Сборник - Триодь постная (цсл)

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Триодь постная (цсл)"
Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.
Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.
Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.
И по чину Божественная Литургиа Великаго Василиа. Вместо же херувимския песни поем тропарь сей, на глас 6, трижды.
Ве́чери Твоея́ Та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, / прича́стника мя приими́: / не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, / ни лобза́ния Ти дам я́ко Иу́да, / но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: / помяни́ мя Го́споди во Ца́рствии Твое́м.
Тойже и причастен, и вместо, Да испо́лнятся уста́ на́ша: тойже поем множицею, дондеже причастятся братия Божественных Таин. По заамвонной же молитве бывает умовение, и его последование, якоже являет Устав. Таже дается антидор, и отпуст. На трапезе же причащаемся вина и елеа.
Отпуст:
И́же за превосходя́щую бла́гость путь добре́йший смире́ния показа́вый, внегда́ умы́ти но́ги ученико́в, да́же и до Креста́ и погребе́ния снизше́дый нам, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и́же во святы́х отца́ на́шего Васи́лия Вели́каго, архиепи́скопа Кесари́и Каппадоки́йския, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.
В ТОЙЖЕ ВЕЛИКИЙ ЧЕТВЕРТОК
Повечерие глаголем малое, на немже поем трипеснец. Творение господина Андреа Критскаго. Глас 8.
Песнь 5.
Ирмос: Мрак души́ моея́ разжени́, светода́вче Христе́ Бо́же, / началоро́дную тьму изгна́в бе́здны, / и да́руй ми свет повеле́ний Твои́х, Сло́ве, / да у́тренюя, сла́влю Тя.
Украси́ся ве́черя, и угото́вася Тебе́ па́сха, / я́коже рекл еси́ Христе́, / но Иу́да на преда́ние Твое́ поуча́шеся, / сый с Тобо́ю вне Твоея́ цены́, / соглаша́шеся сребролю́бием.
Востае́т с ве́чери, и ле́нтием препоясу́ется по чре́слом Христо́с во́лею, / и преклоня́ет вы́ю, Петру́ вопию́щу: / никогда́же мои́ но́зе умы́еши Тво́рче мой, но оба́че омы́й.
Прия́т хлеб в ру́це, на преда́ние Иу́да, льсти́вый учени́к, / и́мже и преда́ние соде́ла Тебе́, / простира́ше но́зе, и́хже сам еси́ омы́л и ле́нтием оте́рл.
Лобза́нием льсти́вным Иу́да тогда́ уста́ распира́ше Тебе́, / и́миже те́ло Твое́ Сло́ве недосто́йно омака́ше, / вопия́ Тебе́: ра́дуйся Учи́телю, / лобза́тель и преда́тель, раб и льстец.
Петр я́коже зря́ше содева́емая тогда́, / у́жасом одержи́мь быв / рабы́ни обличи́ся худы́м вопроше́нием: / и́бо отве́ржеся Тебе́ Го́спода, / не то́кмо я́коже рекл еси́, / но и я́ко ве́дал еси́, вся ве́дый.
Зауша́ется Зижди́тель, и ударя́ется тварь поноше́нием Его́: / тро́стию бие́тся хотя́, и вы́шняя преклоня́ются: / оплева́ется Судия́, и основа́ния вся земна́я подвиза́ются.
Слава: Те́рнием венчава́ется Бог, зе́млю всю украше́й цве́ты, / и ра́ны прие́млет, и терпи́т поноше́ние долготерпели́вно, / и багряни́цу поруга́ния но́сит, / и терпи́т вся Бог сый, и стра́ждет Свое́ю пло́тию.
И ныне: Да вопие́т Иоа́нн, сказу́я уче́нии Боже́ственными воплоще́ние Твое́: / Сло́во плоть быв из Де́вы непрело́жно, / и пребы́сть естество́м Бог я́коже бе, / не отступи́в Оте́ческих Его́ недр.
Песнь 8.
Ирмос: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, / полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся, / Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́, / Тебе́ прино́сит песнь вся тварь, / я́ко Соде́телю всех во ве́ки.
Одева́яй о́блаки не́бо Иису́се, / на престо́ле сла́вы ца́рствуя с нетле́нным Отце́м, / Ты прие́мь ле́нтий, сим препояс́ался еси́ омы́ти но́ги бре́ннии, / весь огнь сый Сло́ве, а́ще и воплоти́лся еси́.
Я́коже вся омы́в, возле́г Иису́с, к Свои́м ученико́м глаго́лет: / ве́сте вси, что сотвори́х ны́не: / о́браз бо дах вам смире́ния всем: / да и́же хо́щет пе́рвый бы́ти, / да бу́дет всех после́дний произволе́нием.
Чи́сти у́бо есте́, но не вси вы, / Христо́с друго́м возлежа́щим на ве́чери рече́: / еди́н у́бо к друго́му не дове́дяще, рече́, сло́ва: / те́мже по сих глаго́лет я́ве и́мя преда́теля.
Я́коже сия́ глаго́ля, / на горе́ Елео́нстей прише́д, Судия́ всех со ученики́, / тогда́ у́бо глаго́лаше: / прииди́те и по́йдем отсю́ду, / приспе́ бо уже́ преда́тель: / никто́же отве́ржися Мене́, во́лею бо стражду́.
О ле́стнаго лобза́ния! / Ра́дуйся Учи́телю, Христу́ Иу́да глаго́лет, / вку́пе с сло́вом преда́ст на заколе́ние: / се бо даде́ зна́мение беззако́нным: / Его́же аз лобжу́, Той есть, / Его́же преда́ти вам обеща́хся.
Ят быв Бо́же наш от беззако́нных люде́й, / и не пререку́я отню́д, ни вопия́ А́гнче Бо́жий, / претерпе́л еси́ вся, испыта́тися, и суди́тися, и бие́н бы́ти, / свя́зан и ведо́м бы́ти со ору́жии и дреко́льми к Каиа́фе.
Да ра́спнется, вопия́ху евре́йстии лю́дие со свяще́нники и кни́жники, Иису́с Христо́с. / О лю́дие неве́рнии! / Что бо сотвори́ яви́выйся, воздви́гнувый Ла́заря от гро́ба, / и путь сотвори́вый челове́ком на спасе́ние?
Пила́тову суди́щу беззако́ннии лю́дие, крича́ще вопия́ху: / распни́ Сего́, отпусти́ же нам свя́зана су́ща Вара́вву, уби́йцу: / Христа́ же пе́рвее бив, возми́ возми́, распни́ со злоде́и.
Благослови́м Отца́ и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
О несказа́ннаго истоща́ния! О неизглаго́ланнаго сове́та! / Я́ко огнь сый, омы́л еси́ но́зе преда́телю Спа́се: / омы́в же не опали́л еси́, / и подава́я хлеб на ве́чери, и та́йной слу́жбе науча́л еси́.
И ныне, Богородичен: О но́ваго слы́шания! / Бог Сын Жены́, и безсе́менна рождества́, безму́жная Ма́ти, и рожде́нное Бог: / о ужа́снаго слы́шания! О зача́тия стра́шнаго! / О Де́вы нетле́ннаго рождества́! / Вои́стинну па́че ума́ вся, и вы́ше ве́дения.
Песнь 9.
Ирмос: Благослове́н Госпо́дь, Бог Изра́илев, / воздви́гнувый рог спасе́ния нам, / в дому́ Дави́дове, о́трока Своего́, / в ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́, / и напра́вил ны есть на путь ми́ра.
Па́ки вы спите́, Христо́с ученико́м рече́: / бди́те, прибли́жися час про́чее, воста́ните, / и́дем дру́зи Мои́, / се преда́тель учени́к всю спи́ру име́я, / гряде́т преда́ти Мя человекоуби́йцам.
Лобза́ние твое́ льсти́вное, и целова́ние го́рькое, / кому́ зове́ши ле́стче; глаго́ля бо, ра́дуйся Равви́, / Христо́с ко Иу́де веща́ше: / дру́же, на не́же прише́л еси́, рече́: / а́ще бо целова́ти прише́л еси́, / что предлага́еши нож ме́дом пома́занный?
Пила́тову суди́щу непови́нный Судия́, / во́лею прише́л еси́ предста́ти Христе́, / и изба́вити нас от долго́в на́ших. / Те́мже претерпе́л еси́ Благи́й пло́тию ура́нен бы́ти, / да вси прии́мем свобожде́ние.
Милосе́рдия пучи́на, ка́ко предстои́т огнь Пила́ту, / се́ну и тро́сти и земли́ су́щей, / его́же не опали́ огнь Божества́ Христо́с, но пожида́ше терпели́вно, / и́же естество́м свобо́дь я́ко Человеколю́бец.
Возми́ возми́, распни́ глаго́лемаго Христа́, / иуде́е взыва́ху Пила́ту иногда́: / сей же ру́це омыва́ше, / и тро́стию им писа́ше на Него́ вину́, / всем да́рующую безсме́ртие.
Вопию́ще беззако́ннии Пила́ту изли́ше: / возми́ возми́, распни́ Христа́, / прося́ху уби́ти я́ко осужде́на: / не Сей ли воскреси́ ме́ртвыя, прокаже́нныя очи́сти, / кровоточи́вую исцели́, разсла́бленныя стягну́в?
Что бо зло сотвори́, я́ко взыва́ете вельми́: / возми́ возми́, распни́ Его́? / Пила́т иногда́ вопия́ше лю́дем неразу́мным: / вины́ не обрета́ю в Нем. / Они́ же го́рько вопия́ху: / возми́ возми́, распни́ Спа́са всех.
О иуде́е беззако́ннии! О неразу́мнии лю́дие! / Не помяну́сте ли что от чуде́с Христо́вых, мно́жество исцеле́ний? / Но и всея́ Его́ не разуме́сте ли Боже́ственныя си́лы, / я́коже пе́рвии отцы́ ва́ши, ны́не же и вы не разуме́сте?
Слава: Бие́н быв Зижди́телю мой, и преда́лся еси́ мене́ ра́ди распя́тися, / да спасе́ние мое́ посреде́ земли́ соде́лав, источи́ши ми́рови жизнь: / и обезсме́ртиши честно́ю Твое́ю кро́вию покланя́ющияся Тебе́.
И ныне, Богородичен: А́гница Твоя́ Влады́ко, предстоя́щи у Креста́, / и рыда́ющи Тебе́ Творца́ вся́ческих, / зря́ше Твое́ долготерпе́ние: / во́лею бо роди́лся еси́ пло́тию, / и стра́сти вся в ней претерпе́л еси́, да спасе́ши мир.
ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ЧЕТВЕРТОК ВЕЧЕРА
во 2-й час нощи знаменует. И собравшимся нам во храм, благословившу священнику поем начало по обычаю, якоже в четверток 5-й седмицы. Таже шестопсалмие. Посем ектения великая, и по возгласе поем, Аллилу́иа, на глас 8. И тропарь: Егда́ сла́внии ученицы́: трижды, косно и со сладкопением. Писан в Великий Четверток на Утрени. Таже ектения малая. И даются свещи братии от екклисиарха. И глаголет священник: И о сподо́битися нам:
И чтет первое Евангелие от Иоанна, завета Святых Страстей, зачало 46:
Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: ны́не просла́вися Сын Челове́ческий, и Бог просла́вися о Нем. А́ще Бог просла́вися о Нем, и Бог просла́вит Его́ в Себе, и а́бие прославит Его́. Ча́дца, еще́ с ва́ми ма́ло есмь: взы́щете Мене́, и я́коже рех иуде́ом, я́ко а́може Аз иду, вы не мо́жете приити́, и вам глаго́лю ны́не. За́поведь но́вую даю́ вам, да лю́бите друг дру́га: я́коже возлюби́х вы, да и вы лю́бите себе́. О сем разуме́ют вси, я́ко Мои́ ученицы́ есте́, а́ще любо́вь и́мате между́ собо́ю. Глаго́ла Ему́ Си́мон Петр: Го́споди, ка́мо и́деши? Отвеща́ ему́ Иису́с: а́може Аз иду́, не мо́жеши ны́не по Мне ити́, последи́ же по Мне и́деши. Глаго́ла Ему́ Петр: Го́споди, почто́ не могу́ ны́не по Тебе́ ити́? Ны́не ду́шу мою́ за Тя положу́. Отвеща́ ему́ Иису́с: ду́шу ли твою́ за Мя положи́ши? Ами́нь, ами́нь глаго́лю тебе́: не возгласи́т але́ктор, до́ндеже отве́ржешися Мене́ три́щи.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"
Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"
Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.