Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Имеяй престол небо, всед на жребя, входит во Иерусалим, дети же еврейския и сами подстилаху Ему ризы своя и ветви фиников, (л. 256) [943] овыя убо режуще, другия же и в руках носяще, вопияху Ему предсылающе осанна Сыну Давидовы: Благословен грядый во имя Господне, Царь Израилев.
Сие же бысть, онех языки подвигшу Всесвятому Духу в славу и благохваление Христово. Являху же Христову на смерть победу ваиями, си есть ветвьми. Ваия бо у евреов ветвь мяхкая глаголется. Обычаяй бо бяше победителем и подвигов и брани некиих, ветвьми древес присноцветущих в победных провождениих почитати и обводити. Гадателствено же знаменоваше жребец сущыя ны от язык люди, на нем же всед Христос и препочив одолитель и по(л. 256 об.)бедитель [944], Царь всея земли наречесь.
Евангелие.
Множаешии же народи постилаху ризы своя по пути. Друзии же резаху ветви от древ и постилаху по пути.
Толкование.
По сказании убо Писания, велию честь являет ризное растилание и ветвенное ношение, торжества бо день являет. По духовному же веждь, яко по возложении риз апостолских, сиречь плоти их, риза бо души плоть, тогда потом вседает Господь. Аще бо не украсится душа апостолскими добродетелеми, не возходит на ню Господь. Предваряющии же суть, иже прежде воплощения Христова пророцы. Последущии же, иже потом мученицы и преподобни, (л. 257) [945] учителие, иже ризы своя разстилаху Христу, сиречь плоть покаряют духови. Риза бо и покров души плоть есть. Разстилаше на пути, сиречь по Христове: Аз бо есть путь. Аще кто плоти своея не разстелет, сиречь не смирит о Христе, еже есть путь и живот, и в Нем присно не пребывает, уклоняяся от всякаго беззакония и неправды, и не возходит нань Господь.
Евангелие.
И вшедшу Ему [946] во Иерусалим, потрясеся весь град, глаголя: Кто есть Сей? Народи же глаголаху: Сей есть Иисус пророк, иже от Назарета Галилейскаго.
Толкование.
Народи яко не лстивии суще и препрости, ни бо завидяху Христу, ниже паки подобный разум о Нем имеяху, (л. 257 об) [947] тем же и пророка Его нарицаху, еда како понеже яве, тако пророка Его глаголаху. Возмогут разумети Его, яко Сей есть чаемый пророк, о Нем же рече Моисей, яко: Пророка вам воздвигнет Бог. Глаголаху бо, яко Сей есть пророк, сиречь Он же чаем.
Крутицкой же митрополит по какому указанию творит? Которой пророк о нем писал, яко подобает ему тако творити? Есть ли праведно или ни единому [948] патриарху таковое деяние творити или ни? Понеже в Писании явлено есть, яко патриарх Христов образ носит на себе, градстии же епископи по образу суть двунадесяти апостол, селстии же по 70 апостол. А Крутицкой митро(л. 258)полит [949] селскаго епископа место держит и како может таковое действо содеяти? Аще бе и повелено было, но в своей енории, ибо Господь наш Иисус Христос, седе на ослицу, ни единой сущи иной потребе, токмо совершити проречение и по показанию и по разума устроению, яко и на жеребя вседе, сиречь на новыя и не ученыя люди и непокоривыя язычники. Иным же по Себе творити не повелел тако, но како. Шедше убо, рече, научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповеда вам.
Почто Крутицкой митрополит в свою епархию не идет учити и проповедати, якоже священныя правила (л. 258 об.) [950] повелевают на всякой год обходити епископу свою епархию. А он, как и поставлен, не бывал с Москвы. Сего ради правила святыя возбраняют в чюжих епархиях пребывати надолзе и непозвану епископом, ея же епархия есть: Не приходити, ни учити, ни ино что творити без воли местнаго епископа, якоже выше сего писано есть о сем. А он, Крутицкой митрополит, якоже вторый Максим глаголемый Кинин, еже сказается безстудный, Церковь Божию раздра и многа мятежа и молвы сию исполни. Волк вместо пастыря бысть и вся грехи прощати готов согрешающим. Единаго ради еже нечествовати в повелениих, рекше (л. 259) [951] преступати заповеди, якоже глаголет великий богословец Григорий: Чюжд убо сий Максим от епископства да будет и вси от него поставлении презвитери и диакони и прочии причетницы чюжди священия.
Паки заповеда Господь, глаголя: Ходяще [952] же, проповедайте, глаголюще, яко приближися Царьство Небесное, болящая исцелите, прокаженыя очищайте, мертвыя воскрешайте, бесы изгоните. И прочая.
Почто сих повеленных от Бога Крутицкой митрополит не исполняет, но тамо гоняет, где мирским злосмрадием воняет. Не о нем ли есть пророчествова Господь, глаголяй: Блюдите [953], да никто же вас прелстит. Мнози бо приидут во имя Мое, глаголюще: (л. 259 об.) [954] Аз есмь Христос, и многих прелстят. Не изыдите вслед их.
Не он ли есть сей? Егда убо узрите мерзость запустения, реченую Даниилом пророком, стоящу на месте святе, иже чтет да разумеет. Мерзость и запустение Крутицкой митрополит не заеже Отца своего седалище просмради, но инаго самаго Христа, окаянный, вознеистовися, творит, что Христос делал, ему же не достойно есть творити. Сел на месте святе, еже никто от апостол сотвори, ниже заповеда Господь творити.
Верховный апостол Петр, ниже на кресте восхоте тако пригвоздитися, якоже Христос, но стремглав мучителей умоли пригвоздитися. Егда убо (л. 260) [955] умы Иисус нозе учеником, возлег, паки рече им: Весте ли, что сотворих вам, вы глашаете Мя учителя и Господа и добре глаголите, есмь бо. Аше убо умых ваши нозе Господь и учитель, и вы должни есте друг друга умывати нозе, образ бо дах вам, да якоже Аз сотворих, и вы творите. Аминь, аминь, глаголю вам, несть раб болий Господа своего, ни посланник более пославшаго его. Аще сия весте, блажени будете, аще сотворите такожде.
И что преславнее сего, еже Царьство Божие проповедати, Тело Христа ясти и Кровь пити. Се, рече, творите в Мое воспоминание, елижды бо аще ясте хлеб сей и чашу сию пиете, смерть (л. 260 об.) [956] Господню возвещаете. Болных целити, прокаженых очищати, мертвых воскрешати, бесы изгонити, ноги умыти, горы преставляти, власть наступати на змию и на скорпию и на всю силу вражию.
Не доволно ли есть даныя власти? Почто якоже диавол возгордеся, на высоту [957] наскачеши не данную, ибо сатана тако возгордевся, рече: Поставлю престол мой на небеси и буду подобен Вышнему. О нем же Господь глаголет: Видех сатану, с небесе спадша. Такожде Июда, брат Божий, глаголет: Ангелех же, не соблюдших своего началства, но оставлших свое жилище, на суд Великаго дне узами вечными (л. 261) [958] под мраком соблюде.
И Петр верховный глаголет: Аще [959] бо Бог ангелов согрешших не пощаде, но пленницами мрака связав, предаде на суд мучимы блюсти.
Почто, святотатче, не внимаеши Писанию? Гордишися и не данным ти обладаеши. Послушай Писания, что Господь глаголет: Не о всех молю, Аз бо вем, их же избрах и поставих на высоте, которой ты не достоин. Аще ли речеши, яко Царь повеле ти есть, и видел еси выше сего писаное и ныне веждь, яко всяк мирский (л. 261 об.) [960] властми власть приемый извержен есть. И ты, прельстився, глаголеши, яко Царь повелел есть, что и царем вышний Царь Христос мстит за таковое беззаконие.
Возлюбил ли царь венчати тя цветы, яко победителя смерти. Почто прочее последование оставил, яже о Христе суд, оплевание, поругание, пропятие, смерть и гроб? Пусть усмотрили бы любимцы твои и воскресение твое, как востанешь, аще мнишися, что един аз тебя проклиню, не един, но и сам Господь. Тогда, речет к сущим ошую Его, идите от Мене, (л. 262) [961] проклятии, во огнь вечный, уготованый диаволу и аггелом его. Тогда, рече, когда слушай, взалках бо ся, и не дасте Ми ясти. И прочая.
И аще в той час проклят, в онь же не даяше ясти. А иже чюжая похищая, то колми паче проклят, якоже издревле речено есть: Проклят [962], иже претворяет пределы подруга своего, и рекут вси людие, буди.
И будет, аще не послушаеши гласа Господа Бога твоего, снабдети и творити вся заповеди Его: Елика Аз заповедаю тебе днесь, приидут на тя вся клятвы сия и постигнут тя, и проклят ты будеши во граде и проклят ты и на селе, проклят ты, внегда вхо(л. 262 об.)диши [963], и проклят ты, внегда исходиши.
Где ли входиши и откуду исходиши, яве чрез Божественыя заповеди, якоже и Господь глаголет: Не входяй дверми во двор овчий, но прелазя инуде, тать есть и разбойник. Татие же и хищницы Царствия Божия не наследят, якоже рече апостол: А еже не наследовати, яве есть проклят. По градским законам разбойницы повешаются. По древнему же закону проклят есть от Бога всяк висяй на древе, елицы от дел закона суть под клятвою суть. Писано бо есть: Проклят всяк, иже не пребудет во всех писаных в книзе законней, яко творити я. И паки: Проклят (л. 263) [964] всяк, творяй дело Божие с небрежением.
Собора в Константине граде во Святей Софии правило 1.
Иже в связании [965] или во извержении или в проклятии от папы Римскаго быв и от патриарха Константиняграда, аще кто связан или извержен или проклят и от прочих патриарх, в том же да пребывает.
Колико есть явлено Крутицкаго митрополита небрежения и преступления Божественых заповедей и святых правил святых апостол и святых отец. Иже [966] есть от Бога глаголы Божия послушает, сего ради вы не послушаете, яко от Бога несте. Кто же есть глаголавый? Сие сам Бог. Указание же заповедем Божиим, их же не твористе, выше сего писано. (л. 263 об.) [967] И паки: Всяк преступаяй и не пребываяй во учении Христове, Бога не имать. Разумеваяй Бога, послушает вас, иже несть от Бога, не послушает нас. Возлюбленнии, не всякому духу веруйте, но искушайте, аще от Бога суть, яко мнози лживии пророцы изыдоша в мир. О сем разумеем Дух Божий и дух лстеч. Всяк дух, иже исповедует Иисуса Христа в плоть пришедша, от Бога есть. И всяк дух, иже не исповедует Иисуса Христа в плоть пришедша, сей есть антихристов. Его же слышасте, яко грядет и ныне в мире есть уже. Не любяй Мя, словес моих не соблюдает, иже не любит Господа Иисуса да будет проклят. (л. 264) [968] Како же той несть проклят, кто Бога не знает, тот есть антихристов, якоже ты, ответотворче, и Крутицкой митрополит. Аще ли глаголете, яко знаете Бога, послушай наперсника возлюбленнаго апостола Богослова Христова, на инем месте глаголюща: И [969] о сем разумеем, яко познахом Его, аще заповеди Его соблюдаем. Глаголяй, яко познахом Его и заповеди Его не соблюдает, ложь есть, и в сем истины несть. Кто [970] же есть лживый, точию отметаяйся, яко Иисус несть Христос, сей есть антихрист, отметаяйся Отца и Сына. Всяк отметаяйся Сына, ни Отца имать.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.