Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Господу свидетельствующу: Не любяй Мя, словес Моих не соблюдает. И паки: Ненавидяй Мя и Отца Моего ненавидит. (л. 349) [1244] И [1245] не любяй брата своего, пребывает в смерть. Всяк ненавидяй брата своего, человекоубийца есть. И [1246] весте, яко всяк человекоубийца не имать живота вечнаго в себе пребывающа. Аще ли кто речет, яко люблю Бога, а брата своего ненавидит, ложь есть. Ибо не любяй брата своего, его же виде, Бога, Его же не виде, како может любити? И сия заповедь имамы от Него, да любяй Бога, любит и брата своего. Благотворяй [1247], от Бога есть, а злое творяй, не веде Бога.
Что же есть благотворение государево? Се ли есть, еже восхити на ся чин священства? Ино бо есть священства чин и ино царьства, якоже выше писахом много. Но и ныне еще при(л. 349 об.)глаголем [1248], яко священство более есть царьства. Священство от Бога есть, от священства же царьства помазание.
Аще ли хощеши навыкнути, послушай. Сниде же Господь на гору Синайскую, на верх горы, и воззва Господь Моисея на верх горы, и взыде Миосей, рече же Бог к нему, глаголя: Иже рцы же, приступаяй к Богу, да ся отстоят, да некогда изменит от них Господь. И по мале. Взыди ты и Аарон с тобою, и ту прият Моисей оправдания и суды. И паки сниде к людем и паки рече Господь к Моисею: Взыди ты на гору и стани ту. И взыде Моисей и бе ту на горе 40 дний и 40 нощий. Сходящю же Моисею с горы Синайския, и обе досце в руку беста (л. 350) [1249] Моисеину. Сходящю же ему з горы, Моисей же не ведяше, яко прославися обличие плоти лица его, егда глаголаше с ним. И зре Аарон и вси сынове Израилевы Моисея, бяше бо прославлено обличие плоти лица его. И се есть освящение Моисеова священства.
Та же Моисей по заповеди Господней освяти и сыны его. Ты [1250] же приведи к себе Аарона, брата твоего и сыны его от сынов Израилевых зрети Мне, Аарона и Надапа, и Авиуда, и Елиазара, и Фамара сыны Аароня. И да сотвориши ризы святы Аарону, брату твоему, на честь и славу. Аарона же и оба сына его, приведеши я пред двери храму свидения и измыеши я водою. И взем ризы (л. 350 об.) [1251] святыя и облечеши Аарона, брата твоего, до земли ризою, и ризу утрьнюю, и слово совокупиши ему, слово ко утрьней ризе. И возложиши на главу его клобук и возложиши доску освящения на увясло. И да возмеши от елеа помазанаго и да возлиеши на главу его и мажеши и. И сыны его приведоша и облечеши я в ризы, и опояшеши я пояса, и возложиши има клобука. И да будет има жрети мне во веки. И да возмеши от крове, яже на олтари и от елеа помазанаго, и да воскропиши на Аарона и на ризу его и на сыны его, и на ризы сынов его с ним. И освятится сам и ризы его, и сыны его, и ризы сынов его. (л. 351) [1252]
Се есть начало священства Ветхаго Завета, ни от человек, ни человеком, но самем Богом. И потом распростреся священство во вся дни Израиля.
Егда же Ветхому Закону прииде время исполнитися, якоже Господь свидетельствует: Не приидох разорити закона, но исполнити. Якоже и апостол пишет: Егда прииде кончина лету, посла Бог Сына Своего единароднаго, раждаемаго от жены. И прочее. О Нем же есть писано: Се отрок Мой, Его же изволих, возлюбленый Мой, нань же благоволи душа Моя. Положу дух Мой на Нем, и суд языком возвестит. Вы [1253] весте глагол, бывший по всей Июдеи, начет от Галилеи, по крещении же проповеда Иоанн Иисуса, (л. 351 об.) [1254] иже от Назарета, яко помаза Его Бог Духом Святым и силою, иже прииде, благодетельствуя и исцеляя вся насилованыя от диавола, яко Бог бяше с Ним.
Се священства Христова показание есть. И паки: И прииде, рече, в Назарет, идеже бе воспитан, и вниде по обычаю своему в день субботный в сонмище, и воста чести, и даша Ему книгу Исаии пророка. И разгнув книгу, обрете место, идеже бе написано: Дух Господень на Мне, его же ради помаза Мя, благовестите нищим, посла Мя. И прочее. И согнув книгу, отдав слузе, седе. И всем в сонмищи очи бяху зряще нань. И начат глаголати к ним яко: Днесь збысться во ушию вашею. И вси (л. 352) [1255] свидетельствоваху Ему и дивляхуся о словесех благодати, исходящих из уст Его. Се же явно есть, еже рече Господь: Дух Господень на Мне, Его же ради помаза Мя, священства совершение и еже седети и глаголати со архиереи. Аще не бы священник Христос был, не бы места имел архиерейскаго и председания и слова учение. Аще и не суть от колена Левиина, но зависть бесовския и тогда не умолча о худородстве Христове. Глаголаху бо: Не се ли есть сын Иосифов, Ему же мы знаем отца и матерь? Якоже и днесь глаголют о нас, смиренных: А кто Он есть? Мы знаем, каков Он был, и мы Его и избрали.
Пишет же ся и во истории евреина (л. 352 об.) [1256] некоего, яко обычай бе июдеом в церкви число имети по 22 священников. И тако свиток учинен, лежаше в церкви, да егда от них един умрет, тогда вместо избираху инаго. И по освящении написоваху имя Его в книгу, и отца и матерь Его. И егда вниде Христос по обычаю в день субботний, якоже выше писано есть, и в то время един от 22 священник умре. И овии глаголаху сего, овии глаголаху инаго. И един архиерей рече, яко не имать ин быти, развее Иисуса, сына Иосифова, аще и не суть от колена Левиина, но от Июды. И тако рукоположиша и даша Ему книгу Исаии пророка, якоже есть выше писано. И посадиша Его на архиерейстем (л. 353) [1257] месте, о Нем же апостол пишет. Аще убо совершено левитском священством бы было, людие бо на Нем взаконени быша. Почто еще требе по чину Мелхиседекову иному востати священнику, а не по чину Ааронову глаголатися? Прелагаему убо священству по нужди и закону пременение бывает. О Нем же глаголются сия: Колену иному причаститися. От него же никто же причастися ко олтарю, яве бо, яко от колена Июдова возсия Господь наш. О нем же, колене, Моисей о священстве ничесо же глагола, и лишшее еще яве, яко по подобию Мелхиседекову востанет священник ин, иже не по закону заповеди плотския, но по силе живота неразрушенаго. Свидетель(л. 353 об.)ствует [1258] бо яко: Ты еси священник по чину Мелхиседекову. И по мале. Закон бо человеческий поставляет архиереи, имущая немощь, слово же клятвеное, еже по законе, Сына вовеки совершенна. И аще не был архиерей Господь наш Иисус Христос, не бы из церкви, взем бич, изгна продающыя и купующыя во церкви, глаголя: Храм Мой храм молитвы. Вы же сотвористе его вертеп разбойником. Яко и ныне святая великая Церковь бысть вертеп разбойнич. И аще кто Христову ревность восприемше, изгонит, аки бочем, законом заповеди, и ныне безгрешно есть. И о Христове архиерействе до зде.
Таже Христос рукоположи святыя Свои ученики и апостолы, (л. 354) [1259] глаголя: Приимите, рече, Дух Святый, им же отпустите грехи, отпустятся им, и им же держите, держатся. И се яве Господь рукоположил святых апостол. Приятие Святаго Духа не ино что знаменует, точию Божественыя благодати и власти преподаяние, сего ради и рече. Шедше, убо научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам. И иже веру имет креститися, спасен будет, а иже не имет веры, осужден будет. Се есть священническия власти деяние. Та же рече: Знамение же веровавшим сия последуют, именем Моим бесы ижденут, языки возглаголют новы. И прочее. И паки: Приимите, (л. 354 об.) [1260] рече, силу, нашедшу Святому Духу на вы. И паки: Бысть, рече, внезапу с небесе шум, яко носиму дыханию бурну, и исполнь весь дом, идеже бяху седяще. И явишася им разделени языцы яко огнени, седе на единем коегождо их, и исполнишася Духа Свята. И по сошествии Святаго Духа на апостолы, разделиша верховнии апостолы страны и метнуша жребий, якоже пишет: и кийждо идоша во свою страну. И по словеси Божию учаще и проповедающе всюду, Господу поспешствующу. И по избрании коегождо в своей части рукоположиша седмьдесят апостол, якоже Писание свидетельствует Никифора Калиста в книзе второй (л. 355) [1261] во главе 35, яко Петр апостол Марка евангелиста рукоположи во Александрии. Таже Андрей апостол постави Стахию апостола, его же Павел апостол воспоминает во епистолии к Римляном, первый Византии епископом. Сам же верховный апостол в проповеди трудися, еже пишется в книгах, яко проходя некогда, и Киевское место минуя, благослови и водрузи божественный крест Христов. Таже и Великий Новград благослови. И тако святыми апостолы по местом и градом рукоположишася епископи.
По преставлении же святых апостол распространися евангелская проповедь и вера Христова всюду во Вселенную по Писанию: Во всю землю изыде вещание их и в концы Вселенныя глаголы их. (л. 355 об.) [1262]
И тако благодатию Святаго Духа устроишася первопрестолства архиерейския пятеры: Римское, Константинополское, Александрийское, Антиохийское и Иерусалимское. Яко человеком телеси единогласие имети и едину веру содержати под единым Наставником спасения нашего и главою Иисус Христом. И убо от исперва верховнейший бе папа Римский, и егда папа умре, и тогда советом и избранием четырех Вселенских патриарх поставляшеся ин вместо умершаго на апостолский престол. Такожде, егда которому от четырех патриарх преставашуся, абие советом папы Римскаго и триех патриарх избранием четвертый патриарх по(л. 356)ставляшеся [1263]. Егда же Римский папа в ересь впаде, и тогда папа от четырех Вселенских патриарх от обычнаго поминания извержеся, и по нем первенство имея Константинополский и Вселенский патриарх.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.