» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








НА ВТОРЫЙ ВОПРОС И ОТВЕТ ВОЗРАЖЕНИЕ


Второе, Симеоне, вопрошаеши не о своих, ни ты архиерей, ни ты поп, аще и самому великодержавному государю царю ведомо твое проклятое безчинство и всему, (л. 25) [98] яко играеши благодатию Христовою, еже при вознесении на Елеонстей горе, якоже пишет Лука евангелист: Извед [99] же их вон до Вифания и воздвиг руце Свои, благослови их. И бысть егда благословяше их, отступи от них и возношашеся на небо.

Ты же, ни самого того Бога зрителя тайнам человеческим постыдеся, благословение апостолом и иже под ними тех наследником даное в игру сотворити дерзнув. Не без греха и тии будут, кто такое твое безчиние проклятое видя, не первое запретит, ни второе возбранит.

Вопрошаеше бо, яко аз не изволил, чтоб исповедались и причащалися которые люди были виноваты и указано их казнить по (л. 25 об.) [100] грацким законом, добро ли чинил или худо, поучи мя. Не сыскал еси зде во святых книгах о сем да суемудренна беззаконнаго пришелца вопрошаеши, и той тебе подобное отвещает. Нам же разве Божественых устав не буди что о себе мудрствовати. Ты убо глаголеши, яко не велел аз исповедовати разбойников, аз того ради во все грады грамоты посылал, яко да преставше разбойницы приходят в покаянное житие прежде даже не яти будут, ниже заповедал в поимании каятися. А еже поиманаго на разбое, вскоре исповедав, причастит, не обретох такова правила. Господу глаголющу [101] : Ядый Мою плоть (л. 26) [102] и пияй Мою кровь во Мне пребывает и Аз в нем. Слыши, совопросниче, что Господь глаголет, яко ядый Мою плоть во Мне пребывает и Аз в нем. Да како кто смеет таковое безстудство показати? Достойна сотворив Божественаго причастия и тогда казнить, несть такова правила, ниже обрящеши апостолу глаголющу: Тем [103] же убо иже аще яст хлеб сей или пиет чашу Господню недостойне, повинен будет Телу и Крови Господни. И паки наведе да искушает же человек себе и тако от хлеба да яст и от чаши да пиет.

Василия Великаго правило 56.

Иже [104] волею убив, 20 лет запрещение приимет. Сице смотри, волею убив и своею волею пришед, покается, (л. 26 об.) [105] 20 лет не причастится.

Того же.

Воин [106] на брани за благоверие аще убиет, 3 лета да не приимет общения. А иже на разбое поиман, ни епитемии что любо понес, но неволею влеком злых ради дел, когда было ему очиститися.

Того же Василия Великаго к презвитеру о Божественей службе и о причащении и о нерадящих запрещениих.

Блюди [107] , кому предстоиши и како служиши, и которым даеши причащение. Не забывай [108] Владычни заповеди и святых Его апостол: Не дадите бо, рече, святая псом и бисера не мещите пред свиниями, блюдите пес и яже по сих. Смотри да не убоишися человека на грех себе, не даждь Сына Божия в руки недостойных, не устыдись (л. 27) [109] никого же от славных земли в час той, ни самаго того носящаго венец. Причащения же дар достойным давай, якоже и ты сам приял еси, им же Божественая правила не повелевают, не давай, яко иноязычницы бо вменишася и аще не обратятся, горе тем и причащающим их.

И [110] божественный Златоуст в толковании к Коринфяном послания глаголет, яко свяжи согрешившаго дондеже умолит Бога, не остави его разрешена, да не множае свяжется Божиим гневом. Аще аз свяжу, Бог к тому не свяжет, аще аз не свяжу, нерешимыя того ждут узы. Аще бо быхом себе разсуждали, не быхом убо осуждени были (л. 27 об.) [111] да никто же суровства быти не пщует се и безчеловечства, но конечныя кротости и изряднаго врачевания.

Святый Мефодий глаголет: Мы убо в людех непокоривых и прирекающих научихомся глаголати, еже спасая и спаси душу свою, не возхощем убо со грехи чюждими погибнути, но убоявшеся тяжкаго суда и Страшный день пред очима имуще, с таковыми погибнути не изволим, но засвидетелствовати день и нощь в народе и особь должни есмы. Соотводити же ся лукавством их и не возхощем прилежати же, паче приобрести их и изъяти от сети лукаваго. Аще же се не возможем, протщимся поне своя души от вечнаго осуждения спасти.

(л. 28) [112] Градскаго закона грань 39, глава 15.

Нарочитии [113] разбойницы на месте, на них же разбой творяху, повешени да будут, и подобает, да видения их ради убоятся начинающии таковая, и да будет утешение сродником убиеных от них.

Грань та же, глава 80.

Творяй [114] убийство волею, коего любо аще есть возраста, мечем муку да приимет.

А еже бы исповедати и причастити святых Божественых таин разбойнику, поиману на разбои или убийце, нигде же не обретается таковое правление, яко же ты, слабоумный толковниче, протолковал, ибо глаголы твоя самаго тебе уличат. Глаголеши, яко глаголет (л. 28 об.) [115] Писание святое, в чем обрящутся, в том и судити тя имать Бог, ты убо повелеваеши всякому по вине умиряющему [116] причастие подавати.

Смотри, от тебе написаных, яко и при распятии Христове, един спасеся и един осудися, како ты глаголеши всякому подавать Пречистых таин, аще и недостоин, или како решиши достойна сотворив Пречистых таин, повелеваеши убити того, где есть писано? А собою кто тебе дал таковую власть, чрез Божественыя законы вязати и решити, самому тебе связану канонами святых апостол и святых отец.


ВОПРОС, ГЛАВА 3


Подобает ли, егда облачается архиерей или иерей во святой церкви и во олтари чешется и на зеркало смотрится в церкви суще во святом облачении? Понеже и Никон тое извычанье был чинит прежде Литоргии, как облачится во святыя ризы.


Ответ


Не подобает, женское убо то есть и не лепо мирским и мужем, а наипаче священником, которыя имеют тогда молитися, а не в зеркало глядетися, и украсят душу свою, а не лица, и петь со Давыдом: Господи, возлюбих благолепие дому Твоего и место вселения славы Твоея. Святый олтарь сего ради глаголется олтарь, понеже есть Божий престол и судилище; и аще в мирское судилище кто внидет страхом многим и трепетом многим внидет, как священник имеет смотретеся в зеркало в тайном и страшном олтари Судии безпосулнаго, который есть зритель сердец и душ человеческих. Не подобает убо в зеркало смотретися слуге Божию не токмо в церкви Божией а не и в келии, ино да уготовит себе страху Божию и да имет совесть свою чисту, яко нескверному зеркалу Божию. И патриарха в том не похваляем и не подобает никому ревновати таковаго дела хотети; и аще чесался Никон и в зеркало смотрелся, лутче бы было, чтоб в своей келии то чинил.


ВОЗРАЖЕНИЕ 3-му ВОПРОСУ И ОТВЕТУ


Глаголеши убо на вопрос, яко не леть есть (л. 29) [117] архиереом украшатися в Божественей службе, слыши, что пишет в древнем законе: Сыном Аароновым да сотвориши ризы и поясы и клобуки, да сотвориши им в честь и славу. Облецы же в ня Аарона, брата твоего, и сыны его с ним и помажеши я, и исполни руце их, и освятиши я, да Ми жертвуют. Аарона [118] же и оба сына его приведеши я пред дверми храму свидения и измыеши я водою, и взем ризы святыя и облечеши Аарона, брата твоего, до земли ризою, и ризу утренюю и слово совокупиши ему [119] , слово ко утренней ризе. И по мале. И да возмеши от елея помазаннаго, и да возлиеши на главу его (л. 29 об.) [120] и мажеши и.

Зри, совопросниче и толковниче человекоугодный, яко и древле уставлено есть от Бога иереом украшатися и Господу глаголющу [121] : Егда же поститеся, не будите якоже лицемери, сетующе, помрачают бо лица своя, яко да явятся человеком постящеся. Аминь, глаголю вам, возприимут мзду свою. Ты же постяся, помажи главу свою и лице твое умый, яко да не явишися человеком постяся. И прочее.

А яже зеркала ищети устроишася во церкви до нас прежде бывшими нас патриарси святейшим Иовом и прочими, ниже мя разоряем, и вси тожде творят, и которое то беззаконие где есть о том писано, скажите ми.

(л. 30) [122] Глаголет 7-го Вселенскаго собора правило 16:

Епископи [123] или презвитери или диакони украшающеся светлыми ризами или миром помазующеся, рекше благоуханными вонями, да преставше, от того исправятся. Пребывающии же в том, запрещение приимут.

Сие подобает всем исправити, еже ныне зрится не по правилу сему.

ВОПРОС, ГЛАВА 4


Никон посвящает священники и диаконы: добро ли чинит и есть ли хиротонисание его благоприятно, ей или ни?


Ответ


Добро несть добро аще не добро бывает, против богослова Григория и котораго посвящает и которые посвящают здадутся быть достойны осуждения; понеже покладаются оба на великом опасении и в великом сомнении, аще есть ли дана им святых таин власть и действо, чтоб то действо святых таин было чинено от особ в усомневании положенных, и есть ли грех службы и таинства служить з заветом и ревностию человеческою, глаголет право в речах непостоянных безопаснейшая сторона имеет быть обрана, потому что безопасни ныне кто таков муж мудр, который бы подался в опасение. Достойно ли ни несть освящен приимаючи освящение от архиереа во усомневании будучаго, понеже не есть таинство святое, которыи бывают дважды и трижды, но которыи единожды, дано бывает. Естли дано истинно добро дано есть, а естли не дано, всегда живет не освящен. Ужо была благовествована от архангела Гавриила Пресвятая Дева Мария, однакоже пошла к святой Елисавети, чтоб уподливана была лутче в благовещении архангелском, глаголет Феофилакт, когда она понеже была мудрая, опасовалася, чтоб не была прелестна не яко неверна была, но хотя знати прилежней вещи яко премудрейшая. Тако же мудрый человек всегда ищет безопаснейшия и в речах постоянных укрепляется к лучшему естли сия наука разширитися имеет или как есть честнейшая душа, нежели тело, надобно и вещей их зрить з большим разсуждением и радением ради спасения своего, чтоб вечно не погибла.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.