» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








ВОПРОС, ГЛАВА 26


Никон бранил и бранит ныне, что учинил Государь Монастырской приказ и посадил на том судити мирских людей, и что наставляет по монастырем архимандриты и игумены, котораго он похочет.

Ответ


Пускай бы то было, что прежде сего не бывало Монастырскаго Приказу, или был, то подлинно наш всещастливой царь Алексий Михайлович учинил, что привел к сущему делу, как тот который любит лутчий порядок и умеет к доброму и достойному речи приводит паче иных речей надобнейши суть: оправдания надобе чтобы седел судия на своем месте и слушал бы обо всех бедных нужах жалобы и челобитья; и разсмотрял бы: который имеет обиду и чья правда, и указ бы чинил, и добрых оправдал, а виноватых смирял, тым же обычаем, что Бог благословит и венчает праведных и смиряет грешных. Прошу, учинил ли коли нибудь таков суд Никон? Седел ли коли нибудь на своем судебнем месте, чтобы слушал жалобы изо уст чьей нибудь? Николи, но толко он держал мирских, которыя судили в его приказех; и челобитныя роздавал людем своего двора, и онне некогда прямое кривым чинили, а кривое прямым. Так ли делают судии? Так ли патриархи к сыном своим, которыя суть отцы отцем? Блажени алчющеи и жаждущеи правды, яко тии насытятся. Правда живет во веки, которая когда одна есть то все может. Справедливый Господь есть бо светлейший паче солнца. Все добродетельства имеют иметь цари и патриарси для того, что они суть обрасцы всем, а наипаче правде, и всех добрых дел царицу, для чево старинные люди хотели назвать все добрыя дела одним словом называли правдою. А что может наставливать государь архимандриты и всякие власти, и то есть одно с привилей и прав царьских и извычай общих народов, уряды раздавать. Сердце царево в руце Божии. Не ищи от Господа власти, ниже от царя достоинства. Пишет Сирах так, что имеет царь владение дати власть и честь. Тыя которыя суть вышния суд Божий, а которыя суть земныя суд царьский. Для чево двоеглавый орел пишется, что он разширяется к достоинствам церковным и мирским. Матфей Властариус, толкуючи, для чево царь ходил во олтарь к Таинством тайным, глаголи ми меж иными речми и сия: для того, что есть помазан от Бога, и для того, что наставляют патриарси и обирают патриарси Вселенския. Патриарси могут выбирать, а архимандриты и игумены не могут ли выбирать.


РАЗОРЕНИЕ 26-го ВОПРОСА И ОТВЕТА


Ты убо, совопросниче [1552], глаголеши, яко Никон (л. 978 об.) [1553] бранил и бранит ныне, что учинил государь Монастырской приказ и посадил на том судить мирских людей и что наставляет по монастырем архимандриты и игумены, котораго он хощет. Аз, Никон, государю не бранил, ни браню, но злобу его оглаголую и не престану.

Послушай, отчюжденне от Бога совопросниче, како и древле Господь предпочте священство и како хотящих онасиловати перваго патриарха Авраама, о жене его Сарре царь Египетцкий неправедно осуди, отъяти жену от мужа жива, его же умучи Господь, дондеже познався, отпусти патриарха с честию и богатством многим. И паки второе того ж патриарха Авраама (л. 979) [1554] Авимелех, царь Гедарский, неправедно разсуди, поят Сарру, жену Авраамлю. И прииде Господь Бог ко Авилемеху нощию во сне и рече ему: Се ты умреши жены ради сея. И возврати Авилемех патриарху Аврааму Сарру, жену его, со многим богатством.

Фараон же неправедно разсуди люди Божия удержати, гневом Божиим искусися. Адам неправедно разсуди от неповеленых коснуся, от рая изгнася. Каин неправедно разсуди о жертве Авеля, неправедно уби, по вся дни живота своего на земли трясыйся. Тако и ныне, аще кто чим преобидит архиереов Божиих, сим законом, таковым Бог судит тем, а не инако.

(л. 979 об.) [1555] И [1556] егда взыде Моисей на гору Божию пред Бога и старцем реша: Пождите в молчании ту, дондеже возвратимся к вам, се же Аарон и Ор с вами, аще кому случится пря, да идут к нима.

Видел ли еси, совопросниче, яко не старцом суд приказа, но архиереом. И паки: Заповеда [1557] Господь, да носит Аарон суды сынов Израилев на персех пред лицем Господним всегда.

Егда [1558] же воста на Моисея и Аарона Кореи, Дафан и Авирон племене Рувимля, а не священническа, и слышав Моисей, паде ниц, и глагола Корею, и ко всему сонму его, рекши: Согляда и позна Господь сущих Его и святых, их же приведе к Себе, и их же (л. 980) [1559] не избра Себе, сих и не приведе к Себе. И не послушаста Моисея престати, вознеистовившеся на священство и вземше кадила, покадиша. И отверзеся земля и пожре я и домы их и вся люди сущая с Кореом и скоты их. Снидоша сии и вся, елико бяше их, живи во ад, и покры их земля и погибоша от среды полка. И паки возропташа сынове израилтейстии на утреи на Моисея и Аарона, глаголюще: Вы избисте люди Господня. И погуби Господь всегубительством 14 и 700, яко да будет в память сыном Израилевым, яко да не приидет никто же иноплеменник, иже несть от плода Аароня, еже возложити фимиям пред Господем, и да не будет, яко Корей и советницы его. (л. 981 об.) [1560] Тако и ныне, аще кто не священ дерзает священнический чин и достояние судити и владети, имать, и тем Бог мстити. И паки, како израилтяне не людие Божии и часть достояния Его, пожелаша себе суда царьска и просиша себе царя Самоила. И [1561] собрашася мужи [1562] Израилевы к Самоилу в Сармафему и реша ему: Се ты уже состаревся, сынове же твои не ходита по пути твоему, то [1563] постави ныне над нами царя: да ны судит, якоже и прочии языки. И бысть лукавны глаголы пред очима Самоиловыма, егда реша, дай же нам царя, да ны судит. И помолися Самоил ко Господу и рече Господь Самоилу: Послушай гласа людей, (л. 981) [1564] якоже глаголют к тебе, яко не тебе уничижиша, но Мене, не царьствовати Ми над ними, и вся творения, яже сотворих, от него же дне изведох их из земли Египецкия до днешняго дне, оставльше Мя, послужиша богом инем. Тако и тебе тии творят. И ныне послушай гласа их, обаче засвидетельствуя, засвидетельствуеши им, и возвестиши им правду цареву, иже царьствовати будет над ними. И рече Самоил вся словеса Господня к людем, просящим от него царя и глагола им: Се есть оправдание царево, иже царьствует над вами, сыны ваша возмет и положит я во оружии его, и на кони всадит их и предтекущая пред колесницами (л. 981 об.) [1565] его, и поставит тысящники себе и сотники и жателми жатвы своея, и обымут обыманием гроздия у него, и сотворити сосуды победы своея и сосуды колесниц своих. И села ваша и винограды ваша и маслины ваша и благая ваша возмет и даст рабом своим, и семена ваша и вино ваше одесятерит и даст скопцем своим и рабом своим. И рабы же ваша и рабыня и стада ваша благая и ослы ваша отъимет, удесятерит на дело свое, и паствины ваша одесятерит, и вы будете ему в рабы.

Не сия ли вся ныне в нас суть, яже вышеписаная? Не селы ли, освященная (л. 982) [1566] Господеви, и паствины и скоты и жита и вся благая наша царь наш взят себе? Не архиереи ли и священницы рядницы быша воинством?

Паки древним да воследуем. И возопиете от лица царя вашего в день он, его же избрасте себе, и не услышит вас Господь в день он, яко вы сами себе избрасте царя. И не восхотеша людие послушати Самоила и реша ему: Ни, но царь да будет над нами, и будем и мы, яко и вси языцы, и да судит нам царь наш. И слыша Самоил вся глаголы людей и изглагола я во уши Господеви. И рече Господь к Самоилу: Послушай гласа их, постави им царя. О [1567] них же глаголет Иосия от лица Божия: Аз, Господь Бог, (л. 982 об.) [1568] утверждаяй небо и созидаяй землю, Его же руце стяжасте все воинство небесное, и не показах ти его, яко ходити во след их. Аз [1569] изведох тя из земли Египетския, и Бога разве Мене да [1570] не познаеши, и спасающаго несть, разве Мене. Аз пасох тя в пустыни, на земли невселенней, по паствам их, и умножишася до исполнения и вознесошася сердца их. Сего ради забыша Мя, и буду им яко Панфир, и яко рысь на пути асирийстем, и срящу я, яко медведь лиховаем, и разрушу сключение сердце их, и изъядят я [1571] щенцы дубравнии и зверь полский расторгнет я. В разсыпание твое, Израилю, кто поможет (л. 983) [1572] тебе? Где царь твой? Той да спасет тебя во всех грехах твоих и да судит ти, ему же глагола: Даждь царь и князь. И дах царя во гневе своем и удержахся в ярости Моей.

Сия написахом, не яко царя оглаголуя, но непреподобное его деяние, и иже хощет, да слушает царя и суд приемлет от него. Нам же Христос Бог наш Собою узаконоположи, не послушати, ни отвещати пред беззаконными судии, но обличати.

В [1573] той час, рече Иисус народом, яко на разбойника ли изыдосте со оружием и дреколми яти Мя. По вся дни при вас седех в церкви, уча, и не ясте Мене. Архиерей [1574] же вопроси Иисуса о ученицех Его и отвеща ему Иисус: Аз, не обинуяся, глаголах миру. Аз всегда учих на сонмищах и в церкви, идеже вси людие снемлются, и тай не глаголах ничесо же. Что Мя вопрошаеши? Вопроси слышавщих, яже рех Аз.

Егда [1575] же во ини емше Иисуса, приведоша к Каиафе архиереови, идеже книжницы и старцы собрашася. Архиерей же и весь сонм искаху на Иисуса свидетельства, да умертвят Его, и не обретаху. Мнози бо лжесвидетельствоваху нань, и равна свидетельства не бяху. И нецый восташа, лжесвидетельствоваху нань, глаголюще, яко: Мы [1576] слышахом Его, глаголющ, яко Аз разорю церковь сию рукотвореную (л. 984) [1577] и треми [1578] денми ину, нерукотвореную, созижду. И ни тако равно бе свидетельство их. И востав архиерей посреде, вопроси Иисуса, глаголя: Не [1579] отвещеваеши ли ничесо же, что сия на Тя свидетельствуют. Иисус же молчаше и ничесо же отвещаваше.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.