» » » » Корнилий Комельский - Общежительный устав


Авторские права

Корнилий Комельский - Общежительный устав

Здесь можно скачать бесплатно "Корнилий Комельский - Общежительный устав" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
Общежительный устав
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "Общежительный устав"

Описание и краткое содержание "Общежительный устав" читать бесплатно онлайн.



Общежительный устав преподобного Корнилия Комельского.


Приводится по изданию: Древнерусские иноческие уставы. Сост. Суздальцева Т. В. М. Северный паломник, 2001. С. 168–186


Источник электронной публикации — http://www.sedmitza.ru/lib/index.html






Глава 2. О благоговеинстве и о благочинии трапезном, и о пищи и питии

По последней молитве от церкви исходящим братиям, преходити в трапезу ясти вкупе с Настоятелем, за еже поспевати к благословению. Идущу же, ничто же беседовати, и двема вкупе не ходити, но по единому, глаголюще Псалом или молитву; и тако входити в трапезу и седети комуждо на своем месте с благоговением и молчанием по чину; и на неже брашно и питие Настоятель руку возложит, тогда и братия ясти начнут, а не дерзновение. Многу же опаству подобает быти, еже не проглаголати кому что, кроме стиха и чтения. Глаголют бо Святии Отцы о сем, яко Святый жертвенник и братняя трапеза во время обеда равно суть. Сего ради якоже в Божественней Церкви на пении, тако и на трапезе с молчанием подобает ясти, и с молитвою, и внимати ту сущему чтению. Глаголет бо ся в Старчестве, яко инок свят виде некоторыя на трапезе седяща и мед ядущих. Егда же начаша глаголати и празднословити и брашно похуляти; тогда виде их лайно (помет) ядущих; и глаголаше Авва Исаак Игумен Скитский: «Инок седя на трапезе, во уме не моляся, но беседуя каково слово, или празднословя, смеяся ли брашно похуляя: и сицевый отступи от Бога, и Бог отступи от него, и молитва его не приятна и труды его не полезны». Се убо слышахом Божественная Писания, яко кто творит беседы на трапезе, таковый отступи от Бога, и Бог отступи от него, и молитва его не приятна, и труды его не полезны. Сего ради никому же не подобает глаголати кроме Настоятеля и Келаря и воображенных (приставленных) на трапезное послушание, да и тем вкратце нужное с тихостию глаголати и о трапезном благочинии. Аще ли же кто начнет творити, или глаголати что, не по обычаю благоговейных братий, они же да возбранят и запретят. Аще ли не послушает, о таковых глаголет Великий Василий: «Изжени, — рече, — молвотворца из сонмища, и соизыдет с ним молва». А на чужем месте не седети, пред братом на трапезе ястия и пития не брати, ни своего пред брата не полагати. Глаголет бо Великий Василий, яко аще на трапезе даси кому свое брашно или питие, или от кого возмеши не избежиши греха; или убо брата в чревообядение, или в пиянство и преслушание вложиши, или сам тожде постраждеши. На трапезе пища и питие всем равно; не овем убо много, овем же мало; овем же сладко, инем же не таково. Сие убо бывает виновно мятежем и смущению и бранем. Тожде благочиние и пища и питие и за Келарского бывает: а о благочинии за Келарского, Келарь да смотряет прилежно, и нерадящим да возбраняет. А за Келарскую трапезу не ходити, опричь служебником, и тем нужды ради. А который брат не в службах, а не поспеет за большую трапезу, то он простится у Игумена или у Келаря, и тако да яст; аще ли нерадением, или по некоему коварству, да возбраняют ему и запрещают. По восстании от трапезы, вси отходят кийждо в келлия своя с молчанием. В трапезе же не оставатися никому, и в шегнушу (шегнуша — чулан или комната при трапезе, в коей ставятся снеди и пития, приуготовляемые к трапезе братской, или кухня трапезная, где оныя приуготовляются. По лексикону Берынды называется Шегнуша. Прим. А.О.) без повеления и без нужды великия не ходити, и пред трапезою не стояти, ни седети, ниже ко иного келии кому уклонятися; от сего бо празднословие и безчиние бывает. О всяком же слове празднем ответ имамы дати Богу.

Глава 3. Указ о ястиях и о питиях

Пища же и питие по уставу бывает противу месту и времени проста и смиренна, и удобь обретаема и малою ценою, и не излишняя искати, но токмо доволь исполняти; больше же триех ястий не достоит быти. Аще некое утешение от некоего Христолюбива будет, да еже не опечалити принесшаго, по нужди же меру оставляти. В неделю же и Господския праздники, аще подает Христос ино ястие, подобает ясти во славу Божию, а не в хулу, а не пещися о том. В Великий же пост во Вторник в Четверток едино варение бывает, и ино ястие сухоядение; во Понедельник же и среду и в Пятницу на трепезе квасу не быти, ни после трапезы, когда пити не давати никому ни в шегнуши, ни на погребе; но пити всем вода, токмо болящим вельми давати квас по благословению. В навечерие же праздников Преславныя Богородицы, Честнаго ея Введения, и Святого Антония Великого, аще прилучится быти в постный день, на рыбу и на сушь (сушеные снетки) не разрешати, ни пред гостей инок не ставите; питию же, елика пиянство имут, не быти никогда же никако же. От трапезы же и после трапезы, когда без благословения Настоящаго или без повеления Келарева, или воображенных, никому же от братий ястия какого, ниже хлеба и квасу не имати, ни давати гостем, или монастырским детем, или странным. Такожде и хлебники и повары и в больницу носяй без благословения не дают ничто же никому. Се бо есть тщеславию и безчинию и мятежем виновно. Тако бо Великий Василий глаголет: «Гордии же и безчинии и мятежницы, бесом обрадование и геенне снедение».

Глава 4. О еже не подобает никому ясти и пити, кроме общия трапезы без благослоения

Никомужде от братий без благословения Настоящаго (Настоятеля) особь и втай не ясти, ни пити в келлиях, ниже в хлебни или в поварни, ниже инде где в монастыре, или вне монастыря, ниже овощь какий либо, или ягоды на поле, или в лесе, ниже кому хлеб и ина снедь, или питие каково в келлиях, или инде где, кроме тех, им же Настоятель и братия повелит что ясти и пити ему где, ради благословны вины, или немощи ради, или нужды ради неотложныя. Тако бо повелевают общежительныя предания, и хранитися от тайноядения и пития, и никакожде вкусити с кем, или наедине; вся бо злая от сих рождается. Глаголет бо Святый Симеон Новый Богослов: «Аще плоть нескверну сохраним, аще от зависти и ярости и татьбы всякия и нечистоты удаляемся». Отай же хлеб, или ино что снедаем, кроме повеления Настоятелева, никую же пользу имамы. Иже бо великая победив, и малыми побежден бысть, сей осужден будет, яко Анания с Сапфирою малыми победишася и сих ради смертию мучатся. (Деян.5). Никая же нас добродетель может пользовати, сице аще чревообядением победимся. Сии суть диавольския сеяния, яже видятся ничтоже суще, имеют же в себе яд смертен; и многа о сих речена есть Святыми Отцы, яко зла суть и погибель души. Аще кто вжаждет, ино ходити в трапезу, или к погребу и пивше в трапезе или у погреба не стояти, ниже седети, или празднословити, ниже по монастырю праздно ходити, и топты деяти; и в келлию брат к брату не ходити, ни к себе же пущати без благословения Настоящего. Аще ли кому до кого дело вкратце, и он идет к нему, и пред келлиею или у оконца изглаголет и к себе отыдет. В келлиях же наших таковым подобает приносити словеса братиям, и отвне приходящим, о них же извествуется, яко к созиданию и исправлению душам творят беседования, имуще силу с художеством, слышати и рещи полезная. Аще к некоему брату от внешних кто прииде мирский человек, или инок от сродник его или знаемый ему, и ему без благословения Настоящего в келлию к себе не впущати, ни беседовати с ними что нигде же. Василий бо Великий пишет: «Аще кто беседует к приходящему странному или своему без повеления, сиречь, да не яст день той; аще ли и принесет ему кто что, и он взяв у него, да несет и явит Игумену; без благословения же к себе у них не имати ничего, ниже давати кому что, да не обрящется крадый, яко Ахар».

Глава 5. О одеждах и обущах и о прочих вещех

Якоже рекохом о пищи и о питии, и яко добро есть простое и смиренное избирати, и вся по совету духовнаго Настоятеля творити; по тому же образцу и одеяния и обуща имети нужная и противу месту и разсуждению, проста и худейшая и малою ценою, а не по коварству бесовскому и по страсти многоценная и излишняя искати. Глаголют бо правилаСвятаго Вселенскаго Седьмого Собора: «Иже убо красящия себе Епископи и иноки, или причетники одеждами красными и светлыми, сим возбраняти лепо есть. Аще ли же пребывают в том, запрещению предавати». И от первых бо лет всяк иноческий и священнический в смиренней и худей одежди жительствоваше. Имети же единому комуждо от братий две одежди, едину ветшану и поплачену, а другую тверду. Обуща же и прочая, яже к телесней потребе нужная, аще имать кто по двема, не зазорно, кроме служебников, иже вне монастыря. Излишняя же стяжания, сребро и одежда и обуща и иная что любо, вся относити в казну монастырскую. Рукодельницы же всякие, и всяк кто что делает без благословения Настоящаго себе или на иного кого, никто никому ничего не делают, ниже в милостыю дают: но сделав то, всем относити все в казну монастырскую. Милостыня бо в монастырех и нищепитательство обща суть. А яже к потребе телесней одежда и обуща, и пища и питие, и прочая вещи, и всем нужным во всем довлетися от монастырския казны всякому. Казначею же давати одежда и обуща опытовая; аще будет у кого по две ризы, и аще восхощет по три держати, то ино ему не даяти. Аще кто возмет из казны новое платье, и он ветшаное отдаст, а не отдаст ветшаного, ино ему новаго не дата.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "Общежительный устав"

Книги похожие на "Общежительный устав" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Корнилий Комельский

Корнилий Комельский - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Корнилий Комельский - Общежительный устав"

Отзывы читателей о книге "Общежительный устав", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.