Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Вы [492] же есте тело Христово и уды от части. Не тело бо токмо, рече, но и уды есмы, о обоих бо сих выщше беседова, мнозих воедино собирая и показуя всех едино нечто по телеси образу бывших и едино сие многими составляемо, и во мнозех сущее, многая от сего содержащаяся и могущая быти (л. 127 об.) [493] многая что же есть еже отчасти елико в вас мощно и елико лепо от вас наздатися части, понеже бо рече тело не яже в Коринфянех церковь, но яже везде во вселенней. Сего ради рече отчасти, сиречь яко церковь яже в вас, часть есть повсюду лежащия церкве и тела всяческими состоящимися церквами. Тем же не токмо с собою, но и со всею сущею по вселенней Церковию мир имейте, да бысте были праведни, аще есте уды всего тела.
Павел [494], посланник Иисусов Христов волею Божиею, и Тимофей, брат церкви Божией, сущей в Коринфе, со святыми сущими во всей Ахаии, благодать вам и мир от Бога Отца и Господа Иисуса Христа. Церкви Божией, сущей в Коринфе, (л. 128) [495] паки их церковь нарицает, собирая всех воедино и связуя, ни бо будет Церковь едина раздравшимися иже в ней и друг на друга воставшем.
Со святыми всеми сущими во всей Ахаии купно и почитает Коринфяны, сих посланием вся целуя, и весь собирает язык. Святыя же нарицает, показуя, яко аще кто нечист в ней есть привета сего. Чесо же ради, в митрополии пишай, всем не ю посылает, не всюду сие творяй. К Солуняном убо пиша негде и к Македоняном посылаше, и к Ефесом пишай подобне, не объят всю Асию. И еже к Римляном послание, не иже во Италии живущим есть посланое, но зде сие творит, и воеже к Гала(л. 128 об.)том [496] послании, ниже бо тамо единому граду или двум или трием, но всюду разсеянным пишет, глаголяй: Павел апостол не от человек, ниже человеком, но Иисусом Христом и Богом Отцем воскресившем Его из мертвых, и иже со мною вси братия, церквам Галатийстим, благодать вам и мир.
И ко Евреом же едино всем написа послание, ниже сих разделив по градех, что убо есть виновное. Мне мнится, еже общим недугованием быти зде, тем же и общее творить послание, понеже и общаго требоваху исправления, ибо галате вси недуговаху и еврее, мню же и сии. Собрав прочее в весь народ (л. 129) [497] и целовав их, якоже всех приветити ему закон бе. Благодать бо, рече, вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.
Почто [498] же во Апоколепсии пишет Иоанн седмим церквам сущим во Асии: Благодать вам и мир от сего, иже есть сый и иже бе, и иже есть грядый, и от седми духов, иже суть пред престолом Его, и от Иисуса Христа.
Толкование.
Многим же сущим Церквам по мире, седмим единем посла чрез седмичное число таинственное, сущих повсюду церкви знаменуя, и согласное настоящему животу. В нем же и седмичное дний обхождение бывает. Тем же и седмь ангел и седмь Церквей воспомяну, (л. 129 об.) [499] им же глаголет «благодать вам и мир от триипостаснаго Божества». Чрез сие убо сый Отец явлен бывает, возвестивый Моисею: Аз есмь, глаголяй, сый. Чрез сие, иже бе Слово, еже бе в начале у Бога, а чрез сие грядый Утешитель, присноприходяй на церковная чада святым крещением, совершеннее же и пространнее в будущем. Седмь же духов, седмь ангел разумевати мощно, получивших Церкве правление, несчисляемых Богопреначалнейшей и Царицы Святей Троицы, но яко рабов воспоминаемых с Нею. Якоже и божественый рече апостол: Засвидетельствую ти пред Богом и Господем Иисусом Христом и избраными Его ангелы. Негли же и инако сие разу(л. 130)мено [500] будет. Чрез убо сый и иже бе и грядый Отец назнаменуем есть, содержай в Себе всех сущих начало, средняя и конечная. Чрез седмь же духов действа животворящаго Духа, чрез последуемое же Христа Бога, нас ради человек бывша. На мнозех бо местех не разъиственне каяждо Божественная ипостась, у апостола предчиняется и после полагается. Тем же и зде глаголет от Иисуса Христа и прочая по ряду.
И се слышал еси, яко и в седмих вся суть Церкви, яже во вселенней, и едина Церковь ангелов и человеков, Христом Богом совокупившем растоящая и средостение градежа разоршем. Аще месты и составми глаголются мнози и что разнство есть Церкви первообразней (л. 130 об.) [501] Ей, якоже и превообразному образ.
Икона [502] глаголется, от еже подобитися. Словенски же образ, за еже образовати ино лице, ино естественый и ино подобителный образ. Ов убо не естествено разнство имущи к виновнику, но состава, якоже Сын ко Отцу, едино бо сим естество, два же состава. Ов же сопротивно сему не состава разнство имущи к первообразному, но естественое, якоже образ Христов ко Христу. Един бо состав сим, две же естестве, ино бо естество вещи писания, но Христово по человечеству, по ему же и описуется. Покланяемей иконе, Христос покланяем есть, Ему же есть подобие, а иже обесчещевает икону Христос обесчещиваем есть. (л. 131) [503] И обесчещаяй яков любо храм, обесчещает первообразный, кленый бо ся олтарем, кленется и живущим в нем. А не подъемшия подобия вещи, якоже о видящимся в зерцале, сей бо облобызающе, не вещно образ обгорнуем и без вести бывшу изоображению, о нем же покланяние вещь пребысть непоклонна. Ничто же приобщившися подобию, но якоже печать умышление сущи вещи разлучена, ничтоже к вещи истиною имать обще, аще и в вещи печать образ составися.
Всякаго подобителне образуемаго не естеством, но состав образуется. И сего ради тойжде первообразному образ его не естеством, но составом, (л. 131 об.) [504] сиречь подобием состава, священным иконы воставляем, да сих зряще, сим мним зрети первообразная. Бывают нам воспоминания и увещание любве, еже к сих первообразным, елико бо часто образи зрятся, толико и иже сие зрящии воставляются к первообразным памяти и желанию и любве. Еже убо духом и истиною служения блаженной Троицы от православных воздавается. Святым же образом не служение всяко, но поклонение и лобзание и почести. Аще бо и почести образа на первообразное преходят, на служение блаженныя Троицы, а не честных образов: да не твари служителие и вещни служителие воз(л. 132)мнени [505] будем. О Самом убо том Христе служителное поклонение и естественное есть. Покланяяй бо ся тому, споклоняется Отцу и Сыну и Святому Духу, иже во Троицы единому естеству, иже есть троическое поклонение и служение. О иконе же Христове усвоителное, рекше любовнаго завещания поклонение, и единоименно. Покланяяй бо ся сей не спокланяется Отцу и Духу, но токмо иже в ней Христу, иже заеже воплотитись образуемому по телесовидном зраце Его, иже есть усвоителное, рекше любовное поклонение и составное, рекше состава. Христос убо зрится во иконе Его, таже состоится о Нем, якоже сень с телесем, Его же и разделитися се не мощно, аще и не вина (л. 132 об.) [506] сия видится, но якоже сень осиянием является солнечным. Сице и Христова икона изображением вещи.
Толкуеши, «Никос» по грецки смятение. Несмь же «Никос», но совершеный Никонос, то есть победник, ни есть, ни была смута, и в первом основании лжеши. Но елицы смущаются, якоже тебя и ты и о тебе сокрушатся от камене претыкания Христа, на Него же падут, сокрушатся, а на них же падет, сотрыет их. Или от недостойных уст твоих неволно изречеся Симеоново пророчество: Се лежит сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо. Тако и сия церковь, на востание любящим Христа и почитающим (л. 133) святыя Его страсти, а на падение всем ненавидящим, иже Христос усечет выя их усечением вечных мук.
ВОПРОС, ГЛАВА 15
Никон разорил епископию Коломенскую для своего монастыря, выговаривая себе, что было ближнее епископство от Москвы, и то не пригоже бысть блиско патриаршескова боку епископии.
Ответ
Сиречь хочет сказать, что прежния патриархи были глупы и слепы, что оставляли такую ближную епископию боку патриаршескому; толко он, что орел, имеючи очи многозрителныя, увидев такую недостойность, заборонил, не тако есть, но полюбил еси угодие епископское и вотчины и завладел еси ими, непщевая вины о гресех; и беднаго епископа напрасно изобидел, емлючи его харч, как разоритель. Не подобается тебе имети вотчин и имения епископскаго, отдай престол истинному архиерею, не обижай его без путя и не по правде; не любит Иеросалим чужих животов, но толко своих хочет и желает, неправедное не благословится, всегда вопиет в небеса; толко отдай его венчание, отдай отыманное, к его архиерейству приналежащее, естли хощешь быти оправдан в твоих правдах ты, который славишся быти справедливый судия.
РАЗОРЕНИЕ 15 ВОПРОСА И ОТВЕТА
Глаголеши, совопросниче, яко аз разорил епископию Коломенскую, своего монастыря выговаривая себе, что было ближнее епископство, и то непригоже быть блиско патриаршескаго боку епископии. И то ты солгал беззаконне, яко не твое есть вопрошати о сих, ниже ответолжетворцу отвещати. Коемуждо подобало своя мера знати, обаче отвещаем в разорения вашея злобы.
Вы глаголете, яко аз разорил Коломенскую епископию, еже бо аще кто разорит или запустошит, еже иныя не (л. 133 об.) [507] укажет. А еже вместо иныя другую укажет, несть разорение, но строение. Ибо епископия Коломенская прилежит патриаши области поблизу сущи. Земля же Вяцкая и Великопермская отстоит болши полуторых тысящ верст, и есть место не малое и людей множество. К ним же прилежат страны язык не мало и есть тамо не мало останок языческих обычаев. Нецыи же глаголют и идолопоклоннических останков останцы есть. И сего ради по совету с великим государем царем и великим князем Алексием Михайловичем всеа великия и малыя и белыя России самодержцем таковое (л. 134) [508] дело соделано, а не для Воскресенскаго монастыря. Еще в то время и початку Воскресенскаго монастыря не было, но елико мерилася Коломенская епископия доходы церковными, толико и дано по выписке из патриаршей епархии. Такожде елико число крестьянских дворов было во епископии, толико по государеву указу и там дано по выписке, а Коломенския епископии взяты на государя. И после того государь пожаловал в свое государево богомолье Воскресенской монастырь, будучи на освящении церковном, глаголя, святая святым достойна, а не аз взял или разорил. А то дело зделано к Божественей славе и Божиим людем ко спасению, что епископия преведена в далнее и многочеловечное место. (л. 134 об.) [509] И сам ты глаголеши в 17-м ответе, яко Антиохийский престол пренесен в Дамаск и Александрийский во Египет на лутчия и безопасныя места. Да почто порокуеши деяние царьское и архиерейское в чюжей епархии?
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.