И ныне, Богородичен, в тойже глас: Храм и дверь еси́, / пала́та и престо́л Царе́в, / Де́во Всечестна́я, / Е́юже Изба́витель мой Христо́с Госпо́дь, / во тьме спя́щим яви́ся, / со́лнце сый пра́вды, / просвети́ти хотя́, я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю: / те́мже, Всепе́тая, / я́ко ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вши, / непреста́нно моли́ / спасти́ся душа́м на́шим.

Тропарь: Богоро́дице Де́во, глаголется трижды. И бывает благословение хлебов, и раздаяние. И чтение велие в Посланиих апостольских.

Последование прилучившагося святаго в Неделю сию, и в блуднаго, поем в пяток на Повечерии, или егда екклисиарх разсудит: аще токмо не случится коего великаго святаго, или святаго храму: зане храм и не великаго святаго, больши воследуется великаго святаго, на свой ему храмный праздник, еже должно есть бдению бывати, и никакоже оставляти в память его, ниже прелагается на ин день. Но поем службу храму, якоже и Сретению Господню, во вся дни, в няже и Сретение Господне бывает.

НА УТРЕНИ

По шести псалмех, Бог Госпо́дь, на глас Осмогласника. И глаголем тропарь воскресен дважды: Богородичен единожды, и обычная стихословия. Седальны Осмогласника. По Непорочных тропари: А́нгельский собо́р: ипакои. Степенны и прокимен гласа: Вся́кое дыха́ние: Евангелие воскресно ряду. Воскресе́ние Христо́во: псалом 50.

Слава, глас 8: Покая́ния отве́рзи ми две́ри, Жизнода́вче, / у́тренюет бо дух мой ко хра́му свято́му Твоему́, / храм нося́й теле́сный весь оскверне́н: / но я́ко щедр, очи́сти / благоутро́бною Твое́ю ми́лостию.

И ныне, Богородичен: На спасе́ния стези́ наста́ви мя, Богоро́дице, / сту́дными бо окаля́х ду́шу грехми́, / и в ле́ности все житие́ мое́ ижди́х: / но Твои́ми моли́твами / изба́ви мя от вся́кия нечистоты́.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й, / и по мно́жеству щедро́т Твои́х, / очи́сти беззако́ние мое́.

Мно́жества соде́янных мно́ю лю́тых помышля́я окая́нный, / трепе́щу стра́шнаго дне су́днаго: / но наде́яся на ми́лость благоутро́бия Твоего́, / я́ко Дави́д вопию́ Ти: / поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей Твое́й ми́лости.

Канон воскресен Осмогласника, со ирмосом на 4, и крестовоскресный на два, и Богородицы на два: и в Триоди на 6. Творение Георгия. Егоже краестрочие в Богородичнах: Георгия, глас 6:


Песнь 1

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

При́тчами вводя́й вся Христо́с, / к жития́ исправле́нию, / мытаря́ возвыша́ет от смире́ния, / показа́в фарисе́я возвыше́нием смиря́ема.

От смире́ния честь высокотворя́щую, / от возноше́ния же паде́ние ви́дя лю́тое, / мытаре́вым ревну́й до́брым, / и фарисе́йскую зло́бу возненави́ждь.

От возноше́ния испражня́ется вся́кое благо́е, / от смире́ния же потребля́ется вся́кое зло́е: / е́же облобыза́им ве́рнии, / гнуша́ющеся я́ве о́браза тщесла́внаго.

Смиренному́дрым бы́ти Свои́м ученико́м хотя́ всех Царь, / наказу́я уча́ше ревнова́ти / мытаре́ву воздыха́нию и смире́нию.

Слава: Я́ко мыта́рь стеню́, и рыда́ньми немо́лчными Го́споди, / ны́не прихожду́ Твоему́ благоутро́бию: / уще́дри и мене́, смире́нием жизнь ны́не препровожда́юща.

Богородичен: Ра́зум, сове́т, ча́яние, / те́ло, ду́шу и дух, Влады́чице, возлага́ю к Тебе́: / лю́тых враг и напа́стей, / и бу́дущаго преще́ния изба́ви, и спаси́ мя.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.


Песнь 3

Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

От гно́ища у́бо страсте́й смире́нный возноша́ется, / от высоты́ же доброде́телей низпа́дает лю́те всяк высокосе́рдый: / его́же о́браза зло́бы убежи́м.

Тщесла́вие оттщетева́ет бога́тство пра́вды, / смире́ние же расточа́ет страсте́й мно́жество: / е́же подража́ющия ны, ча́сти покажи́ мытаре́вы Спа́се.

Я́ко мыта́рь и мы бию́щеся в пе́рси, умиле́нием вопие́м: / очи́сти Бо́же нас гре́шных, / я́ко да сего́ прии́мем оставле́ние.

К ре́вности прии́дем ве́рнии, исправля́юще кро́ткое, / смире́нию соживу́ще в стена́нии се́рдца, пла́че же и моли́тве, / я́ко да и́мамы от Бо́га проще́ние.

Слава: Отри́нем ве́рнии высокохва́льную горды́ню, / возноше́ние же лю́тое, и дме́ние ме́рзкое, / и зле́йшее фарисе́ево Бо́гу неле́пое свире́пство.

Богородичен: В Тебе́ еди́ном прибе́жищи наде́явся, / да не отпаду́ до́браго ча́яния: / но да улучу́ Твою́ по́мощь Чи́стая, / вся́каго вре́да лю́тых избавля́емый.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.


Седальны, глас 4. Подобен: Ско́ро предвари́:

Смире́ние вознесе́ одержи́маго злы́ми, мытаря́ возстена́вша, / и е́же очи́сти, к Зижди́телю воззва́вша: / возноше́ние же низложи́ от пра́вды / окая́ннаго фарисе́я велере́чующа. / Те́мже поревну́им до́брым, злых отступа́юще.

Слава: Смире́ние дре́вле вознесе́ мытаря́, / пла́чем возопи́вша: очи́сти, и оправди́ся. / Того́ подража́им вси, во глубину́ зол впа́дшии, / возопии́м Спа́су из глубины́ се́рдца: / согреши́хом, очи́сти еди́не Человеколю́бче.

И ныне, Богородичен: Ско́ро приими́ Влады́чице, моле́ния на́ша, / и сия́ принеси́ Твоему́ Сы́ну и Бо́гу, Госпоже́ Всенепоро́чная: / разреши́ обстоя́ния к Тебе́ притека́ющих, / сокруши́ ко́зни, и низложи́ де́рзость вооружа́ющихся безбо́жно / на рабы́ Твоя́, Пречи́стая.


Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Изря́дный показа́ путь возноше́ния, смире́ние, / Сло́во смири́вшееся да́же и до зра́ка ра́бия: / Его́же подража́я вся́кий, возноша́ется смиря́яся.

Вознесе́ся пра́ведник, и низпаде́ фарисе́й: / во мно́жестве же зол отягча́емый смири́ся, / но вознесе́ся мыта́рь, ненаде́жно оправда́емый.

Нищеты́ хода́тай, от бога́тства доброде́телей, безу́мие яви́ся: / и бога́тство а́бие смире́ние оправда́ния от кра́йния нищеты́, / ю́же стя́жим.

Предре́кл еси́ Влады́ко, велему́дрствующим противоста́ти вся́чески, / и смире́нным благода́ть Твою́ подая́ Спа́се, / смири́вшимся ны́не нам Твою́ благода́ть низпосли́.

Слава: К Боже́ственному возноше́нию при́сно возводя́ нас Спас и Влады́ка, / высокотво́рное показа́ смире́ние: / но́ги бо ученико́м Свои́ма рука́ма обмы́.

Богородичен: Я́ко Свет непристу́пный Де́во ро́ждшая, / души́ моея́ тьму свети́тельною заре́ю разжени́, / и к стезя́м спасе́ния житие́ мое́ руково́дствуй.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́ди Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.


Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"

Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Сборник

Сборник - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"

Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.