Сборник - Триодь постная (цсл)

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Триодь постная (цсл)"
Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.
Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.
Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.
И обычныя литии молитвы в паперти.
На стиховне стихиры самогласны, глас 8:
Ра́дуйся и весели́ся гра́де Сио́не, / красу́йся и ра́дуйся Це́ркве Бо́жия: / се бо Царь твой прии́де в пра́вде, / на жребя́ти седя́, от дете́й воспева́емый: / оса́нна в вы́шних, благослове́н еси́, / Име́яй мно́жество щедро́т, поми́луй нас.
Стих: Из уст младе́нец и ссу́щих соверши́л еси́ хвалу́.
Прии́де Спас днесь во град Иерусали́м, / испо́лнити Писа́ние, / и вси прия́ша в ру́ки ва́иа: / ри́зы же подстила́ху Ему́, / ве́дуще, я́ко Той есть Бог наш, / Ему́же херуви́ми вопию́т непреста́нно: / оса́нна в вы́шних, благослове́н еси́, / Име́яй мно́жество щедро́т поми́луй нас.
Стих: Го́споди Госпо́дь наш, я́ко чудно и́мя Твое́ по всей земли́.
На херуви́мех носи́мый, и пева́емый от серафи́м, / возсе́л еси́ на жребя́ Дави́дски Бла́же: / и де́ти Тя воспева́ху Боголе́пно, / иуде́е же ху́ляху беззако́нно: / стро́потное язы́ков, седа́лище жребца́ прообразова́ше, / из неве́рия в ве́ру претворя́емое. / Сла́ва Тебе́ Христе́, / еди́не Ми́лостиве и Человеколю́бче.
Слава, глас 6: Днесь благода́ть Свята́го Ду́ха нас собра́:
И ныне, паки тойже.
Ны́не отпуща́еши: Трисвятое, и прочее по обычаю. И глаголем тропарь отпустительный, глас 1: О́бщее воскресе́ние: Дважды. Ин тропарь, глас 4: Спогре́бшеся Тебе́: единожды. и Бу́ди и́мя Госпо́дне: 3. И псалом: Благословлю́ Го́спода: И предложится чтение. Слово торжественное праздника.
В НЕДЕЛЮ ЦВЕТОНОСИЯ. НА УТРЕНИ
На Бог Господь, тропаря оба: О́бщее воскресе́ние: дважды. Сла́ва, и ны́не: Спогре́бшеся Тебе́ креще́нием:
По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:
С ве́твьми у́мно очище́ни душа́ми, / я́коже де́ти Христа́ восхва́лим ве́рно, / велегла́сно зову́ще Влады́це: / благослове́н еси́ Спа́се в мир прише́дый, / спасти́ Ада́ма от дре́вния кля́твы, / духо́вно быв Человеколю́бче Но́вый Ада́м, я́коже благоволи́л еси́:/ вся Сло́ве к поле́зному устро́ивый, сла́ва Тебе́.
Слава, и ныне, иный седален, глас 4. Подобен: Яви́лся еси́:
Четверодне́вна Ла́заря от гро́ба возста́вивый Го́споди, / вся научи́л еси́ вопи́ти с ва́ием и ве́твьми Тебе́: / благослове́н еси́ Гряды́й.
И чтение во Евангелии толковом Иоанна Златоустаго.
По 2-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Удиви́ся:
Над дру́гом Твои́м Христе́ сле́зы то́чиши та́йно, / и воздвиза́еши из ме́ртвых Ла́заря лежа́ща ме́ртва, / в не́мже сострада́ние показа́л еси́ человеколю́бно: / уве́девше же Твое́ прише́ствие Иису́се, / мно́жество младе́нец изыдо́ша днесь, в рука́х ва́иа держа́ще, / оса́нна Тебе́ взыва́юще: / благослове́н еси́, во е́же мир спасти́ Прише́дый.
Слава, и ныне, иный седален, глас 1. Подобен: Ка́мени запеча́тану:
Восхвали́те согла́сно лю́дие и язы́цы: / Царь бо а́нгельский взы́де ны́не на жребя́, / и гряде́т хотя́й на Кресте́ порази́ти враги́, я́ко си́лен. / Сего́ ра́ди и де́ти с ва́ием взыва́ют песнь: / сла́ва Тебе́ прише́дшему Победи́телю: / сла́ва Тебе́ Спа́су Христу́: / сла́ва Тебе́ благослове́нному, / еди́ному Бо́гу на́шему.
И чтение тогоже слова. Таже полиелей.
Величание:
Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / оса́нна в вы́шних, / и мы Тебе́ вопие́м: / благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.
Псалом избранный:
Го́споди, Госпо́дь наш, я́ко чу́дно и́мя Твое́ по всей земли. / Я́ко взя́тся великоле́пие Твое́ превы́ше небес. / Из уст младе́нец и ссу́щих соверши́л еси́ хвалу́. / Враго́в Твои́х ра́ди, разруши́ши врага́ и ме́стника. / Запрети́л eси́ язы́ком, и поги́бе нечести́вый. / Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла. / От Го́спода бысть сей, и есть ди́вен во очесе́х на́ших. / Госпо́дь в Сио́не вели́к, и высо́к есть над все́ми людьми́. / Та́мо сокруши́ кре́пости луко́в. / Слы́ша и возвесели́ся Сио́н, и возра́довашася дще́ри Иуде́йския. / Возвести́ти в Сио́не и́мя Госпо́дне, и хвалу́ Его́ во Иерусали́ме. / Я́ко Бог спасе́т Сио́на, и сози́ждутся гра́ди Иуде́йстии. / Тебе́ подоба́ет песнь, Бо́же, в Сио́не, и Тебе́ возда́стся моли́тва во Иерусали́ме. / Благослове́н гряды́й во и́мя Госпо́дне, Бог Госпо́дь, и яви́ся нам. / Соста́вите пра́здник во учаща́ющих до рог олтаре́вых. / Во дво́рех до́му Госпо́дня, посреде́ тебе́, Иерусали́ме. / Воцари́тся Госпо́дь во век, Бог твой, Сио́не, в род и род. / Хвала́ Его пребыва́ет в век ве́ка.
Сла́ва, и ны́не: Аллилу́ия (3).
И по полиелеи седален, глас 8. Подобен: Повеле́нное:
На престо́ле херуви́мсте, / и на жребя́ти возсе́д нас ра́ди, / и к стра́сти во́льней дости́г, днесь слы́шит дете́й возглаша́ющих, / оса́нна, наро́дов вопию́щих: / Сы́не Дави́дов, ускори́ спасти́, / и́хже созда́л еси́, благослове́нне Иису́се: / на сие́ бо прише́л еси́, / да разуме́ем сла́ву Твою́.
Сла́ва, и ны́не, паки тойже. И чтение творим о празднице, Слово кир Андреа Критскаго.
Таже, степенна, первый антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 4:
Из уст младе́нец и ссу́щих / соверши́л еси́ хвалу́. Стих: Го́споди Госпо́дь наш, я́ко чу́дно и́мя Твое́ по всей земли́. Вся́кое дыха́ние:
Евангелие от Матфеа, зачало 83.
Во вре́мя о́но, егда́ прибли́жися Иису́с во Иерусали́м, и приидо́ша в Виффаги́ю к горе́ Елео́нстей, тогда́ Иису́с посла́ два ученика́, глаго́ля и́ма: иди́та в весь, я́же пря́мо ва́ма, и а́бие обря́щета oсля́ привя́зано, и жребя́ с ним, отреши́вша приведи́та Ми. И а́ще ва́ма кто рече́т что, рече́та, я́ко Госпо́дь ею́ тре́бует: а́бие же по́слет я. Сие́ же все бысть, да сбу́дется рече́нное проро́ком, глаго́лющим: Рцы́те дще́ри Сио́нове, се Царь твой гряде́т тебе́ кро́ток, и всед на oсля́ и жребя́, сы́на подъяре́мнича. Ше́дша же ученика́ и сотво́рша, я́коже повеле́ и́ма Иису́с. Приведо́ста oсля́ и жребя́, и возложи́ша верху́ ею́ ри́зы своя́, и все́де верху́ их. Множа́йшии же наро́ди постила́ху ри́зы своя́ по пути́, друзи́и же ре́заху ве́тви от древ, и постила́ху по пути́. Наро́ди же предходя́щии (Ему́) и всле́дствующии зва́ху, глаго́люще: оса́нна Сы́ну Дави́дову, благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне, оса́нна в вы́шних. И вше́дшу Ему́ во Иерусали́м, потрясе́ся весь град, глаго́ля: кто есть Сей? Наро́ди же глаго́лаху: Сей есть Иису́с Проро́к, и́же от Назаре́та Галиле́йска.
Ви́девше же архиере́е и кни́жницы чудеса́, я́же сотвори́, и óтроки зову́ща в це́ркви, и глаго́люща: оса́нна Сы́ну Дави́дову, негодова́ша. И ре́ша Ему́: слы́шиши ли, что си́и глаго́лют? Иису́с же рече́ им: ей. Не́сте ли чли николи́же, я́ко изоу́ст младе́нец и ссу́щих соверши́л еси́ хвалу́? И оста́вль их, изы́де вон из гра́да в Вифа́нию, и водвори́ся ту.
Воскресе́ние Христо́во: не глаголем. Но абие псалом 50.
Таже иерей взем кадило, кадит крестообразно, глаголя молитву на благословение ваиа.
Диакон: Го́споду помо́лимся.
Мы же: Го́споди поми́луй.
Го́споди Бо́же наш, седя́й на херуви́мех, возста́вивый си́лу Твоего́ Сы́на, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, да спасе́т мир Кресто́м, и погребе́нием, и воскресе́нием Свои́м. Его́же и ны́не прише́дша во Иерусали́м на во́льную страсть, лю́дие седя́щии во тьме, и се́ни сме́ртней, прие́мше воскресе́ния зна́мения, ве́тви древе́с, и ва́иа фи́ник, воскресе́ние зна́менующе срето́ша. Сам Влады́ко и нас по подража́нию о́нех, в предпра́зднственный сей день, ва́иа и ве́тви древе́с в рука́х нося́щих соблюди́ и сохрани́. Да я́коже о́нии наро́ди и де́ти оса́нна Тебе́ приноша́ху, и мы та́кожде в пе́снех и пе́ниих духо́вных, животворя́щаго и тридне́внаго Воскресе́ния дости́гнем, в то́мже Христе́ Иису́се Го́споде на́шем: с Ни́мже благослове́н еси́, с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Егда же целуют братия Евангелие, раздавает игумен ваиа.
Слава, глас 2: Днесь Христо́с вхо́дит / во град Вифа́нию, на жребя́ти седя́й, / безслове́сие разреша́я язы́к зле́йшее, / дре́вле свире́пеющее.
И ныне, паки тойже.
Таже, Поми́луй мя Бо́же: Стихира, глас 6: Днесь благода́ть Свята́го Ду́ха нас собра́: Посем молитва: Спаси́ Бо́же лю́ди: Го́споди поми́луй, 12.
И по возгласе, канон: ирмосы по дважды, тропари на 12. катавасия, ирмос, оба лика: Творение господина Космы, егоже краегранесие: Оса́нна Христо́с евлогиме́нос Фео́с. Глас 4.
Песнь 1.
{Ω} Ирмос: Яви́шася исто́чницы бе́здны, / вла́ги неприча́стны, / и откры́шася мо́ря волну́ющася основа́ния бу́рею, / ма́нием бо запрети́л еси́ ему́, / изря́дныя же лю́ди спасл еси́, / пою́щия побе́дную песнь Тебе́, Го́споди.
{Σ} Из уст младе́нец незло́бивых, и ссу́щих, / хвалу́ Твои́х раб соверши́л еси́, / разруши́ти супоста́та, / и отмсти́ти стра́стию Креста́, паде́ние дре́вняго Ада́ма, / дре́вом же воскреси́ти сего́, / пою́ща побе́дную песнь Тебе́ Го́споди.
{Α} Хвале́ние Це́рковь преподо́бных, / живу́щему в Сио́не, Тебе́ Христе́ прино́сит: / о Тебе́ же Изра́иль, Творце́ свое́м ра́дуется, / и го́ры язы́цы противообра́знии каменосерде́чнии, от лица́ Твоего́ возвесели́шася, / пою́ще побе́дную песнь Тебе́ Го́споди.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"
Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"
Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.