Сборник - Триодь постная (цсл)
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Триодь постная (цсл)"
Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.
Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.
Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.
Да́рует тезоимени́тый дар, Бог, Фео́дора, / возлюби́вшим я́вльшаго возлю́бленнаго явле́ние, / пресла́вных дел Творца́, / и Боже́ственных сил Самоде́теля содева́емаго.
Ничто́же к му́ченику лу́цы и стре́лы твоя́ / вра́же челове́ческаго спасе́ния: / и уме́рый бо живе́т, и возбну́, / и злоде́йством твои́м противля́яйся, / спаса́ет вся́каго правосла́внаго.
Богородичен: Стра́нное бя́ше пре́жде чу́до Богоотрокови́це, / страда́льческими же свиде́тельствы прия́т ве́ру несумне́нну, / и ве́руемое при́сно пребыва́ет чуди́мое, / и ве́рне покланя́емое.
Иный.
Ирмос: Бо́жиим / све́том Твои́м, Бла́же, / у́треннюющих Ти ду́ши / любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Тогда́шний у́бо архиере́й весь ужасну́вся, / нечести́ваго я́коже уве́де сове́т, / пе́сньми всено́щными Бо́га моля́ше, / не презре́ти в коне́ц люде́й жре́бия Его́.
Но ско́рый вои́стинну помо́щник, / во и́стине и теплоте́ призыва́ющих, / моле́ния их не презре́ вся́каго, / но скоре́йшее им соде́ловает разреше́ние начина́ния.
Слава: От вы́шних помо́щник посыла́ется я́ко скоре́е на зе́млю, / страстоте́рпец Фео́дор, / и пастыренача́льник явля́ется, / разреше́ние науча́я беззако́ннаго сове́та.
Богородичен: Никто́же притека́я к Твоему́ Влады́чице, заступле́нию те́пле, посрами́тся когда́, / но про́сит благода́ти, и дар прие́млет к поле́зному скоре́йший проше́ния.
Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.
Песнь 6.
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е:
Пости́тися, Спа́се, не мо́гут дру́зи и сы́нове черто́га Твоего́: / Тебе́ бо Жениха́ с Ма́терию и с дру́гом Твои́м, / учрежда́ют предстоя́ща и слу́жат.
Отступи́ Бо́га спаса́ющаго, / отступи́ и от ра́зума злоимени́тый, / и киче́нием воста́ на ве́ру, / но вме́сто сего́ обре́те великоимени́таго.
Пострада́в предста́ му́дрший, и сотво́рь до́блий те́пльший, / к мучи́телем бо бра́нию, и побе́дою до́бре обучи́вся, / ниже́ у́мер отступи́ исправле́ния.
Богородичен: Изба́вльшеся днесь, Влады́чице, беды́ душетле́нныя, / чудесе́м страстоте́рпца Твоего́, / по Твоему́ Боже́ственному промышле́нию, / благода́ть обои́м возлага́ем.
Иный.
Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.
Стра́нному ужаса́яся виде́ния твоего́, / архиере́й проти́во рече́: / ты кто еси́ го́споди, глаго́ляй мне? / Вразуми́ и научи́, ка́ко обря́щем скоре́йшую по́мощь?
Фео́дор рече́: аз есмь я́вственно страстоте́рпец, и слы́ши: / пшени́цу свари́в раздели́ лю́дем, / и та́ко спасу́тся от скве́рных бра́шен преле́стника.
Слава: Коль ве́лие чу́до твое́, / и пресла́вное твое́ заступле́ние Фео́доре! / Те́мже дерза́юще вси чи́сто к тебе́ прибега́ем, / и мо́лимся, спаси́ рабы́ твоя́.
Богородичен: Све́та жили́ще, и прия́телище чи́стое Сло́ва была́ еси́, / Отца́ благоволе́нием, и к Тебе́ посеще́нием Ду́ха Свята́го: / те́мже мя просвети́.
Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Кондак, глас 8:
Ве́ру Христо́ву я́ко щит внутрь прие́м в се́рдце твое́м, / проти́вныя си́лы попра́л еси́ многострада́льче: / и венце́м небе́сным венча́лся еси́ ве́чно Фео́доре, я́ко непобеди́мый.
Икос: На престо́ле све́та носи́маго, / благода́рственно ве́рою воспева́ем Тя, / я́ко дарова́ние Боже́ственное дарова́л еси́, / до́бляго страда́ньми Фео́дора, / в житии́ треблаже́ннаго, я́ко побо́рника су́ща и́стины: / и́же благочести́вым помышле́нием стяжа́в Христа́, держа́вный, / бысть победи́тель на ле́стнаго, я́ко непобеди́мый.
Синаксарий.
Песнь 7.
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии:
Зако́ну рекл еси́ не лежа́ти пра́ведником Твои́м, Пра́ведный Влады́ко: / те́мже Ма́ти Твоя́, и многочу́дный сей раб Твой, / све́тлостию па́мяти сих днесь зако́ны разоря́ют поще́ния.
Коль сла́дкое, и вели́кое, и ра́достное ны́нешнее торжество́! / Е́же му́чеников нам до́блейший и преве́лий ны́не вообрази́, / еди́нем чудесе́м от нечи́стых чи́стыя лю́ди Христо́вы соверши́в.
К змие́м лю́тым сопроти́вльшагося, / и возмо́гшаго на душетле́ннаго же и оскверня́ющаго одушевле́нная телеса́, / венча́им побе́дными пе́сньми, и венце́в похвала́ми.
Богородичен: Родонача́льник у́бо проуве́дев душетле́нное бра́шно не убеже́: / Твои́ же ве́рнии лю́дие от Твоего́ му́ченика преднаучи́вшеся, и избе́гше всепа́губныя пи́щи, / с сим Влады́чице, спаси́тельная Тебе́ жрут.
Иный.
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие / мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Росода́вец печа́ли, и распале́ния о́блак яви́лся еси́ пресла́вне, / и спасл еси́ от пе́щи мучи́тельския, зову́щия вся ве́рныя: / благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
Царю́ пребеззако́ннейший посрами́ся, / и да заградя́тся уста́ твоя́, поуча́ющаяся на нас беззако́нному сове́ту: / разруши́ бо твою́ кре́пость ца́рствуяй Царь и всех Госпо́дь.
Слава: Иулиа́не безу́мне, се́рдце твое́ все зло́бы испо́лнися, / обава́ется же от прему́драго Бо́га на́шего, / излия́вшееся ле́стно на нас, вопию́щих к Нему́: / благода́ть подава́еши нам.
Богородичен: Па́че сло́ва Твое́ бысть зача́тие, / и па́че ума́ Рождество́ Твое́ Всенепоро́чная: / Бо́га бо родила́ еси́ пло́тию, / спа́сшаго вся от тле́ния, Благослове́нная. / Те́мже ны́не Богоро́дице Тя сла́вим.
Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Песнь 8.
Ирмос: Изба́вителю всех, Всеси́льне, / посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, / снизше́д, ороси́л еси́ / – и научи́л еси́ пе́ти: / вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Ра́дости Рождество́м испо́лнившая небе́сная и земна́я, / вре́менным се́тованием благода́ть благовре́менную подае́т вене́чнику, / спле́щущи све́тло пра́зднственная.
Суббо́тствуим челове́цы днесь, / от трудов вчера́шних почи́вше, / за Благослови́вшаго настоя́щий день упокое́нием, / и ны́не торжество́м му́ченика.
Вои́стинну сия́ пе́рвая в суббо́тах, / и суббо́т бы глаго́лалася суббо́та: / му́ченическия же благода́ти и си́лы Боже́ственныя испо́лнена, / спасе́ния вели́каго воспомина́ние.
Царя́ Бо́га чи́стыми бра́шны, / ца́рствия беззако́ннаго скверне́ния, чи́стый упраздни́, / и пресла́вным о́бразом чудоде́йства святу́ю седми́цу освяти́.
Богородичен: Извеща́ет Твое́ Отрокови́це та́инство, / му́чеников усе́рдная смерть: / я́ко бо Бо́гу ве́ровавше ро́ждшемуся, / а́ще и страсть во́лею претерпе́, / саме́х себе́ до́блии пожро́ша.
Иный.
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Из пла́мене я́ко изба́вился еси́ му́чениче Фео́доре, Боже́ственною си́лою: / си́це и ны́не нас спасл еси́ сам предста́тельством боже́ственным твои́м, / беззако́ннаго сове́та злоко́зненнаго.
Ве́чер водвори́ся плач рабо́м твои́м, / от лука́ваго лови́тельства супоста́та на́шего, / но во у́трие ра́дость возсия́, му́чениче терпеливоно́сче, / те́плою твое́ю по́мощию.
Слава: Изба́вителя тя обре́тше, в беды́ мы впа́дше, / и изба́вителя ко́зни вра́жия, / му́чениче Христо́в страстоте́рпче Фео́доре, / тя славосло́вим во вся ве́ки.
Богородичен: Недоумева́ет ум челове́ческий / Твоего́ Рождества́ Чи́стая, та́инство изрещи́: / и сего́ ра́ди Тя ве́рою благоче́стно, я́ко Богоро́дицу почита́ем, / и славосло́вим во вся ве́ки.
Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: / Бог из боку́ Твое́ю про́йде, / я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ / и с челове́ки поживе́. / Тя, Богоро́дице, тем вси велича́ем.
Стека́ется мно́жество отвсю́ду, в сень сведе́ния, и живу́щую благода́ть, / предпросия́вшаго в сла́ве всех му́чеников, / со Влады́чицею всех велича́ем.
Мужа́йся Христо́ва Це́рковь, / и держа́вствуй всу́е борю́щими: / Христо́вы бо дру́зи и предстоя́щии о тебе́ пеку́тся / и отстоя́щии я́коже до́блии, / Ему́же соверша́еши благода́рственная.
Возмне́вшася дре́вле умре́ти, / ве́щи показу́ют жит́и и по кончи́не, / и ве́ры па́ки предста́тельствовати с ра́вною ре́вностию. / Е́юже богатя́щеся Благоде́теля велича́ем.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"
Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"
Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.






















