» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








Евангелисту [545] глаголющу: И по хлебе тогда вниде в он сатана. Глагола ему Иисус: Еже твориши, твори вскоре. Сего же никто разу(л. 145)ме [546] от возлежащих, к чесому рече ему. Ови [547] убо сошедшеся, вопрошаху Его, глаголюще: Господи, аще в лето сие устрояеши царьство Израилево? Рече же к ним: Несть ваше разумети времена и лета, яже Отец положи Своею областию. Почто вопрошаеши, яже не суть достойных?

Глаголеши ли, ответотворче, яко бысть везде на всяком месте дано токмо Богу, который ни в котором месте не ограждается и не описуется, для чего на всяком месте есть Его вседержительство. Но человеку дано есть на некотором месте быти огражденному и описанному и на том именном месте, а не инем месте престол Цареградской описуется (л. 145 об.) [548] толко в одном Цареграде, а не инде где, такожде и Иерусалимской в самом Иерусалиме толко.

Писано есть, ответотворче: Яко [549] подобает всякому глаголу или вещи верна приводити свидетельства от Богодухновенных писаний, во извещение убо благому в постыждение же лукавому, а не человеческим преданиом последовати.

Писано [550] есть: И пришед к Нему искуситель, рече: Аще Сын еси Божий, рцы камению сему, да хлеби будут. Он же отвещав, рече: Писано есть: не о хлебе едином жив будет человек, но о всяком глаголе изходящем изо уст Божиих.

По [551] сих же вопросиша Его фарисее и книжницы: Почто ученицы Твои не ходят по преданию (л. 146) [552] старец, но неумовенныма рукама снедают хлеб. Он же отвещав, рече им: Яко добре пророчествова Исаия о вас, лицемере, якоже есть писано. Сии людие устнами чтут Мя, сердце же их далече отстоит от Мене. Сии же чтут Мя, учаще учения заповедей человеческих, оставльше бо заповедь Божию.

Мужие [553] июдейстии, живущии во Иерусалиме, вся се вам разумно да будет и внушите словеса моя, не бо, якоже вы мните, сии пияни суть, есть бо час третий дне, но се есть реченое пророком Иоилем: И будет в последняя дни, глаголет, излию от духа Моего на всяку плоть и прорекут. И прочая.

Доволно ли ти есть, (л. 146 об.) [554] лжесловче, во указание, яко не подобает кроме писания учити или проповедати, якоже апостолския каноны 65-й и 85-й и шестаго Вселенскаго собора утвержают. Да почто бесишися, отвещаеши кроме писания и заповедей, глаголеши, яко Цареградской престол точию во Цареграде описуется и Иерусалимский во Иерусалиме. Хощеши ли, аз ти в мале покажу. Да почто вселенстии патриарси исходят от своих престол по странам и достизают даже и до зде, яже и при нас быти тем. Иже суть Константинополскому Афанасию, Антиохийскому Макарию, Иерусалимскому Паисею, якоже и прежде бывшим Константинопол(л. 147)скому [555] Иеремию, Иерусалимскому Феофану, прочих митрополит и архиепископов и епископов, Бог число их изочтет, да почто аще и вне своея епархии обреталися, но койждо своею титлою престола писалися и именовалися, якоже и ты днесь зде пишешися и именуешися Газский митрополит в чюждей епрахии. Да уже не леть есть, глаголеши, нам в своей епархии именоватися, еже злаго ради времени отшедшим. Почто ты в чюждей пишешися и именуешися Газским, да где есть Газа и колико время преходя скитаешися от нея, аки змий, ползая по земли, изблевая смертоносная своя беззаконная слова и уядая простейшия человеки. Сыскать, аще бы (л. 147 об.) [556] о тебе колико от Газы, одва и бывал ли в Газе, или есть ли в Газе и седалище или престол архиерейский. У брата сучец видиши, а у себя и бревна не видиши. Лицемере, изми первие бревно изо очесе твоего и потом прозриши изъяти сучец изо очесе брата твоего. Тако Господу заповедующу: Писано [557] есть, не оклеветайте друг друга, братие. Оклеветаяй бо брата своего или осуждаяй брата своего, оклеветает закон и осуждает закон. Аще закон осуждаеши, неси творец, но судия. Един есть Законоположник и Судия, могий спасти и погубити, ты кто еси, осуждаяй друга?

Послушай же (л. 148) [558] святых отец святаго 1-го собора Вселенскаго правило 6.

Египтом или всею и Пентаполиею Александрийский епископ да владеет, и Римский епископ сущими под Римом да владеет, и Антиохийский и прочии епископи своими да обладают.

И Втораго Вселенскаго собора правило 4-е.

Предел ради никто же да смешает Церковь, ни поставляет презвитера, ни епископа. Сущи яже во языцех Божия Церкви, святых отец обычаи да держат.

Толкование.

Во многих правилех речено есть, яко не подобает епископу на чюжую епископию находити, но койждо внутрь своих предел да пребывает.

Сам ты свидетельствуеши, яко Александрийский пренесеся во Египет (л. 148 об.) [559] и Антиохийский в Дамаск. Почто же не пишутся ов Египецкий и ов Дамаскинский, да уже по твоему толкованию и сии извержены суть. Безумне, почто не согласився с Божественным писанием, порицаеши нас без правды? Видел ли еси, яко несть согрешил епископ, внутрь своих предел пребывая, и ниже есть описано место епископу в своей ему епископии где пребывати. Но точию вся святыя правила отрицают и извергают, свою оставя епископию, в чюждих пребывающих, якоже ты, непреподобне, вся святыя правила ни во что вменил еси и яко тать по писаному, не входя дверми, но прелазя инуде, обретаешися, тать бо не преходит, (л. 149) [560] разве да украдет и убиет и погубит, от плод бо познайте их, аще объемлют от терния гвоздие и от репия смокви.

Блюдитеся, рече святый апостол, яко по нашем отшествии внидут волцы тяжце, не щадяще стада Христова, и блюдитесь от псов и лаятелей.

Глаголеши, ответотворче, есть ли бы прилучилось чрез войны разорение или иныя притчи, тогда мощно на иное место пренесть, как учинилося во Антиохии и во Александрии, которые оба престола пренесены суть на иные лутчия места.

Да на что болши войны кому царев гнев понести, по святому Григорию Богослову, якоже выше писано есть. (л. 149 об.) [561] Зриши ли, колик подвиг, колико тщание показует от великаго гнева твоего на мя царь, чтобы какову лжу ни сказал кто сам чрез вся святыя Божия заповеди и апостолския и отеческия правила.

По всей России сыскивает з болшим страхом и прещением о несведомых наших и бысть сам судия и истец. Весь на себя суд и управление архиерейское взял.

Господу заповедающу: Не [562] судите, да не судими будете, им же бо судом судите, осудитеся. И паки. Не [563] судите и не осудитесь, не осуждайте и не осуждени будете.

Ты [564] кто еси судяй чюждему рабу, своему господеви стоит или падает, станет же силен Бог (л. 150) [565] поставити его. Тем же безответен еси, о человече, всяк судяй, им же бо инаго судиши, себе осуждаеши, тая ж де бо твориши судяй. Вемы же, яко суд Божий есть воистину на творящих таковая. Помышляеши же ли се, о человече, судяй таковая, яко ты убежиши суда Божия. И паки.

Не [566] оклеветайте друг друга, братие, не осуждайте, оклеветая ибо брата или осуждаяй брата, оклеветает закон и осуждает закон: аще закон осуждаеши, не си творец, но судия; един есть Законоположник и Судия, могий спасти и погубити. Ты ж кто еси, осуждая друга?

Но сия вся презрев, яко же прежде собор (л. 150 об.) [567] чрез Божественыя правила своим повелением собрал, ему же написание первое сице есть.

В лето от создания мира 7168-е, от воплощения же Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа 1665-го повелением благочестивейшаго великаго государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всея великия и малыя и белыя России самодержца собрашася преосвященнии митрополиты и архиепископи и епископы и архимандриты и игумены и весь освященный собор. Собра же ся вины ради сицевыя, понеже пред сим летом предвоспомянутыя осмыя тысящи во 167-е случися Святейшему Никону Патриарху Московскому и всеа России (л. 151) [568] свой патриаршеский престол оставити. И в нынешнем вышеписаннем лете февраля в 6 день предсташа весь преосвященный собор пред лицем великаго государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всеа великия и малыя и белыя Русии самодержца, и слышав от святых уст его великое попечение, зане святая соборная Церковь пастыря и жениха не имеет. Да и преосвященный собор о нем крепко и единодушно праведне, не имея кто ненависти и тщетныя любве, по правилех святых апостол и святых отец разсуждают, памятуя койждо страшный Суд и воздаяние коемуждо по делом его. Они же, преосвященный собор, слыша его пре(л. 151 об.)мудрейшее [569] его, великого государя, повеление, идоша в Крестовую патриаршу полату и наутрее февраля в 17день по его, государя царя и великого князя Алексия Михайловича всеа великия и малыя и белыя Русии самодержца, указу боярин Петр Михайлович Салтыков принес на собор скаски писмяныя. И преосвященнии, прияша скаски, и свидетелей против сказок на соборе допрашивали, священнаго чину по священству, а прочих по святей непорочней евангелской заповеди

В скасках преосвященнаго Питирима митрополита Сарскаго и Подонскаго и болярина князя Алексия Никитича Трубецкаго написано: Патриарх Никон патриаршества своего отрешен (л. 152) [570] с клятвою. А в прочих скасках во всех о отречении патриаршества его написано: Отречеся патриарх патриаршества своего во всех согласно и впредь на патриаршестве обещалися не быти.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.