Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
И тако благодатию Святаго Духа устроишася первопрестолства архиерейския пятеры: Римское, Константинополское, Александрийское, Антиохийское и Иерусалимское. Яко человеком телеси единогласие имети и едину веру содержати под единым Наставником спасения нашего и главою Иисус Христом. И убо от исперва верховнейший бе папа Римский, и егда папа умре, и тогда советом и избранием четырех Вселенских патриарх поставляшеся ин вместо умершаго на апостолский престол. Такожде, егда которому от четырех патриарх преставашуся, абие советом папы Римскаго и триех патриарх избранием четвертый патриарх по(л. 356)ставляшеся [1263]. Егда же Римский папа в ересь впаде, и тогда папа от четырех Вселенских патриарх от обычнаго поминания извержеся, и по нем первенство имея Константинополский и Вселенский патриарх.
Егда благоволи Бог по пророчеству и благословению верховнаго Андрея апостола свету возсияти в Русох евангелския проповеди, в лето от воплощения слова Божия 886-е при блаженнейшем Фотии патриарсе Царяграда, при царе гречестем Василии Македонине по прошению великаго князя Владимира Киевскаго и всеа Русии присла патриарх Михаила митрополита, мужа свята, к Киеву граду и той просвети святым крещением и на(л. 356 об.)учи [1264] русов вере Христове. И по преставлении Михаила митрополита един по единому поставляхуся на Рускую митрополию в Цареграде от Вселенскаго Константинополскаго патриарха. И потом грех ради Греческому царьству, гордости ради падшу, по писаному: Всяк возносяйся, смирится, и попущением Божиим туркам власть приемшим. И невозможно стало за тесноту пути во царьград на Рускую митрополию ко Вселенскому патриарху отходити поставления ради. И по прошению Руския митрополии митрополита и всех архиерей Вселенстии четыре патриархи единою посланием согласившемся, даша благословение и власть (л. 357) [1265] по правилом святых апостол и святых отец избиратися и поставлятися на Рускую митрополию своими епископы, якоже и сами тии Вселенстии патриарси чин и устав во своих епархиях прияли, от своих епископ избрание и поставление приемлют. И тако и грамотами утвердиша. И бысть до лета 7097-го году.
По Божественому же смотрению в лето 7097-го прииде во царьствующий град Москву Иеремия, архиепископ Царяграда и Вселенский патриарх, и с ним Моновасийской митрополит Иерофей и Еласонской архиепископ Арсений во царьство благочестиваго царя и великаго князя Феодора Ивановича всеа Русии. Их же благочестивый царь и архиерей в царьствующий град прияша с радостию (л. 357 об.) [1266] и с достойною честию. И разсмотрив, Вселенский патриарх, яко царьство христианское несть инуде пространнее развее царьствующаго града Москвы, приложи царю и митрополиту слово, яко да устроится в царьствующем граде Москве Патриаршеский престол во святей велицей Церкви на лучшее христианское благохваление. И бысть царю и архиерею в любовь и всему освященному собору. И по малех днех совершается слово се делом и бывает по избранию Вселенскаго патриарха Иеремия Константинополскаго и иже с ним и всех руских архиерей области и советом благочестиваго царя, бывает царьствующаго града Москвы (л. 358) [1267] и всеа Русии Иов митрополит наречен и освящен благодатию Святаго Духа святейший патриарх царьствующаго града Москвы и всеа Русии в лето 7097-е индикта 2-го. Якоже имать деяние о сем болшее свидетельство в книзе правил святых апостол и святых отец московския печати, нареченой Кормчей.
И по отшествии святейшаго Иеремия Константинополскаго патриарха, еже и достигшю ему на свой стол в Царьград, совет сотвори по умолению и прошению благочестиваго царя и великаго князя Феодора Ивановича Московскаго и всеа Русии со всеми патриархи Вселенскими и митрополиты и архиепископы и епископы прислали ставленую грамоту, то есть (л. 358 об.) [1268] хрисовул патриаршеский, имже, хрисовулом, повеле и извести, да той же архиепископ Московский господин Иов будет пятый патриарх, и имать патриаршеское достоинство и честь и сочетается и мерится с прочими патриархи на вся веки. Но и по смерти хотящим поставленым быти у Московскаго собора первым архиереом патриархом именоватися повелеваем по правилу и образу бывшему, наченшемуся от патриарха сего Московскаго господина Иова во Святем Дусе возлюбленаго брата и сослужебника нашего смирения. На сем бо и настоящий соборный свиток бысть во всегдашнее (л. 359) [1269] утвержение. В лето 7098-е маия во 8 день. Подписаша же ся три патриархи Вселенския Константинополский, Александрийский и Иерусалимский, с ними же инех святителей 79.
Такожде и в лето 7127-м по благочестивом государе царе и великом князе Михаиле Феодоровиче всеа Русии блаженныя памяти святейший Феофан патриарх святаго града Иерусалима и всеа Палестины с преосвященными митрополиты и архиепископы и епископы о Святем Дусе избраша блаженныя памяти Филарета патриарха, но не без свидетельства, но обретше в газофилакии оную же грамоту Иеремия патриарха с прочими патриархи Вселенскими. И тако рукополо(л. 359 об.)жиша [1270] святейшаго Филарета патриарха по благодати Святаго Духа, а не по царьскому избранию, якоже свидетельствуют оныя святыя грамоты. Аще ли бы по царьскому избранию избраны, то не бы утаилось в грамотах святейшаго Иеремия патриарха Константинополскаго и с прочими Вселенскими патриархи и Феофана патриарха Иерусалимскаго. Но и завет свой заповедал благочестивому царю государю и великому князю Михаилу Феодоровичю всеа Русии самодержцу: И по благодати, данней нам от Святаго Духа, завещаем сему, яко да хранит и соблюдает ко оному новопоставленому во святейших Филарету Никитичю, Божиею (л. 360) [1271] милостию патриарху Московскому и всеа Русии, любовь, милость, щедроты благое подаяние, наипаче же святительства ради в духовных вещех повиновение, в телесных же послушание и покорение, и всегда имети главу и пастыря и отца чадолюбива, и о спасении того промышляюща и пекущася, якоже лепо по превосходящему святительству. И тако возмогоша в таковых спешнейша того сотворити, еже о нем ходатайствовати и о святем его царьствии молящася к Богу, милостива того обрести, понеже и ваше царьское благородие человек еси и тоюжде плотию обложен, якоже и вси.
Таже по сем и всем велможам наказа повиноватися, (л. 360 об.) [1272] якоже и Христос и святый апостол Павел глаголя: Вас убо, о благороднии велможи и честнии в сигклите пребывающии, соблюдащии царево здравие и пребывающии в воинстве и управляющии царьския потребы и все, яже о Христе, многонародное христолюбивое множество, воспоминаем и завещаем, со всяцем покорением священному сему мужу, ныне же благодатию Божиею вашему отцу и учителю и вождю вашего спасения, предложити тому душа ваша со всяцем смирением и послушанием, и ничесо же о таковом безместно что помышляти, но якоже самому Владыце Христу служаще повиноватися по Божественому Того речению: Слушаяй, рече, вас, (л. 361) [1273] Мене слушает, и отметаяйся вас [1274], Мене отметается, отметаяй же ся Мене, отметается пославшаго Мя. И паки: Иже чтит иерея, чтит вышняго Бога, понеже иерейская честь на Бога восходит. Да аще убо тако к простым иереом завещание и повиновение подобает соблюдати, колми паче ко превозходящим честию, наипаче же сему ныне святопомазаному превысокому патриарху, отцем отцу и крайнему святителю. Его же сан святительства не точию зде, но и в самом небеси мощен есть по Божественому Спасову речению: Иже бо аще свяжете, рече, на земли, связан будет на небеси, а иже разрешите на земли, на небеси разрешено будет. (л. 361 об.) [1275] И да никто же, речет, яко ко апостолом единем сия речена суть, но и ко всем, хотящим быти преемником сих, иже убо от апостол и доныне хранимо и соблюдаемо ненаветно в православных, ему же милостивый Христос буди и соблюдатися и хранитися и до втораго и страшнаго пришествия, паче же и молю соблюдатися сему непременно и до скончания века. Самому же превысочайшему патриарху поставляти сущих под ними Росийския области митрополитов и архиепископов и епископов и прочих освященных муж, якоже Церковь прият по апостолскому преданию и святых отец правилом. К болшему же (л. 362) [1276] утвержению ныне нами новопоставленаго патриарха Филарета Никитича и прочих, хотящих по нем быти, аз, смиренный Феофан, Божиею милостию патриарх святаго града Иерусалима и всея Палестины, и митрополиты и архиепископы и епископы и честнии архимандриты и игумены посудихом сие наше писание написати на хартии и подписати рукама нашима и печатми затвердити, яко да будет к поставлению патриаршества свидетельствовано и утвержено во веки и никим же пременяемо. Аминь. Писана в царьствующем граде Москве лета от создания мира 7127-го месяца июния.
Видели, совопросниче (л. 362 об.) [1277] неправедный, како священство начася, не от человек, ни человеком, но от самаго Бога, и древнее и нынешнее, а не от царей, якоже ты глаголеши, но паче от священства царьство произыде. И ныне есть, якоже устав царьскаго поставления свидетельствует, священство всюду пречестнейши есть царьства, якожде выше назнаменах от Божественаго писания и ныне паки речем.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.