» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








Вы [492] же есте тело Христово и уды от части. Не тело бо токмо, рече, но и уды есмы, о обоих бо сих выщше беседова, мнозих воедино собирая и показуя всех едино нечто по телеси образу бывших и едино сие многими составляемо, и во мнозех сущее, многая от сего содержащаяся и могущая быти (л. 127 об.) [493] многая что же есть еже отчасти елико в вас мощно и елико лепо от вас наздатися части, понеже бо рече тело не яже в Коринфянех церковь, но яже везде во вселенней. Сего ради рече отчасти, сиречь яко церковь яже в вас, часть есть повсюду лежащия церкве и тела всяческими состоящимися церквами. Тем же не токмо с собою, но и со всею сущею по вселенней Церковию мир имейте, да бысте были праведни, аще есте уды всего тела.

Павел [494], посланник Иисусов Христов волею Божиею, и Тимофей, брат церкви Божией, сущей в Коринфе, со святыми сущими во всей Ахаии, благодать вам и мир от Бога Отца и Господа Иисуса Христа. Церкви Божией, сущей в Коринфе, (л. 128) [495] паки их церковь нарицает, собирая всех воедино и связуя, ни бо будет Церковь едина раздравшимися иже в ней и друг на друга воставшем.

Со святыми всеми сущими во всей Ахаии купно и почитает Коринфяны, сих посланием вся целуя, и весь собирает язык. Святыя же нарицает, показуя, яко аще кто нечист в ней есть привета сего. Чесо же ради, в митрополии пишай, всем не ю посылает, не всюду сие творяй. К Солуняном убо пиша негде и к Македоняном посылаше, и к Ефесом пишай подобне, не объят всю Асию. И еже к Римляном послание, не иже во Италии живущим есть посланое, но зде сие творит, и воеже к Гала(л. 128 об.)том [496] послании, ниже бо тамо единому граду или двум или трием, но всюду разсеянным пишет, глаголяй: Павел апостол не от человек, ниже человеком, но Иисусом Христом и Богом Отцем воскресившем Его из мертвых, и иже со мною вси братия, церквам Галатийстим, благодать вам и мир.

И ко Евреом же едино всем написа послание, ниже сих разделив по градех, что убо есть виновное. Мне мнится, еже общим недугованием быти зде, тем же и общее творить послание, понеже и общаго требоваху исправления, ибо галате вси недуговаху и еврее, мню же и сии. Собрав прочее в весь народ (л. 129) [497] и целовав их, якоже всех приветити ему закон бе. Благодать бо, рече, вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.

Почто [498] же во Апоколепсии пишет Иоанн седмим церквам сущим во Асии: Благодать вам и мир от сего, иже есть сый и иже бе, и иже есть грядый, и от седми духов, иже суть пред престолом Его, и от Иисуса Христа.

Толкование.

Многим же сущим Церквам по мире, седмим единем посла чрез седмичное число таинственное, сущих повсюду церкви знаменуя, и согласное настоящему животу. В нем же и седмичное дний обхождение бывает. Тем же и седмь ангел и седмь Церквей воспомяну, (л. 129 об.) [499] им же глаголет «благодать вам и мир от триипостаснаго Божества». Чрез сие убо сый Отец явлен бывает, возвестивый Моисею: Аз есмь, глаголяй, сый. Чрез сие, иже бе Слово, еже бе в начале у Бога, а чрез сие грядый Утешитель, присноприходяй на церковная чада святым крещением, совершеннее же и пространнее в будущем. Седмь же духов, седмь ангел разумевати мощно, получивших Церкве правление, несчисляемых Богопреначалнейшей и Царицы Святей Троицы, но яко рабов воспоминаемых с Нею. Якоже и божественый рече апостол: Засвидетельствую ти пред Богом и Господем Иисусом Христом и избраными Его ангелы. Негли же и инако сие разу(л. 130)мено [500] будет. Чрез убо сый и иже бе и грядый Отец назнаменуем есть, содержай в Себе всех сущих начало, средняя и конечная. Чрез седмь же духов действа животворящаго Духа, чрез последуемое же Христа Бога, нас ради человек бывша. На мнозех бо местех не разъиственне каяждо Божественная ипостась, у апостола предчиняется и после полагается. Тем же и зде глаголет от Иисуса Христа и прочая по ряду.

И се слышал еси, яко и в седмих вся суть Церкви, яже во вселенней, и едина Церковь ангелов и человеков, Христом Богом совокупившем растоящая и средостение градежа разоршем. Аще месты и составми глаголются мнози и что разнство есть Церкви первообразней (л. 130 об.) [501] Ей, якоже и превообразному образ.

Икона [502] глаголется, от еже подобитися. Словенски же образ, за еже образовати ино лице, ино естественый и ино подобителный образ. Ов убо не естествено разнство имущи к виновнику, но состава, якоже Сын ко Отцу, едино бо сим естество, два же состава. Ов же сопротивно сему не состава разнство имущи к первообразному, но естественое, якоже образ Христов ко Христу. Един бо состав сим, две же естестве, ино бо естество вещи писания, но Христово по человечеству, по ему же и описуется. Покланяемей иконе, Христос покланяем есть, Ему же есть подобие, а иже обесчещевает икону Христос обесчещиваем есть. (л. 131) [503] И обесчещаяй яков любо храм, обесчещает первообразный, кленый бо ся олтарем, кленется и живущим в нем. А не подъемшия подобия вещи, якоже о видящимся в зерцале, сей бо облобызающе, не вещно образ обгорнуем и без вести бывшу изоображению, о нем же покланяние вещь пребысть непоклонна. Ничто же приобщившися подобию, но якоже печать умышление сущи вещи разлучена, ничтоже к вещи истиною имать обще, аще и в вещи печать образ составися.

Всякаго подобителне образуемаго не естеством, но состав образуется. И сего ради тойжде первообразному образ его не естеством, но составом, (л. 131 об.) [504] сиречь подобием состава, священным иконы воставляем, да сих зряще, сим мним зрети первообразная. Бывают нам воспоминания и увещание любве, еже к сих первообразным, елико бо часто образи зрятся, толико и иже сие зрящии воставляются к первообразным памяти и желанию и любве. Еже убо духом и истиною служения блаженной Троицы от православных воздавается. Святым же образом не служение всяко, но поклонение и лобзание и почести. Аще бо и почести образа на первообразное преходят, на служение блаженныя Троицы, а не честных образов: да не твари служителие и вещни служителие воз(л. 132)мнени [505] будем. О Самом убо том Христе служителное поклонение и естественное есть. Покланяяй бо ся тому, споклоняется Отцу и Сыну и Святому Духу, иже во Троицы единому естеству, иже есть троическое поклонение и служение. О иконе же Христове усвоителное, рекше любовнаго завещания поклонение, и единоименно. Покланяяй бо ся сей не спокланяется Отцу и Духу, но токмо иже в ней Христу, иже заеже воплотитись образуемому по телесовидном зраце Его, иже есть усвоителное, рекше любовное поклонение и составное, рекше состава. Христос убо зрится во иконе Его, таже состоится о Нем, якоже сень с телесем, Его же и разделитися се не мощно, аще и не вина (л. 132 об.) [506] сия видится, но якоже сень осиянием является солнечным. Сице и Христова икона изображением вещи.

Толкуеши, «Никос» по грецки смятение. Несмь же «Никос», но совершеный Никонос, то есть победник, ни есть, ни была смута, и в первом основании лжеши. Но елицы смущаются, якоже тебя и ты и о тебе сокрушатся от камене претыкания Христа, на Него же падут, сокрушатся, а на них же падет, сотрыет их. Или от недостойных уст твоих неволно изречеся Симеоново пророчество: Се лежит сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо. Тако и сия церковь, на востание любящим Христа и почитающим (л. 133) святыя Его страсти, а на падение всем ненавидящим, иже Христос усечет выя их усечением вечных мук.


ВОПРОС, ГЛАВА 15


Никон разорил епископию Коломенскую для своего монастыря, выговаривая себе, что было ближнее епископство от Москвы, и то не пригоже бысть блиско патриаршескова боку епископии.


Ответ


Сиречь хочет сказать, что прежния патриархи были глупы и слепы, что оставляли такую ближную епископию боку патриаршескому; толко он, что орел, имеючи очи многозрителныя, увидев такую недостойность, заборонил, не тако есть, но полюбил еси угодие епископское и вотчины и завладел еси ими, непщевая вины о гресех; и беднаго епископа напрасно изобидел, емлючи его харч, как разоритель. Не подобается тебе имети вотчин и имения епископскаго, отдай престол истинному архиерею, не обижай его без путя и не по правде; не любит Иеросалим чужих животов, но толко своих хочет и желает, неправедное не благословится, всегда вопиет в небеса; толко отдай его венчание, отдай отыманное, к его архиерейству приналежащее, естли хощешь быти оправдан в твоих правдах ты, который славишся быти справедливый судия.


РАЗОРЕНИЕ 15 ВОПРОСА И ОТВЕТА


Глаголеши, совопросниче, яко аз разорил епископию Коломенскую, своего монастыря выговаривая себе, что было ближнее епископство, и то непригоже быть блиско патриаршескаго боку епископии. И то ты солгал беззаконне, яко не твое есть вопрошати о сих, ниже ответолжетворцу отвещати. Коемуждо подобало своя мера знати, обаче отвещаем в разорения вашея злобы.

Вы глаголете, яко аз разорил Коломенскую епископию, еже бо аще кто разорит или запустошит, еже иныя не (л. 133 об.) [507] укажет. А еже вместо иныя другую укажет, несть разорение, но строение. Ибо епископия Коломенская прилежит патриаши области поблизу сущи. Земля же Вяцкая и Великопермская отстоит болши полуторых тысящ верст, и есть место не малое и людей множество. К ним же прилежат страны язык не мало и есть тамо не мало останок языческих обычаев. Нецыи же глаголют и идолопоклоннических останков останцы есть. И сего ради по совету с великим государем царем и великим князем Алексием Михайловичем всеа великия и малыя и белыя России самодержцем таковое (л. 134) [508] дело соделано, а не для Воскресенскаго монастыря. Еще в то время и початку Воскресенскаго монастыря не было, но елико мерилася Коломенская епископия доходы церковными, толико и дано по выписке из патриаршей епархии. Такожде елико число крестьянских дворов было во епископии, толико по государеву указу и там дано по выписке, а Коломенския епископии взяты на государя. И после того государь пожаловал в свое государево богомолье Воскресенской монастырь, будучи на освящении церковном, глаголя, святая святым достойна, а не аз взял или разорил. А то дело зделано к Божественей славе и Божиим людем ко спасению, что епископия преведена в далнее и многочеловечное место. (л. 134 об.) [509] И сам ты глаголеши в 17-м ответе, яко Антиохийский престол пренесен в Дамаск и Александрийский во Египет на лутчия и безопасныя места. Да почто порокуеши деяние царьское и архиерейское в чюжей епархии?


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.