» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








ВОЗРАЖЕНИЕ 9-му ВОПРОСУ И ОТВЕТУ


Глаголеши, совопросниче, яко аз, собором что повелел Богом венчанный (л. 61) [253] государь царь, что был здесь на Москве, то я ни во что почел и назвал собор тот сонмищем жидовским.

Ответ: [254] Аще кто чрез правила святыя собирает соборы, не есть тот собор. На Василия Великаго повелением епаршеским и на Григория Богослова повелением Иуалиевым, и на Иоанна Златоустаго повелением царевым и царицыным, и на Филиппа митрополита повелением царя Иоанна, и ни есть тии собори, ниже именуются святии, но сонмища суть, а не собори. Тако [255] Господу глаголющу: Идеже [256] о имени Моем собрани два или трие, ту есмь посреде их, и паки овца Моя гласа Моего слушают, и Аз знаю их (л. 61 об.) [257] и последуют Ми. И паки: Аще [258] кто любит Мя, слово Мое соблюдет, и Отец Мой возлюбит его и к Нему приидеве и обитель у Него сотвориве, и [259] аще заповеди Моя соблюдесте, пребудете в любви Моеи, якоже и Аз заповеди Отца Моего соблюдох и пребываю в Того любви. Имеяй [260] заповеди Моя и творя их, он есть любяй Мя.

Не [261] всяк глаголяй Ми «Господи, Господи» внидет в царство, но творяй волю Отца Моего, иже на небесех. Мнози рекут Ми во онь день «Господи, Господи, не Твоим ли именем пророчествовахом и Твоим именем бесы изгонихом и Твоим именем силы мнози сотворихом», и тогда исповем им (л. 62) [262], яко николиже знах вас, отыдите от Мене, делателие беззакония. Всяк убо, иже слышит словеса Моя сия и творит их, уподоблю его мужу мудру, иже созда храмину свою на камени; и сниде дождь, и приидоша реки, и возвеяша ветри, и припрешася храмине той, и паде, и бе падение ея велие.

Что [263] же зовете Мя «Господи, Господи и не творите, яже Аз глаголю». Бога исповедают ведати делы же (л. 62 об.) [264] Его отмещаются. Мерзцы суще и непокоривии и на всяко дело благо [265] неискусни, иже в законе хвалишися, преступлением закона Богу досаждаеши.

Блюдите [266] убо, како опасно ходите, не яко немудри, но яко премудри, искупующе время яко дние злии суть. Сего ради не бывайте безумни, но разумевающе, что есть воля Божия.

И ты убо, ответотворче, пишешь: Господь глаголет: Се Аз с вами есмь во вся дни до скончания века. И [267] паки ты глаголеши о нас з жестости тогда человеческия, что ни есть говорил, Никон выговорил и слово с яростию сказано, но не надобно с плохостию роспрошати, а кто ни есть соборныя святыя со(л. 63)брания [268] называет сонмищем жидовским, надобно как еретика проклять для того диалог Григорий прежние 4 Вселенския соборы почитал, что четыре крепости святых евангелист.

Кто ти, плутотворче, сказал, яко святыя соборныя собрания называю жидовским сонмищем и надобно как еретика проклинать для того, что диалог Григорий прежние 4 Вселенския соборы почитал? Зри, яко и самый совопросник не о Вселенских соборех вопрошал тя, но времене сего, их же царьское величество собра и одари, на отмщение нашему отхождению да глаголют все, еже он, государь, восхоте, якоже (л. 63 об.) [269] и самое тое их соборное деяние являет, а не о Вселенских святых соборех.

Множицею выше рекохом и ныне глаголем, иже аще кто чрез правила 7-го святаго Вселенскаго собора приложит или отложит да будет проклят, якоже и ты, продерзивый, пишешь и глаголеши и новыя законы вводиши от отверженых и несведомых внешних книг.

Такожде ум имеяй, аще кто назовет сие соборище жидовским сонмищем, не погрешит истины. Аще кто разсмотрит тех деяние написаное на соборище том, все лжи полно и ни единыя истины несть.

Собором же убо бывающим по 37-му (л. 64) [270] святых апостол [271], якоже выше рекохом и ныне глаголем собравшимся. Такожде во Антиохии Сирстей в 20-м правиле глаголет: Несть [272] достойно никим же о себе собора творити свене сущаго в митрополии епископа, рекше митрополита. Такожде и в Лаодикии собора в 3-м правиле: Собиратися епископом идеже, аще повелит митрополит. Такожде и святаго Вселенскаго 4-го собора, иже в Халкидоне, в 19-м правиле написано, еже сходитися епископом, идеже повелит митрополит, а не царь. Такожде Карфагенскаго собора в правиле 95-м: Егда ж будет некая общая потреба, ея же ради общему собору быти, должни суть вси епископи к держащему первый престол епископу грамоты послати, (л. 64 об.) [273] и той идеже аще изберет место стройно снитися, ту да соберутся.

Такожде и 7-го Вселенскаго собора в 6-м правиле глаголет: Митрополита же небрегуща его собору бывати, кроме некия беды и нужди, правилным запрещением повинует.

Такожде новых заповедей Иустиниана царя 8-й грани глава 8-я: Митрополитом собиратися к патриархом, а епископом к митрополитом.

И по седми святых Вселенских соборех нигде обретается царем собраный собор, развее во Флоренце осмый был собор чрез святыя Вселенския соборы собран, тамо бывшу и царю и патриарху вселенскому, но обаче беззаконно дерзнувшим. И последи собору тому прокляту бывшу (л. 65) [274] по 1-му правилу 7-го Вселенскаго собора и все ни во что их злодейство бысть, аще и царь был благочестив и вселенский патриарх и со прочих патриарх наместники, но беззаконное деяние сотворшее теми отвержено бысть и со беззаконными вменено есть. О нем же последи пространнее скажем.

Како же ты, враже истины и всякия правды отчюжденне, дерзаеши нововводныя вопросы, чрез святыя правила святых апостол и святых отец вопрошены, толковати и утверждати, не стыдяся божественых законов и утверждения.

Послушай бывшаго соборнаго деяния во времена благочестиваго царя (л. 65 об.) [275] государя и великаго князя Феодора Ивановича всеа Русии, еже по божественней ревности на лучшую красоту святей Божии Церкви устроити патриаршеский престол, еще прежде в Московском государстве не бысть тое власти, но митрополитом Московским и всея Русии именующимся по благословению святейших вселенских патриарх. И уже желаемой царьскаго величества мысли к делу приити начинающейся, и призвав царь преосвященнаго митрополита со всем освященным собором и весь свой царьской сигклит. Таже начат царь мысль свою преосвященному митрополиту и всему освященному собору и всему сигклиту (л. 66) [276] сказовати: весте, отцы, яко излишшее благочестие бысть во дни благочестивых царей во Елладе и во Африке, во Египте и в Ливии, и в Палестине, и в Сирии, сиречь в Греческой земли, в Константинеграде и во Александрии, и во Антиохии, и во Иерусалиме и в других странах, идеже неизреченная смотрения Божия содеяшася, и многочеловечный народ от тмы неведения ко свету благоразумия обратишася. Ныне же яко слышим, аз же и вы, яко тамо преславная и премногия хвалы достойная, еже в похвалу в Троице славимому Богу и ко спасению человек устроена быша, вся попрана бысть рукама (л. 66 об.) [277] злочестивых турков. И яко ничто же от сих во благое зрится, но вся безчествуема, Богу тако изволшу в наказание наше до толика, яко тамо сущим патриархом и прочим святителем наречением святительства токмо именоватися, власти же едва не всяко лишением, ныне то зло и зде достиже [278]. Наша же страна, якоже зрите, благодатию Божию во много разширение приходит, наипаче же благочестивая наша вера, яже на основании апостол и пророк утверждена, возрастает и множится.

И сего ради хощю, аще Богу угодно будет и писания Божественая не пререкуют, яко да в царьствующем нашем граде Москве устроится (л. 67) [279] превысочайший престол патриаршеский. И аще убо угодно вам сия, возвестите ми, аз бо мню, яко ничто же в сих благочестию повреждение, но и паче предспеяние веры Христове.

Сия же слышав, преосвященный митрополит и прочии святителие и благороднии боляре совет благочестиваго царя похваляют и отвсюду утверждают, и церковь Божию, яже в Русцтей митрополии патриаршския власти достойну быти глаголют. Но обаче, рекоша, благочестивый царю, аще возхощет благочестивая твоя держава, да возвестится о сем писанием вселенским четырем патриархом. И сим коемуждо (л. 67 об.) [280] своими митрополиты и епископы советовавшим писанием между собою согласившемся, Богу помогающу, удобь таковое начинание к совершению приити возможет. Понеже благочестивая ти держава и мы вси имеем сих яко столпы благочестию, аще и во области поганых суть, но святая, якоже рече Писание, николи же осквернена бывают. Но и паче же сего ради, да не возмнится, о благочестивый царю, инем языком, наипаче же пишущим на святую нашу веру латином и прочим еретиком, яко в царьствующем граде Москве патриаршеский престол устроися токмо единою (л. 68) [281] царьскою властию.

Благочестивый же царь, слышав сия, не тяжко внят о сем [282], аще и властию можаше превысочайший престол патриаршеский устроити, яко царь и самодержец, но обаче изволи повинутися воли Божией по правилом святых апостол и святых отец и святительскому совету, предпочиташе бо святительство боле царства предстояния ради олтарю и приношения непорочнаго Агнца рукама сих, по Божественному писанию чтит иерея, чтит вышняго Бога, понеже иерейская честь на Бога возходит, не существене не буди то, но премногия ради благодати, яже от Христа Бога апостолом и апостолским приемником дадеся. (л. 68 об.) [283] Слушаяй, рече, вас, Мене слушает, и отметаяйся вас, Мене отметается, отметаяйся Мене, отметается и пославшаго Мя. И паки. Приемляй вас, Мене приемлет. Наипаче же по всему являяся, яко сын и послушник святыя Церкве.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.