Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
34-е правило святых апостол, такожде собора во Антиохии Сирстей 9-е правило и митрополита старейшим почитати велят. Ты же, не имея или не ведая Божественнаго писания, словес крепости в ответех своих не имея, ко внешним лжам и баснословиям приходиши на прелесть простейшим человеком.
Господу свидетелствующу, горе человеку тому, (л. 83 об.) [329] им же соблазн приходит. И паки. Иже аще соблазнит единаго от малых сих, мнии наречется во Царствии Небеснем.
Глаголи, лжечеловече, где есть писано, еже бы своего архиепископа или митрополита свои епископи, собрався, судили, но митрополит епископа судит со епископы, а митрополита патриарх, под ним же есть епархия митрополия, или Цареградский патриарх, якоже святаго 4-го собора 9-е правило глаголет. Но ни епископа лепо есть судити прежде даже неувестыя о нем или не сушу ему призвану, якоже Василий Великий пишет в первой книге глава 54.
Яко [330] не подобает осуждати кого прежде даже не (л. 84) [331] увесть опасно яже о нем, аще и мнози суть оглаголующии.
Глагола [332] Никодим пришедый к нему нощию един сый от них: Еда закон наш судит человеку, аще не слышит прежде от него и разумеет, что творит.
Фист [333] же цареви сказал, яже о Павле, глаголя: Муж некий есть, оставлен от Филикса, узник, о нем же, бывшу ми во Иерусалиме, явиша архиерее и старцы июдеистии, просяща нань пря. К ним же отвещах, яко несть обычай римляном даяти кого человека, прежде даже оклеветанный видит клеветники, место же приимет ответа о согрешениих своих.
Правило святых апостол 74.
Оклеветаем [334] епископ и позываем на суд, (л. 84 об.) [335] и не послушая дващи и трищи, двема епископома да позван будет. Аще же не приидет, якоже же хощет собор да судит таковаго.
Толкование.
Оклеветаема епископа о некоем прегрешении от достоверных мужей и позываема собором на судище, и не послушающу, не тако вскоре подобает собору осудити таковаго, но и дващи и трищи позвати того, и да посылается по нань коемждо позвании по два епископа. Аще же пребудет небрегий и не приидет на судище, да испытает вину по единей части собор и по подобию вины достойно да осудят его, да не мнится избыв суда беганием.
Такожде и Карфагенскаго собора 19-е (л. 85) [336] правило глаголет:
Без позвания и епископа не судит, но подобает и на епископа клеветы послушати от достоверных мужей и по подобию достойно да судят его.
Видел ли еси, яко ни епископа, без позвания дважды и трижды, не судити, а о митрополитех и ни есть такова правила, еже бы своим епископом судити, но патриарху со всеми митрополиты, якоже выше есть писано 9-е правило святаго Вселенскаго 4-го собора.
А яже о патриарсех нигде не обретается, яже бы от своих епископ судиму быти, да како то их соборище нарещи кто может, чрез вся святыя правила творящих и епископским правилом винна мя творити, (л. 85 об.) [337] ниже вопросившем что любо о нашем отшествии, ниже яко епископа позвавшем по вышеписанному святых апостол 74-му правилу.
Четыредесятая глава Василия Великаго первыя книги.
Яко не подобает инако учащим внимати, аще и воображаются во еже прелстити на обличение неизвещенных.
Господу глаголющу: блюдитеся [338], да никто вас прелстит. Мнози бо приидут во имя Мое глаголюще: Аз есмь Христос и многи прелстят. Внемлите [339] от книжник хотящих ходити во одеждах и любящих целования на торжищих и председания на торжищих и предвозлежания (л. 86) [340] на вечерях, иже снедают домы вдовиц, виною далече молящеся, сии приимут множайший суд.
На [341] Моисеове седалищи седоша книжницы и фарисеи, вся убо елика, аще рекут вам блюсти, соблюдайте и творите, по делом же их не творите: глаголют и не творят, связуют бремена тяжка и бедне носима и возлагают на плеща человеческа. Перстом же своим не хотят двигнути их, вся же дела своя творят да видими будут человеки. Разширяют же хранилища своя и величают воскрилия риз своих, любят же прежде возлегания на вечерях и прежде седания на сонмищах и целования (л. 86 об.) [342] на торжищах и зватися от человек учителя. И по мале.
Горе [343] вам, книжницы и фарисеи, лицемери, яко преходит море и сушу, сотворити единаго пришелца, и егда будет, творите его, сына геены, сугубейша вас.
Горе [344] вам, книжницы и фарисеи, лицемери, яко одесятствуете мятву и копр и кимин и остависте вящшая закона, суд и милость и веру. Сия же подобаше творити и онех не оставляти. Вожди слепии, оцеждающе комари, велбуда же пожирающе.
Горе вам, книжницы и фарисеи, лицемери, яко очищаете внешнее сткляницы и блюды, внутрь яду же (л. 87) [345] суть полни хищения и неправды.
Фарисею слепый, очисти прежде внутренее сткляницы и блюду да будет и внешняя има чиста.
Горе [346] вам, книжницы и фарисеи, лицемери, яко подобитеся гробом повапленым, иже внеюду убо являются красни, внутрь яду же полни суть, костии мертвых и всякое нечистоты. Тако и вы, внеюду убо является человеком праведни, внутрь яду же есте полни лицемерия и беззакония.
Сего [347] ради Аз послю к вам пророки и премудры и книжники, и от них биете на сонмищах ваших и ижденете от града во град. И прочая.
Аминь, аминь, глаголю вам, яко приидут вся сия народ сей. (л. 87 об.) [348] Противляше [349] же ся Еллима волхв, тако бо сказовается имя его, иский [350] развратити Анфипата от веры. Савл же, иже и Павел, исполнися Духа Свята и воззрев нань, рече: О исполнен всякия льсти и всякия злобы сыне диаволов, враже всякия правды, не престаеши ли, развращая пути Господни правыя. И прочая.
Но [351] аще мы или ангел с небесе благовестит вам, паче еже благовестихом, анафема да будет. Якоже прежде рех вам и ныне глаголю, аще кто вам благовестит, паче еже приясте, проклят да будет.
Ты убо лжеши, ответотворче, на мя, яко 4-х Вселенских соборов то надобно прокляти. Где убо наше (л. 88) [352] слово, яко тако глаголах? И самый совопросник не глаголет о сем, латины убо точию приемлют четыре Вселенския соборы, о прочих триех не брегут. Явно, яко еси онаго сонмища исчадие, ибо беседа твоя явна тя творит. Мы убо не четыре Вселенских соборов, но седмь приемлем и облобызаем, якоже заповедано есть в первом правиле 7-го Вселенскаго собора, еже выше писахом тожде.
Правило 1-го Вселенскаго собора.
Святая правила облобызающе приемлем и держим святых апостол и 6-и Вселенских соборов, к сим же и поместных, и еще же и святых отец наших, яко единаго Святаго Духа вдохновенна. Их же прокляша, проклинаем, их же извергоша, изметаем, их же отлучиша, отлучаем, им же запретиша, (л. 88 об.) [353] запрещаем.
Да почто, лицемере, нас приговариваешь проклинать, сам солгав, а яже о себе самом не смотриши. Лицемере, изми первие бревно из очесе твоего, и тогда прозриши изъяти сучец из очесе брата твоего. Усмотри сам о себе, како есть писано о всех твоих неправдах, еже прежде писахом и ныне паки пишем.
Правило 13 собора Антиохии Сирстей.
Аще [354] никим же позван, ни умолен быв епископ, во иную область отшед, и поставит презвитера или диакона или правление некое церковное творит, таковая нетверда и разрушена да пребудут, а он да извержется.
Вселенскаго святого собора, иже в Халкидоне правило 5.
Преходящии [355] из града во град, (л. 89) [356] иже от них правилом повинни суть.
Толкование.
Речено есть в 13 правиле, иже во Антиохии собора, яко не дерзнути епископу прейти от своея области во иную и поставити презвитера или диакона без воли сущаго во области той епископа или ино что епископское творити правление. Аще бо и сотворит что таково, праздно и нетвердо да пребудет, и той месть да приимет своего безчиния и извержен да будет от своего сана Святою Троицею. Тако бо и зде написаное правило повелевает.
К сим же Сардикийскаго собора правило 3-е и 12-е того же собора, и 18-е правило того же собора, и Карфагенскаго собора 23-е, и шестаго Вселенскаго собора правило 20-е.
Епископ [357] во инем граде в народе да не учит. (л. 89 об.) Аще же обрящется да престанет от епископства и презвитерская да действует.
ВОПРОС, ГЛАВА 10
Мощно ли составом главу судити и своего началника?
Ответ
Каково судили патриархи, которые впали во блуды. Един глава Христос есть, который нарицается и злата глава, архиереи толко суть глаза и уста, а мирстие людие составы церковнаго тела. Всех властию суд 12 апостол и наследитель истины, каково и всякие священники суд и наследники 72 учеников, и помянутым святым апостолом глаголал по воскресении от мертвых Христос всем апостолом: приимите Святаго Духа, связати и решити, для чего и самаго того присловнаго началу все имеют сию же совершенную власть. Для чево против Евсевия на первом соборе Антиохийстем, на котором изложен есть от того собранаго собора еретик патриарх Павел Антиохийский, Аврилиян кесарь, хотя неверной и идолопоклонник был, похотел чтоб указ соборной был воздержан, и для того со престола Антиохийскаго был свержен.
ВОЗРАЖЕНИЕ НА 10 ВОПРОС И ОТВЕТ
Глаголеши, совопросниче: Мощно ли составом главу судити и своего началника?
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.