Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Не есть ли истинно Божие слово, разсмотри, лицемере, праведно сам и истинно, кто еси ты и что суть дела. Не суть ли ты лжехристос, приходяй к нам? Не во овчюю ли кожу обшился еси, внутрь же хищник волк, похищая простейших души? Не (л. 441) [1504] суть ли плоды твоя от терния и волчец? Не древо ли зло плоды злы творя, о нем же Христос глаголет: Темже от плод их познаите их. Такоже и божественный апостол Петр прорече о таковых, глаголя: Быша [1505] ж и лживы пророцы в людех, якоже и в вас будут лживии учителие, иже внесут ереси погибели, и мнози последствуют нечистотам их. Ими же путь истинный похулится, в преумножении лстивых словес вас уловят, ихже суд не коснит и погибель их не воздремлет. Но таковым божественный апостол Павел запрещает, глаголя: Ложь отложше, глаголите истину. А яже басни твоей ложной, которой хотел, (л. 441 об.) [1506] глаголешь, розодрать дерево наполы, розодрал, толко обезсилелся от болшой мочи, и опять дерево как спустилося, захватило руки его и задержало в себе, и пришли после волки и жива съели. Тако и ты, новый расколниче, Божественных правых велений покушаеши розодрати, но обезсилевся, увязнеши, и помале душетленными волки имаши снеден быти.
Паки глаголеши, Люцифер, понеже имел много доброты, и чево ему не достало и какова добра не было, такова не было, одно под одным чтет Езекииль главу, вознеслося сердце твое в твоей красоте и испортилася хитрость красотою твоею, для множества грехов твоих, на землю (л. 442) [1507] бросил тебя есть, погибель ты стал еси и не будеши паки во веки.
Разсмотри, лицемере, кто возвысился сердцем. Аз ли, последуя Божественей заповеди, глаголющей, аще гонят вы во граде сем, бегайте во ин [1508] . И паки: Идеже не приемлют вы, ниже послушают словес ваших, исходите из града того. Еда Христос и апостоли и святии вси бегали от злоб, высоко сердце имели, то уже и Христа, и святых апостол, и всех святых оглаголуеши, а не мене единаго. Оглаголуй того, которой не в сущих своих уставох пребывает и не на мене единаго превознесся, но и на самаго Бога и закон.
Паки к басням своим отходиши и глаголеши, увидя его (л. 442 об.) [1509] в таких многих благодетельствах неблагодарнаго, что вам кажется не з болшаго лиха, что неблагодарения неблагодарение есть, некоторой ветр [1510] , которой все сушит, цветы, травы, овощь и реки. Кто есть, совопросниче, неблагодарен? О мне ли пишеши, яко неблагодарен? Ей, благодарен, ничто туне от царя нашего приях от движимых и недвижимых вещей, но за мног труд, яко Бог весть. И не погубих с любодейцами, но все возложих Господеви, яко свидетельствуют вещи. И есть царю нашему не сугубо или трегубо воздаяние, но присно плодоносимо в сем веце и по многолетном его житии (л. 443) [1511] и в будущем до пришествия Христова не престанет приклад благодати. Откуду убо ведомо есть се, аз ти покажу.
Господу свидетельствующу, притчею глаголя: Уподобися [1512] Царьство Небесное человеку, сеявшу доброе семя на селе своем. И паки: Уподобись Царьство Небесное зерну горучишну, еже взем человек, всея на селе своем, еже малейший убо есть от всех семян. Егда еже возрастет, более всех зелий есть и бывает древо, яко приити и птицам небесным и витати на вервех его. И паки ину притчю глагола им: Подобишесь Царьство Небесное квасу, иже вземши жена, сокры в мучных сатех три, дондеже воскисоша вся. И прочая. (л. 443 об.) [1513] Кто же есть сеявый доброе семя, Сын человеческий, а село есть мир, доброе же семя, сии суть сынове Царьствия, а плевели суть сынове неприязнении, еже есть ты и подобнии тебе, а враг всеядый есть диавол, отец ваш. Якоже Господь свидетельствует: Вы отца вашего диавола и похоти отца вашего творите. А жателие ангели суть, якоже убо собирают плевелы и огнем сожигают, тако будет и в скончание века сего. Послет Сын человеческий ангелы Своя и соберут от Царьствия Его вся соблазны и творящыя беззаконие и ввергнут в пещь огнену, ту будет плач и скрежет зубом. Тогда (л. 444) [1514] праведницы просветятся яко солнце во царьствии Отца их; имеяй уши слышати, да слышит.
Слышал ли еси Спасово учение в притчах: елицы доброе семя обрящутся, имут расти, плодствовати до жатвы, то есть до скончания мира, такоже и прочая последующая притчи Христовы свидетельствуют. Ово подобно есть Царьствие Небесное сокровищу сокровенну на селе, еже обрет человек скры и от радости его идет и вся, елика имать, продает и купует село то. И паки: Подобно есть Царьствие Небесное человеку купцу, ищущу добрыя бисеры, иже обрете един многоценен бисер, шед, продаст вся, елика имяше, и купи его.
(л. 444 об.) [1515] Да которое наше неблагодарение есть, аще есть царь доброе семя, его же хощет Господь собрати в житницу Свою. Почто его плевелом творишь раскаянием в пожжение огню, якоже и ты хощеши сожжен быти, соблазна ради твоего аки плевел. И аще царь есть сын Царьствия, почто сына неприязни творишь? Их же ради хощет Сын послати ангелы Своя собрати от Царьствия Его вся соблазны и творящыя беззаконие, и ввергнути их в пещь огнену, идеже будет плач и скрежет зубом. Обрел ли царь сокровище сокровенно на селе и купи его? Почто раскаевается? Бисер ли драгий обрел, купил царь? Не (л. 445) [1516] раскаивайся, да не како раскаянием богатства лишився и мзду не получит.
Тако и божественный апостол пишет, глаголя: Койждо [1517] свою мзду приимет по своему труду. И по мале. Аще кто назидает на основании сем, злато, сребро, камений честных, дрова, сено, тростие, коегождо дело явлено будет, день бо явит, зане огнем открывается. И коегождо дело, якоже есть огнь, искусит, и его же дело, аще пребудет, его же назда, мзду приимет, а его же дело аще згорит, отщетится. Тако Анания и Сафира мзду погубиста малаго ради удержания и сами умроста, якоже выше есть (л. 445 об.) [1518] писано.
Паки пишешь, яко знак неблагодарнаго человека есть [1519] море, которое многия сладкия воды принимает, однако же их пременяет в горкия и солоныя воды. Подобну еси и нарочиту достойну притчю царьскаго величества рекл ныне о неблагодарении его к Богу, яко толико того почте Бог на земли царьством всея Русии, но он ничто же принесе Господеви и святей велицей Церкви, в Ней же помазася на царьство елеом радости, что любо достойно. Но яко сиру Тую обезчести и обнажи всех добрых яко вдову всею Божественою честию, ею же Бог почте, якоже зрится от всех, лишена всех (л. 446) [1520] благих движимых и недвижимых. А яже аще на нас приносишь притчю сию, нимало не примесна. Аще ли о том глаголешь, яже нам царьское величество за многия наши труды малое некоторое подаяние даде, недостойно его подаяние наших трудов и болезней. Но и се мы у себе ничто же удержахом к своим похотем, но вси Господеви возложихом, якоже свидетельствуют вещи.
Паки пишешь: Четыре статьи в неблагодарных обретаются пред Богом и пред человеки. Обретаются некоторыя, которыя не узнают добродетельства и николи гласа не вознесут на небо, моля о своих (л. 446 об.) [1521] о своих наставникох, и благодарит Создателя своего за добро, которое им богато дал.
Аще сам еси не достоин видети наши молитвы, о царьском величестве бываемы во святей церкви по вся дни и нощи, вопроси от ведущих. Посмотри о себе, лицемере, кто когда твои молитвы видит или слышит, развее свара и смущение. Подобну велми притчю и достойну своего жития ты сам себе изобразил, глаголя: И они такие суть, что боровы, которые желуди ядят, а николи не посмотрят на дуба, которой жолуди родит, иныя неблагодарныя погружают свои добродетели. Тако ты, окаянный человече (л. 447) [1522] неправедный, аки свиния роешь на Божия законы для ради своих скверных прибытков, несмотря на законоположника Христа, глаголющаго: Поминайте слово, еже Аз рех вам. И апостол Июда засвидетельствует, глаголя [1523] : Поминайте глаголы прежде реченыя от святых апостол Господа нашего Иисуса Христа, зане глаголаху вам, яко в последнее время будут ругателие, по своих похотех ходяще и нечестиих, сии суть отделяюще себе от единости веры и суть телесни, Духа не имуще.
Такожде и Петр верховный пишет: Сие [1524] уже, возлюблении, второе вам пишу послание, в них же возбуждаю вас воспоминанием чистаго смысла, помянути преждереченыя глаголы (л. 447 об.) [1525] от святых пророк и апостол ваших и заповедей Господа и Спаса. Сие прежде ведяще, яко приидут в последняя дни ругателие, по своих похотех ходяще.
И божественный апостол Павел глаголет: Поминайте наставники ваша, иже глаголаша вам слово Божие. И прочее. И паки пророчествует, глаголя: Дух [1526] же явственне глаголет, яко в последняя времена отступят нецыи от веры, внемлюще духовом лестчим и учением бесовским, в лицемерии лжесловесники, сожженых своею совестию. И по мале. Скверных [1527] и изгнивших басней отрицайся, тако вси бо Господу нашему Иисусу Христу работати не хощут. Будет бо (л. 448) [1528] время, егда здраваго учения не послушают, но по своих похотех изберут себе учителя, чуждим слухом, от истинных отвратятся и к басням уклонятся. Како прелщенне умом и не полный разумом, не престанешь баснословя. Господь наш Иисус Христос заповедует ти, и вси святии пророчи и апостоли повелевают поминати заповеди Божия и святых пророк и апостол предания. А ты без всякаго стыда хулиши и хвалишеся внешними суесловии и баснословии, паче же бесовскими учении.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.