Сборник - Триодь постная (цсл)

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Триодь постная (цсл)"
Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.
Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.
Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.
На Господи воззвах, стихиры, поставим стихов 6.
Творение господина Иосифа. Глас 2. Подобен: Вся прейду́:
Вся́кий грех соде́ях, всех преидо́х блудо́м: / а́ще восхощу́ пока́ятися, не и́мам слез то́ки! / А́ще ле́ностно и ны́не поживу́, му́це пови́нен есмь. / Но даждь ми исправле́ние, / еди́не благи́й Бо́же, и поми́луй мя.
Подобен:
Ту́чи ми пода́ждь Христе́ слез, в поста́ кра́сный день, / я́ко да воспла́чу, и отмы́ю скве́рну я́же от сласте́й, / и явлю́ся Тебе́ очище́н, / егда́ Судие́ с Небеси́ и́маши приити́ Го́споди, / суди́ти челове́ком, / я́ко Судия́, и Пра́ведный еди́н.
Другий, глас 5. Господина Феодора Студита. Подобен: Преподо́бне о́тче:
Прииди́те усе́рдно, / тве́рдое ору́жие поста́ иму́ще я́ко щит, / вся́кую кознь пре́лести вра́жия отврати́м ве́рнии. / Не опали́мся сладостьми́ страсте́й, / ни огня́ искуше́ний убои́мся, / и́миже Христо́с Человеколю́бец / почестьми́ терпе́ния венча́ет нас. / Те́мже со дерзнове́нием моля́щеся, / припа́даем зову́ще, / прося́ще ми́ра, и душа́м на́шим ве́лия ми́лости.
И в Минеи, 3. Сла́ва, и ны́не, Богородичен. Све́те ти́хий:
Таже прокимен, псалом 3, глас 6: Госпо́дне есть спасе́ние, / и на лю́дех Твои́х благослове́ние Твое́. Стих: Го́споди, что ся умно́жиша стужа́ющии ми?
Бытия чтение. [Глава 1, ст. 1 – 13.]
В нача́ле сотвори́ Бог не́бо и зе́млю. Земля́ же бе неви́дима и неустро́ена, и тьма верху́ бе́здны, и Дух Бо́жий ноша́шеся верху́ воды́. И рече́ Бог: да бу́дет свет. И бысть свет. И ви́де Бог свет, я́ко добро́, и разлучи́ Бог между́ све́том и между́ тьмо́ю. И нарече́ Бог свет день, а тму нарече́ нощь. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день еди́н. И рече́ Бог: да бу́дет твердь посреде́ воды́, и да бу́дет разлуча́ющи посреде́ воды́, и воды́. И бысть та́ко. И сотвори́ Бог твердь, и разлучи́ Бог между́ водо́ю, я́же бе под тве́рдию, и между́ водо́ю, я́же бе над тве́рдию. И нарече́ Бог твердь, не́бо. И ви́де Бог, я́ко добро́. И бысть вече́р, и бысть у́тро, день вторы́й. И рече́ Бог: да собере́тся вода́, я́же под небесе́м, в собра́ние еди́но, и да яви́тся су́ша. И бысть та́ко. И собра́ся вода́, я́же под небесе́м в собра́ния своя́, и яви́ся су́ша. И нарече́ Бог су́шу, зе́млю, и собра́ния вод нарече́ моря́. И ви́де Бог, я́ко добро́. И рече́ Бог: да прорасти́т земля́ бы́лие травно́е, се́ющее се́мя по ро́ду и по подо́бию, и дре́во плодови́тое творя́щее плод, ему́же се́мя его́ в нем, по ро́ду на земли́, и бысть та́ко. И изнесе́ земля́ бы́лие травно́е, се́ющее се́мя по ро́ду и по подо́бию, и дре́во плодови́тое творя́щее плод, ему́же се́мя его́ в нем, по ро́ду на земли́. И ви́де Бог, я́ко добро́. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день тре́тий.
Прокимен 2, псалом 4, глас 5: Госпо́дь услы́шит мя, внегда́ воззва́ти ми к Нему́. Стих: Внегда́ призва́ти ми, услы́ша мя Бог пра́вды моея́.
Притчей чтение. [Глава 1, ст. 1 – 20.]
При́тчи Соломо́на сы́на Дави́дова, и́же ца́рствова во Изра́или. Позна́ти прему́дрость и наказа́ние, и уразуме́ти словеса́ му́дрости. Прия́ти же изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний, уразуме́ти же пра́вду и́стинную и суд исправля́ти. Да даст незло́бивым кова́рство, отроча́ти же ю́ну чу́вство же и смысл. Сих бо послу́шав, му́дрый прему́дрее бу́дет, а разу́мный строи́тельство стя́жет. Уразуме́ет же при́тчу, и те́мное сло́во, рече́ния же прему́дрых, и гада́ния. Нача́ло прему́дрости страх Госпо́день, ра́зум же благ всем творя́щим его́: благоче́стие же в Бо́га нача́ло чу́вства, прему́дрость же и наказа́ние нечести́вии уничижа́т. Слы́ши, сы́не, наказа́ние отца́ твоего́, и не отри́ни заве́тов ма́тере твоея́. Вене́ц бо благода́тей прии́меши на твое́м версе́, и гри́вну зла́ту о твое́й вы́и. Сы́не, да не прельстя́т тебе́ му́жи нечести́вии, ниже́ да восхо́щеши, А́ще помо́лят тя, глаго́люще: иди́ с на́ми, приобщи́ся кро́ве, скры́ем же в зе́млю му́жа пра́ведна непра́ведно. Пожре́м же его́ я́коже ад жи́ва, и во́змем па́мять его́ от земли́. Стяжа́ние его́ многоце́нное прии́мем, испо́лним же до́мы на́ша коры́стей. Жре́бий же твой положи́ с на́ми: о́бще же влага́лище стя́жем вси, и меше́ц еди́н да бу́дет всем нам. Не иди́ в путь с ни́ми: уклони́ же но́гу твою́ от стезь их: Но́зе бо их на зло теку́т, и ско́ри суть излия́ти кровь. Не без пра́вды бо простира́ются мре́жи перна́тым. Ти́и бо уби́йству приобща́ющеся, сокро́вищствуют себе́ зла́я: разруше́ние же муже́й законопресту́пных зло. Си́и путие́ суть всех творя́щих беззако́нная: нече́стием бо свою́ ду́шу отъе́млют. Прему́дрость во исхо́дех пое́тся, в сто́гнах же дерзнове́ние во́дит.
Сподо́би Го́споди в ве́чер:
И метания 3. Иерей: Испо́лним вече́рнюю моли́тву:
По возгласе поем оба лика вкупе:
На стиховне самогласен дне, глас 3:
Пости́мся посто́м прия́тным, благоуго́дным Го́сподеви: / и́стинный пост есть, злых отчужде́ние, / воздержа́ние язы́ка, я́рости отложе́ние, / похоте́й отлуче́ние, оглаго́лания, лжи и клятвопреступле́ния. / Сих оскуде́ние, / пост и́стинный есть, и благоприя́тный.
Стих: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́, живу́щему на небеси́. Се я́ко о́чи раб в руку́ госпо́дий свои́х, я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́, та́ко о́чи на́ши ко Го́споду Бо́гу на́шему, / до́ндеже уще́дрит ны.
И повторяем тойже.
Таже мученичен. Стих: Поми́луй нас Го́споди, поми́луй нас, я́ко по мно́гу испо́лнихомся уничиже́ния: наипа́че напо́лнися душа́ на́ша поноше́ния гобзу́ющих, / и уничиже́ния го́рдых.
Ве́лия му́ченик Твои́х Христе́ си́ла: / во гробе́х бо лежа́т, и ду́хи прогоня́ют, / и упраздни́ша вра́жию власть, / ве́рою Тро́ическою подви́гшеся о благоче́стии.
Слава, и ныне, Богородичен: Богоро́дице, предста́тельство всех моля́щихся, / дерза́ем, Тобо́ю хва́лимся, / в Тебе́ все упова́ние на́ше есть: / моли́ Ро́ждшагося из Тебе́ / о непотре́бных рабе́х Твои́х.
Таже творит канонарх обычный поклон в лики, такожде и оба лика. Ны́не отпуща́еши: Трисвятое: И метания 3. Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: И по амине: Богоро́дице Де́во ра́дуйся: Поклон един. Сла́ва: Крести́телю Христо́в: Поклон един. И ны́не: Моли́те за ны: Поклон един. Таже, Под Твое́ благоутро́бие: без поклона. Го́споди поми́луй, 40: кротким гласом. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую херуви́м: И́менем Госпо́дним благослови́ о́тче. Священник: Сый благослове́н Христо́с Бог наш: Небе́сный Царю́: И глаголем молитву тайно преподобнаго Ефрема: Го́споди, и Влады́ко живота́ моего́: И творим 3 великия поклоны, и малых 12. И паки предписанную молитву, и поклон един. Трисвятое. Го́споди поми́луй, 12. И молитва: Всесвята́я Тро́ице, единосу́щная держа́во: Таже, Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́нно от ны́не и до века. Трижды. И метания 3. Сла́ва, и ны́не: Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя: Посем, Досто́йно есть: и поклон. Посем другий лик: Слава, и ныне: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́. И отпуст по обычаю. Егда же поставляем трапезу, глаголем и псалом 144: Вознесу́ Тя Бо́же мой: И бывает отпуст. Исходяще же в паперть, поем якоже обычай стихиру храма святаго. Глаголются же и от священника обычныя молитвы, и поминает усопшия.
И бывает совершенный отпуст.
Сие последование бывает светильничнаго, во всей святей Четыредесятнице, не сущей преждеосвященней: не прияхом бо творити преждеосвященную, даже до среды, за еже поститися по преданию всему братству, могущии же да пребудут постящеся до пятка. Святыя же горы устав в первый убо день отнюд не повелевает ясти.
Во вторник же, в среду, и в четверток ясти подобает по единой литре хлеба, и воду, и ино ничтоже, разве соли требуя с хлебом.
Подобает ведати: Яко в лавре преподобнаго отца нашего Саввы, не поем Повечерий в церкви, но в келлиях поем кийждо: тако бо прияхом.
Во общежитиях же Палестины поются Повечерия сице:
О ЧАСЕ ДЕВЯТОМ,
Входит свещевжигатель, и сотворив поклон предстоятелю отыдет, и биет в било дванадесять. И собираемся вси в церковь, и сотворивше кийждо вчиненыя поклоны, и мало седше, во еже всем, или множайшым собратися: Востав священник от седалища своего и сотворив обычный поклон игумену, творит благословение. И мы начинаем: Сла́ва Тебе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́: Царю́ Небе́сный: Трисвятое, и метания 3. Подобне и на Прииди́те поклони́мся, метания 3. И абие глаголем псалом 69: Бо́же, в по́мощь мою́ вонми́:
Таже начинаем великий канон, творяще и на части четыре со ирмосом, яко исполнитися ему в четверток вечера.
Творение святаго отца нашего Андрея Критскаго, Иерусалимскаго.
Творим же на кийждо тропарь метания 3.
Глас 6. Песнь 1. Ирмос по дважды.
Ирмос: Помо́щник и покрови́тель / бысть мне во спасе́ние, / Сей мой Бог, и просла́влю Его́, / Бог отца́ моего́, и вознесу́ Его́: / сла́вно бо просла́вися.
Стих: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.
Отку́ду начну́ пла́кати / окая́ннаго моего́ жития́ дея́ний? / Ко́е ли положу́ нача́ло, Христе́, ны́нешнему рыда́нию? / Но я́ко благоутро́бен, / даждь ми прегреше́ний оставле́ние.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"
Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"
Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.