Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Ты же почто не взял еси креста своего, но и носящих Крест Христов хулишь? Господу свидетельствующу: Иже не возмет креста своего и вслед Мене не [1065] грядет, несть Мене достоин, враги Креста Христова, имже кончина погибель, имже Бог чрево. И паки: Слово [1066] крестное погибающим убо юродство есть, нам же спасаемым сила Божия есть. Зане писано есть: Погублю премудрость премудрых и разума разумных (л. 291) [1067] отвергуся.
Панагия, глаголеши, Бога слова воплощение. Не приходит Господь, ниже воплощается в сердцы злобы. Аще [1068] кто любит Мя и слово Мое соблюдет, и Отец Мой возлюбит его и к Нему приидете и обитель в Нем сотворите. И паки: Якоже заповеда Мне Отец, тако творю. Востаните, идем отсюду, откуду, от презорников святых Его заповедей. И паки. Якоже [1069] розга не может плода сотворити о себе, аще не будет на лозе, тако и вы, аще во Мне не пребудете. Аз есмь лоза, вы же рождие. И иже будет во Мне, и Аз в нем, той сотворит плод мног, яко без Мене не можете (л. 291 об.) [1070] творити ничесоже. Аще кто во Мне не пребудет, извержется вон, якоже розга, и изсышет, и собирают ю, и во огнь влагают, и згарает.
Митра есть, глаголешь, царьское священство. Но мы уже выше сих [1071] написали, яко священство боле есть царьства. Почто предваряеши царьством? Увеждь в вышеписанных, яко и царие предпочтоша священство паче царьства. Почто низводиши священство, горе седящее на Небеси? Не [1072] поминаеши ли хотящих обезчестити священство Дафана и Авирона, что случися тем. И паки Саул и Озия паче достояния своего поискавше, и еже имевше погубиша, но мы не едино, (л. 292) [1073] но три достоинства с преимителством имамы ныне, ибо Царьствие имамы восприяти и священницы бываем, приносяще в жертву телеса наша. Представите [1074] убо уды ваша жертву живу, благу и угодну Господеви, рече. И с сими и пророцы поставляемся, яже око не виде и ухо не слыша, сия откровенна суть нам. И [1075] инако же и царие бываем, аще восхощем обладати безместными помышленми, яко бо сицевый царьствует и наипаче, нежели иже диадимою обложеный. Уже сие сотворю ти явленно. Многи имать воинства онь, но имы паче сих множайшая имамы помышления. Несть бо счести неисчетное мыслей мно(л. 292 об.)жество [1076], еже в нас. Не множество же токмо есть видети, но и многия во множестве сем помыслов, и воеводы, и чиноначалники, и десятоначалники, и стрелцы, и пращере. Что ли другое творит царя, ризы ли? Но мы лутчею и добрейшею обложени есмы одеждою, юже ни тля снедает, ниже время изнуряет. И венец имамы различный, иже славы, иже щедрот Божиих. Благослови [1077], душе моя, Господа, венчающаго тя милостию и щедротами. И иже словы: Славою [1078] и честию венчал еси его. И благоволения, яко оружием благоволения венчал еси нас. И иже благодати, венец бо благодати (л. 293) [1079] приимеши о твоей главе.
Видел ли еси многоплетеную и благообразнейшую митру, но обаче свыше тая, опаснее да истяжем о царьстем. Царя [1080] ли речеши, но ниже он безпечалное живет житие, но многих скорбей и попечений исполненое, не бо на диадиму да взираеши, но на вдаяние и попечение, им же ему венец мятеж раздает. Ниже на багряницу гляди, но на душю, паче оноя багряницы [1081] чернеющуюся. Не тако венец вяжет главу, якоже душю попечение. Ниже на оруженосцов множество да взираеши, но на печали множества. Ниже бо простую храмину обрести, толиких исполненую (л. 293 об.) [1082] попечений еликих царьския, смерти на всяк день ожидающии утех самых, и прежде трапезы кровь зрится проливаема. И прежде пития вместо пития крови наполняется и присно есть исполнен помост царьский кровьми.
Но Царьство Небесное не таково, но поеже прияти его, мир, живот, радость, веселие. А яже в царьствии земном, коликих зол исполнено есть, коликия многажды басни от сих сложены быша, всяческая, негли яже на игралищи сетования, от царей начинаются и басни, множайшая яже суть в баснях от бывших образуются.
Аще хощеши, и от Писания речем. Саул первый царьствова, (л. 294) [1083] но веси, како и сей погибе, безчисленых зол искусився. Кто праведнее Давида и той, греха не избыв, многи напасти пострадав, скончался. Кто ли мудрее Соломона, и сей во гресе умер. Тако и Авив, тако Иезекий, тако Иосия, тако и прочии царие. Но мы печалуемся не о сих, о нихже царие, но о сицевых, о нихже приобретение имамы велия, якоже пишет апостол: Печаль бо по Бозе, покаяние нераскаяное во спасение соделовает, но ниже царие развее молитв священнических [1084] где любо подебу показаша.
Мы же плодоприяти нечто велие благо и зело веруем, яко вся исправим, аще восхотим вси единодушно руце прострети к Богу (л. 294 об.) [1085] о всех наших сетованных.
Такова [1086] ополчаемся на враги молитвами и молбами, аще бо с вооружеными ополчахуся древнии колми паче ныне подобает. Тако [1087] Авраам победи Хедорлаомора с прочими четырми цари. Тако [1088] Моисей фараона потопи со всем воинством его. Тако победи Амалика в Рафиде со всем воинством его. Тако [1089] Ханаана победи. Тако Сигона царя Амморейска победи. Тако и Ога царя Васанска и вся царьствия Ханаанска победи. Тако [1090] Иисус Наввин Ерихон взят. Тако Гаи взят и цари поби 31 и вся землю взят Иисус, якоже заповеда Господь (л. 295) [1091] Моисею, и даде ю в причастие Израилю. Тако [1092] Июда Ханаана и Ферезея поби. Тако Гедеон с трема сты 120 000 поби и князи Орива и Зива, и Зевея, и Салмона цари Мадиамли и прочии судии, Варак, Самсон, Иеффай и Самоил вси молитвою и верою победиша царьствия. Содеявше правду, получиша обетование.
Тако и Саул, донележе не согрешив во всесожжениих и жертвах, и священства сана не восхити. Тако и Давид победи враги своя. Тако и Соломон, Иезекия и Иозия, донележе в своих уставох пребывал и священства не преобидел. Тако и Константин царь великий и [1093] (л. 295 об.) [1094] первый христианский Максентия победи и прочия враги своя.
Тако и вси православнии царие, аще идеже оружия требоваху и ополчения и рати, оружие оставльше, на молитву прибегаху.
Но ниже [1095] все молитвам святых оставльшем нам праздном быти подобает и к злобе ничесо же притекати и ничесо же в добродетель приводящих держатися, ниже паки делающим благая презирати пособие оно. Много бо может молитва бываемая от нас, но егда и мы делаим благая.
Паки глаголеши, яко [1096] что архиерейское облачение являет терпение, кротость, целомудрие (л. 296) [1097] благоизбранная всех добродетелей правда.
Хвалиши терпение инем, а сам ничтоже терпя являешися. Кротость ублажаеши, а сам яко лев яришся или яко пес от явных твоих сердечных сокровищ неистовствуешь. Целомудрие похваляеши, сам присно прелюбы дееши. Добродетель и правду любити закониши, сам не престаеши враждуя. Вы бо, рече Господь, оправдаете себе пред человеки, Бог же весть сердца ваша.
ВОПРОС, ГЛАВА 24
Тишайший Государь наш и всещастливейшой Царь вручил Никону, чтоб досматривал всяких судеб церковных; и се есть что подарил его всеми привилеи, которыя, велми почитаючи Констянтин Великий Папу Римскаго Селивестра, вручил ему, Папе, також и Никону на письме подал многие привилеи Государь Царь.
Ответ
На воли то есть цареве почитать которых хощет, а наипаче егда ради достоинства и чести церковной делают. Однакож и тыя, которыя приимают чести от царя, надобно, чтоб бережно и опасно принимали и оберегали. Царь Артаксеркс рекл к Аману, ближнему своему боярину: что зделаю человеку, котораго хочю учтить? И Аман, чаючи, что он будет учтен, отвещал: чтоб тот человек, которой имеет быть учтен, надобно чтоб был оделся в добро — светлыя ризы и всел бы на лошадь царьскую и пошел бы чрез улицы, возглашая: так будет человеку, котораго хощет царь учтить; кончее так зделал Великий Констянтин Селивестру и Устиниян царь Агапиту, который посвятил Мину патриарха Цареградскаго: Иустиниян убо держал лошадь, на которой седел Агапит, за узду, как и благочестивейший делает царь Алексей Михайлович на Вербное воскресение. Однакож не вси знают разсудить, разсуждение бо всех правд мати. Похвалился сатана в дарех, которыми подарил Господь Бог его, не умеючи их употребити смирно. Лутче бы и пожиточнее было Никону меншие привилеи, потому что оные подвышли его и в спех привели; присматривался в них Никон как в зеркале и прилучилося ему то, что пишут виршописцы о Нарцысу, которой в речной воде Ары сталной посматривал свое лице, и увидя свое лице, чаючи, что не его, приклонился, хотя целовать; и как приклонился сверх потребы, утонул.
РАЗОРЕНИЕ 24-му ВОПРОСУ И ОТВЕТУ
Ты глаголеши, совопросниче, тишайший государь наш и всещасливой царь вручил Никону, чтоб досматривал всяких судеб [1098] церковных. И се есть что (л. 296 об.) [1099] подарил его всеми привилеи, которыя, велми почитаючи Констянтин Великий папу Римскаго Силивестра вручил ему, папе. Такоже и Никону на писме подал многия привилеи государь царь.
Страха и гордости бесовския полно твое вопрошение, совопросниче, обаче не от нас початок сей есть, но твоя вина, занеже ты своим вопросом принуди нас на сий ответ.
Глаголеши, яко тишайший государь наш и всещастливой царь. Про всещастливство царьское отвечать нам не треба, ведают вси людие счастие и безсчастие царьское, или койждо какову благодать приял от его царьскаго счастия. А еже глаголеши, что нам (л. 297) [1100] вручил, чтоб досматривал всяких судеб церковных, то уже сия скверная хула и денницы превосходит гордение. Той бо рече, поставлю престол мой на небеси и буду подобен Вышнему. Зде же яко и над Богом имети власть мнится быти.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.