» » » » Летописец Нестор - Повесть временных лет


Авторские права

Летописец Нестор - Повесть временных лет

Здесь можно скачать бесплатно "Летописец Нестор - Повесть временных лет" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Древнерусская литература, издательство Литагент «Эксмо»334eb225-f845-102a-9d2a-1f07c3bd69d8, год 2011. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Летописец Нестор  - Повесть временных лет
Рейтинг:
Название:
Повесть временных лет
Издательство:
Литагент «Эксмо»334eb225-f845-102a-9d2a-1f07c3bd69d8
Год:
2011
ISBN:
978-5-699-48137-8
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "Повесть временных лет"

Описание и краткое содержание "Повесть временных лет" читать бесплатно онлайн.



«Повесть временных лет» – летопись, рассказывающая о происхождении русской земли, о первых русских князьях и о событиях X – начала XII в.






Посемь реша варязи Володимеру: «Се град нашь; мы прияхом и́, да хочем имати окуп на них, по 2 гривне от человека». И рече им Володимер: «Пождете, даже вы куны сберуть, за месяць». И ждаша за месяць, и не дасть имь, и реша варязи: «Сольстил еси нами, да покажи ны путь в Греки». Он же рече им: «Идете». И избра от них мужи добры, смыслены и храбры, и раздая им грады; прочии же идоша Царюграду в Греки. И посла пред ними слы, глаголя сице царю: «Се идуть к тебе варязи, не мози их держати в граде, оли то створять ти зло, яко и сде, но расточи я разно, а семо не пущай ни единого».

И нача княжити Володимер в Киеве един, и постави кумиры на холму вне двора теремнаго: Перуна древяна, а главу его сребрену, а ус злат, и Хрса, Дажьбога, и Стрибога и Симарьгла, и Мокошь. И жряху им, наричюще я богы, и привожаху сыны своя и дъщери, и жряху бесом, и оскверняху землю требами своими. И осквернися кровьми земля Руска и холм-от. Но преблагий бог не хотя смерти грешником, на том холме ньше церкви стоить, святаго Василья есть, якоже последи скажем. Мы же на преднее възратимся.

Володимер же посади Добрыну, уя своего, в Новегороде. И пришед Добрына Ноугороду, постави кумира над рекою Волховом, и жряху ему людье ноугородьстии аки богу.

Бе же Володимер побежен похотью женьскою, и быша ему водимыя: Рогнедь, юже посади на Лыбеди, идеже ныне стоить сельце Предславино, от нея же роди 4 сыны: Изеслава, Мьстислава, Ярослава, Всеволода, а 2 дщери; от грекине – Святополка; от чехине – Вышеслава; а от другое – Святослава и Мьстислава; а от болгарыни – Бориса и Глеба; а наложьниць бе у него 300 Вышегороде, а 300 в Белегороде, а 200 на Берестове в селци, еже зоуть ныне Берестовое. И бе несыт блуда, приводя к собе мужьски жены и девице растьляя. Бе бо женолюбець, якоже и Соломан: бе бо, рече, у Соломана жен 700, а наложниць 300. Мудр же бе, а наконець погибе; се же бе невеголос, а наконець обрете спасенье. «Велий господь, и велья крепость его, и разуму его несть конца!» Зло бо есть женьская прелесть, якоже рече Соломан, покаявся, о женах: «Не внимай зле жене, мед бо каплеть от уст ея, жены любодеици, во время наслажаеть твой гортань, последи же горчае золчи обрящеши… Прилепляющиися ей внидут с смертью в вад… На пути животьныя не находить, блудная же теченья ея неблагоразумна». Се же рече Соломан о прелюбодеицах; а о добрых женах рече: «Дражайши есть каменья многоценьна. Радуется о ней муж ея. Дееть бо мужеви своему благо все житье. Обретши волну и лен, творить благопотребная рукама своима. Бысть яко корабль, куплю деющи, издалеча сбираеть собе богатьство, и встаеть от нощи, и даеть брашно дому и дела рабыням. Видевши стяжанье куповаше: от дел руку своею насадить тяжанье. Препоясазши крепко чресла своя, утвердить мышци своа на дело. И вкуси, яко добро есть делати, и не угасаеть светилник ея всю нощь. Руце свои простираеть на полезьная, локти своя устремляеть на вретено. Руце свои простираеть убогому, плод же простре нищему. Не печется муж ея о дому своемь, егда где будеть, вси свои ея одени будуть. Сугуба оденья сотворить мужеви своему, очерьвлена и багряна сабе оденья. Взорен бываеть во вратех муж ея, внегда аще сядеть на сонмиши с старци и с жители земли. Опоны створи и отдасть в куплю. Уста же свои отверзе смыслено, в чин молзить языкмь своим. В крепость и в лепоту облечеся. Милостини же ея вздвигоша чада ея и обогатиша, и муж ея похвали ю́. Жена бо разумлива благословена есть, боязнь бо господню да похвалить. Дадите ей от плода устьну ея, да хвалять во вратех мужа ея».

В лето 6489. Иде Володимер к ляхом и зая грады их, Перемышль, Червен и ины грады, иже суть и до сего дне под Русью. В сем же лете и вятичи победи, и взложи на ня дань от плуга, якоже и отець его имаше.

В лето 6490. Заратишася вятичи, и иде на ня Володимир, и победи я второе.

В лето 6491. Иде Володимер на ятвягы, и победи ятвягы, и взя землю их. И иде Киеву и творяше требу кумиром с людми своими. И реша старци и боляре: «Мечем жребий на отрока и девицю; на него же падеть, того зарежем богом». Бяше варяг един, и бе двор его, идеже есть церкви святая богородица, юже сдела Володимер. Бе же варяг той пришел из Грек, и держаше веру хрестеяньску. И бе у него сын красен лицем и душею; на сего паде жребий по зависти дьяволи. Не терпяшеть бо дьявол, власть имы надо всеми, и сей бяшеть ему аки терн в сердци, и тьщашеся потребити оканьный, и наусти люди. И реша пришедше послании к нему, яко «Паде жребий на сын твой, изволиша бо и́ бози собе; да створим требу богом». И рече варягъ: «Не суть го бози, но древо; днесь есть, а утро изгнееть; не ядять бо, ни пьют, ни молвят, но суть делани руками в дереве. А бог есть един, ему же служат грьци и кланяются, иже створил небо, и землю, и звезды, и луну, и солнце, и человека, и дал есть ему жити на земли. А си бози что сделаша? Сами делани суть. Не дам сына своего бесом». Они же шедше поведаша людем. Они же, вземше оружье, поидоша на нь и розяша двор около его. Он же стояше на сенех с сыном своим. Реша ему: «Вдай сына своего, да вдамы и́ богом». Он же рече: «Аще суть бози, то единого собе послють бога, да имуть сын мой. А вы чему претребуете им?» И кликнуша, и посекоша сени под нима, и тако побиша я. И не свесть никтоже, где положиша я. Бяху бо тогда человеци невеголоси и погани. Дьявол радовашеся сему, не ведый, яко близь погибель хотяше быти ему. Тако бо тщашеся погубити род хрестьаньский, но прогоним бяше хрестом честным и в инех странахъ; сде же мняшеся оканьный: яко сде ми есть жилище, сде бо не суть апостоли учили, ни пророци прорекли, не ведый пророка, глаголюща: «И нареку не люди моя люди моя»; о апостолех бо рече: «Во всю землю изидоша вещанья их, и в конець вселеныя глаголи их». Аще и телом апостоли не суть сде были, но ученья их аки трубы гласять по вселеней в церквах, их же ученьемь побежаем противнаго врага, попирающе под нози, якоже попраста и си отечника, приемша венець небесный с святыми мученики и праведники.

В лето 6492. Иде Володимер на радимичи. Бе у него воевода Волчий Хвост, и посла и́ Володимер перед собою, Волчья Хвоста; срете радимичи на реце Пищане, и победи радимиче Волчий Хвост. Темь и Русь корятся радимичем, глаголюще; «Пищаньци волчья хвоста бегають». Быша же радимичи от рода ляхов; прешедше ту ся вселиша, и платять дань Руси, повоз везуть и до сего дне.

В лето 6493. Иде Володимер на Болгары с Добрынею, с уем своим, в лодьях, а торки берегом приведе на коних: и победи болгары. Рече Добрына Володимеру: «Сглядах колодник, и суть вси в сапозех. Сим дани нам не даяти, поидем искат лапотников». И створи мир Володимер с болгары, и роте заходиша межю собе, и реша болгаре: «Толи не будеть межю нами мира, оли камень начнеть плавати, а хмель почнет тонути». И приде Володимер Киеву.

В лето 6494. Придоша болгары веры бохмиче, глаголюще, яко «Ты князь еси мудр и смыслен, не веси закона; но веруй в закон нашь и поклонися Бохмиту». И рече Володимер: «Како есть вера ваша?». Они же реша: «Веруем богу, а Бохмит ны учить, глаголя: обрезати уды тайныя, и свинины не ясти, вина не пити, а по смерти же, рече, со женами похоть творити блудную. Дасть Бохмит комуждо по семидесят жен красных, исбереть едину красну, и всех красоту взложить на едину, та будеть ему жена. Зде же, рече, достоить блуд творити всяк. На семь свете аще будеть кто убог, то ятам», и ина многа лесть, ея же не льзе псати срама ради. Володимер же слушаше их, бе бо сам любя жены и блуженье многое, послушаше сладко. Но се ему бе не любо: обрезанье удов и о неяденьи мяс свиных, а о питьи отнудь, рька: «Руси есть веселье питье, не можем бес того быти». Потом же придоша немьци от Рима, глаголюще: «Придохом послании от папежа»; и реша ему: «Рекл ти тако папежь: земля твоя яко и земля наша, а вера ваша не яко вера наша; вера бо наша свет есть: кланяемся богу, иже створил небо и землю, звезды, месяць и всяко дыханье, а бози ваши – древо суть». Володимер же рече: «Кака заповедь ваша?» Они же реша: «Пощенье по силе»; «Аще кто пьеть или ясть, то все в славу божью», рече учитель нашь Павел». Рече же Володимер немцем: «Идете опять, яко отци наши сего не прияли суть». Се слышавше жидове козарьстии придоша, рекуще: «Слышахом, яко приходиша болгаре и хрестеяне, учаще тя кождо вере своей. Хрестеяне бо верують, его же мы распяхом, а мы веруем единому богу Аврамову, Исакову, Яковлю». И рече Володимер: «Что есть закон вашь?» Они же реша: «Обрезатися, свинины не ясти, ни заячины, суботу хранити». Он же рече: «То где есть земля ваша?» Они же реша: «В Ерусалиме». Он же рече: «То тамо ли есть?» Они же реша: «Разгневася бог на отци наши, и расточи ны по странам грех ради наших, и предана бысть земля наша хрестеяном». Он же рече: «То како вы инех учите, а сами отвержени от бога и расточени? Аще бы бог любил вас и закон вашь, то не бысте расточени по чюжим землям. Еда и нам тоже мыслите прияти?»


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "Повесть временных лет"

Книги похожие на "Повесть временных лет" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Летописец Нестор

Летописец Нестор - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Летописец Нестор - Повесть временных лет"

Отзывы читателей о книге "Повесть временных лет", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.