Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Колико есть явлено Крутицкаго митрополита небрежения и преступления Божественых заповедей и святых правил святых апостол и святых отец. Иже [966] есть от Бога глаголы Божия послушает, сего ради вы не послушаете, яко от Бога несте. Кто же есть глаголавый? Сие сам Бог. Указание же заповедем Божиим, их же не твористе, выше сего писано. (л. 263 об.) [967] И паки: Всяк преступаяй и не пребываяй во учении Христове, Бога не имать. Разумеваяй Бога, послушает вас, иже несть от Бога, не послушает нас. Возлюбленнии, не всякому духу веруйте, но искушайте, аще от Бога суть, яко мнози лживии пророцы изыдоша в мир. О сем разумеем Дух Божий и дух лстеч. Всяк дух, иже исповедует Иисуса Христа в плоть пришедша, от Бога есть. И всяк дух, иже не исповедует Иисуса Христа в плоть пришедша, сей есть антихристов. Его же слышасте, яко грядет и ныне в мире есть уже. Не любяй Мя, словес моих не соблюдает, иже не любит Господа Иисуса да будет проклят. (л. 264) [968] Како же той несть проклят, кто Бога не знает, тот есть антихристов, якоже ты, ответотворче, и Крутицкой митрополит. Аще ли глаголете, яко знаете Бога, послушай наперсника возлюбленнаго апостола Богослова Христова, на инем месте глаголюща: И [969] о сем разумеем, яко познахом Его, аще заповеди Его соблюдаем. Глаголяй, яко познахом Его и заповеди Его не соблюдает, ложь есть, и в сем истины несть. Кто [970] же есть лживый, точию отметаяйся, яко Иисус несть Христос, сей есть антихрист, отметаяйся Отца и Сына. Всяк отметаяйся Сына, ни Отца имать.
А [971] иже отвержется Мене пред человеки, отвергуся его и Аз пред Отцем Моим, (л. 264 об.) [972] иже на небесех. Аще отвержемся, и той отвержется нас, иже несть со Мною, на Мя есть, и иже не собирает со Мною, расточает.
Ты веруеши, яко Бог един есть, добре твориши, и беси веруют и трепещут. Хощеши же ли разумети, о человече суетне, яко вера без дел мертва есть? Авраам, отец наш, не от дел ли оправдася, вознес Исаака, сына своего на олтарь? Видиши, яко вера поспешествоваше делом и от дел вера совершися. И совершися Писание, глаголющее: Верова Авраам Богови, и вменися ему в правду, и друг Божий наречеся. Зрите ли, убо яко от дел оправдается человек, а не от веры еди(л. 265)ныя [973]? Видесте ли по Святому Писанию, яко никотораго христианства в вас что есть любо, но и отметницы есте Божии и не просто отметницы, но и Антихристи, то есть богопротивницы. Анафема, ничто же ино, разве отлученый от Святыя Троицы. Вы же по коликим святым книгам отлучилися есте сами собою. А яже от правил святых, о проклятии, писано есть доволно в первом нашем к тебе возражении. Таяжде и зде и Крутицкаго митрополита презорство святых апостол и святых отец правил клятвою наполнят, паче же святаго седмаго Вселенскаго собора первое правило. И прочее.
Деяние, в Неделю Православия действуемое. В нем же есть сице писано: (л. 265 об) [974] Неправе [975] святых учителей Божия Церкве божественныя гласы восприемлющим, и яве и явственне в них благодатию Святаго Духа реченая, инако толковати же и превращати покушающимся, да будет проклят.
Ваше же писание и Крутицкаго митрополита деяние беззаконное всем ведомо.
Просиша Иаков и Иоанн: Даждь нам, да един одесную Тебе и един ошую Тебе сядема во славе Твоей. Иисус же рече има: Не веста, что просита. Можета ли пити чашю, юже Аз пию, и крещением, им же Аз крещаюся, креститися. Они же реста Ему: можема. Иисус же рече има: Чашю, убо юже Аз испию, испиета, и кре(л. 266)щением [976], им же Аз крещаюся, креститася. А еже сести одесную Мене и ошую, несть Мне дати, но им же уготовано есть.
Никто [977] же собою приемлет честь, но званый от Бога. Якоже Аарон, тако и Христос, не себе прослави первосвященнику, но глаголавый к Нему: Сын Мой еси, Аз днесь родих Тя. И по мале. Ибо Сын сый навыче откуду пострада послушание и совершився бысть всем послушающим Его виновен спасению вечному, наречен от Бога первосвященник по чину Мелхиседекову.
Вскочи на брак, не имея одеяния брачна, вшед Царь видети возлежащих. Виде ту человека, не облечена во одеяние брачное и глагола ему: Друже, (л. 266 об.) [978] како вниде семо, не имый одеяния брачна? Он же умолча. Тогда рече Царь слугам: Связавше ему руце и нозе, возмите и вверзите его во тму кромешную, ту будет плач и скрежет зубом.
Егда зван будеши киим на брак, не сяди на преднем месте, еда кто честнее тебе будет званых. И пришед, иже тебе звавым и онаго, речет: Ты даждь сему место. И тогда начнеши со студом последнее место держати.
Предвари Петра Июда седети на вечери, вниде в него сатана. Аминь, аминь, глаголю вам, яко един от вас предаст Мя. Созираху же ся между собою ученицы и недоумева(л. 267)ющеся [979], о ком глаголет. Бе же един от ученик Его, возлежай на лоне Иисусове, его же любяше Иисус. Помаану же сему Симон Петр вопросити, кто убо есть, о нем же глаголет. Напад же той на перси Иисусове, глагола Ему: Господи, кто есть? Отвеща Иисус: Той есть, ему же Аз, омочив хлеб, подам. И омочь хлеб, даст Июде Симонову Искариотскому. И по хлебе тогда вниде в он сатана. И по мале рече: но [980] да Писание сбудется. Ядый со Мною хлеб, воздвиже на Мя пяту.
Суди, ответотворче, что наше зло Крутицкому, яже он воздает нам злая за благая, не яко ли Июдино того деяние есть? Аще ли же вы приемлете яко лжехриста, по (л. 267 об.) [981] писаному: Востанут бо, рече, лжехристи и лжепророцы. И паки пророчествова о вас Петр верховный: Быша и лживии пророцы в людех, якоже и в вас будут лживии учителие, иже внесут ереси погибели, и искупашаго их Владыки отметающеся, приводяще себе скору погибель. И мнози последствуют их нечистотам, ими же путь истиный похулится и в преумножении лживых словес вас уловяй, их же суд не коснит и погибель их не воздремлет.
Не се ли вся ныне деются вами прорекованное? Но не радуйтеся, паки верховный наведе, утешая нас, злостраждущих, от зол ваших. (л. 268) [982] Весть [983], рече Господь, благочестивыя от напасти избавляти, неправедники же в день Судный мучимы блюсти. Но и паче вслед плотския похоти сквернения ходящии и о Господе не радящыя, продерзателие, себе угодныя, славы не трепещут, хуляще, идеже ангели крепостию и силою болши суще, не терпят на ся укоризнен суд. Сии же, яко скоти животни естеством бывше, погибель и тлю, в них же не разумеют хуляще, во истлении своем истлеют. Приемлюще мзду неправедну, сласть мняще вседневное насыщение, сквернители и порочницы, питающеся лестми своими, очи имуще исполнь блудодеяния (л. 268 об.) [984] и непрестаемаго греха: прелщающе души неутверждены, сердце научено лихоимству имуще, клятвы чада, оставлши правый путь заблудиша, последоваша пути Валаамову Восорова, иже мзду неправедну возлюби, обличение же име своего беззакония. Подъяремник безгласен, человеческим глаголом провещавшим, возбрани пророка безумие. Сии суть источницы безводни, облацы и мглы, от ветр преносимы. Им же мрак темный во веки блюдется. Прегордыя, суеты вещающе, прелщают в скверны похоти плотския, отбегающе их отнюд, живущих во лсти, свободу обещавающе, сами раби суще тления, (л. 269) [985] имже бо кто побежден бывает, сему и работен есть.
Паки, ответотворче, пишешь, так пишет святый апостол Павел: Есть [986] ли кто, изыман в каком гресе, вы, духовнии его, поучите духом кротости, осматривая, чтоб ты сам в то же искушенье не впался. Не поспешайте, о вы, пастырие, бросати стрелы молнии, понеже пастыри есте душевныя, оберегаючи не насилством, но любовию, не господьствуючи над духовным чином.
Кто ти область сию даде, да сия твориши, лицемере, сам превосходя вся заповеди Божия, овогда глаголеши, яко несть патриарша власть боле оноя? Почто ты твориши ся сам учителем и законоположником над нами? (л. 269 об.) [987] Не добре ли писал верховный Петр, яже выше сего изображено, которой духа кротости образ ты показал? А яже нами клятва кому нанесеная, разсмотри выше писаное, яко сами на ся нанесли, а не мы. Мы, последующе богоносных отцех преданиом, их же они прокляли, и мы, соблюдая их заповедание, проклинаем, якоже выше есть писано. Но будите, глаголешь, образом своего чину так, как покажется первой пастырь Христос, могли б есте принять венец хвалы нетленныя. Так научает апостол Петр, глава всех апостол: Будите милосерди, яко и Отец ваш милосерд есть.
Не помните ли, что рек сыновом Зеведеовым Господь, кото(л. 270)рыя [988] Его к ярости приводили, чтобы огнем казнил самаритян: Не знаете какова духа вы есте? Сын бо человеческий не пришел [989] души человеческия погубити, но спасти. Первой пастырь ваш и высочайший епископ Христос показался таков милосерд. Како же мы, которыя люди, равнострастны есмы имеем быти, к равным нашим братиям быти милосердны и человеколюбцы? Ибо Спас выше закана [990], человеком же добро предания подражать, ибо овогда смирения образ показуя, наказа. Не веста, коего духа еста вы, Сын бо человеческий не прииде душ человеческих погубити, но спасти. Иногда же, связавше ему руце и нозе, вверзите во тму кромешную. Иногда [991], обаче враги Моя оны, (л. 270 об.) [992] иже не хотевшия Мне да Царь бых был над ними, приведите семо и ссецыте предо Мною. Иногда же паки, что убо сотворит им Господин винограда, приидет и погубит делатели сия и виноград даст инем. Иногда же отъидите от Мене проклятии, во огнь вечный, уготованый диаволу и аггелом его. Инде: Отраднее будет Содому и Гоморе, неже вама на суде. И паки: Отраднее Тиру и Сидону, неже вама. И повеле грады их сожещи. Инде: Свяжите я в снопы, яко сожещи я. И паки: Посецыте ю вскую землю упражняет. И ино: Лутче есть не бы родился человек он. И паки: Иди за Мя, сатано, яко не мыслиши (л. 271) [993] яже суть Божия, но яже человеческа.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.