Сборник - Триодь постная (цсл)

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "Триодь постная (цсл)"
Описание и краткое содержание "Триодь постная (цсл)" читать бесплатно онлайн.
Триодь, Триодион (от греч. τρεις — три и ωδή — песнь) — богослужебная книга православной церкви, содержащая трёхпесенные каноны (трипеснцы), откуда и происходит название. Триоди покрывают круг подвижных праздников года, даты которых находятся в зависимости от дня празднования Пасхи: от подготовительных седмиц к Великому посту (то есть от Недели о мытаре и фарисее) до первого воскресенья после праздника Святой Троицы (то есть до Недели Всех святых). Первые две подготовительные седмицы Триодь используется только в воскресной службе на Неделю о мытаре и фарисее и на Неделю о блудном сыне, а начиная со службы на субботу перед Неделей о Страшном суде — ежедневно. Изначально Триодь существовала в виде единого сборника, а затем была разделена на две части — Триодь постную и Триодь цветную.
Триодь постная содержит в себе молитвословия на дни Великого Поста с приготовительными седмицами к нему и Страстной седмицы начиная с Недели о мытаре и фарисее и до Великой субботы включительно. Содержит песнопения в основном авторов VIII и IX вв., среди которых: Андрей Критский, Косма Маюмский, Иоанн Дамаскин, император Лев Мудрый, Феофан Начертанный.
Богови́дных а́нгел си́лы, / благоуве́тливаго Бо́га умоли́те, / спасти́ ду́шу, в пучи́не жите́йских сласте́й, / и треволне́ниих страсте́й обурева́емую, / и в прило́зех сопроти́вных духо́в бе́дствующую.
Гряди́ душе́ кри́лы облегча́ема, / посто́м доброде́телей от долувлеку́щия зло́бы воста́ни, / и виде́ньми наслади́ся светле́йшими, / пи́щу хода́тайствующими доброде́телей, / богови́дна быва́ющи ве́рою.
Богородичен: Кто слы́шаны сотвори́т хвалы́, / Тебе́ ро́ждшия па́че ума́, хвали́маго Влады́ку, Чи́стая, и Го́спода, / Его́же хва́лят а́нгельская чинонача́лия? / Того́ у́бо моли́ о лю́дех согреши́вших, / Де́во Неискусобра́чная.
Иный.
Ирмос: Иса́ие, лику́й:
Вре́мя благоприя́тное, день спасе́ния, / принесе́м Бо́гу да́ры доброде́телей, в / не́мже отложи́вше дела́ тьмы, бра́тие, / облеце́мся во ору́жие све́та, / я́коже Па́вел вопие́т.
Прииди́те, я́коже Госпо́дь посто́м уби́ врага́, / сим и мы сокруши́м его́ стре́лы, и ловле́ния: / за мя иди́ сатано́, ки́йждо глаго́люще, / внегда́ хо́щет искуша́ти нас.
Слава, Троичен: Единосу́щием воспева́ю Тя, безнача́льная Тро́ице честна́я, / живонача́льная, несеко́мая Еди́нице, / О́тче нерожде́нне, и рожде́нне Сло́ве и Сы́не, и Ду́ше Святы́й, / спаси́ ны пою́щия Тя.
Богородичен: Па́че ума рождество́ Твое́ Богома́ти, / без му́жа бо зача́тие в Тебе́, / и деви́чески рожде́ние бысть: / и́бо Бог есть роди́выйся: / Его́же велича́юще, Тя Де́во ублажа́ем.
Сла́ва Тебе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Посто́м приложи́вшеся к моли́тв горе́, / и мы се́рдцем чи́стым ви́дим Бо́га, / скрижа́ли прие́млюще за́поведей внутрь, я́коже Моисе́й, / сла́вою облиста́ющеся, лице́м любве́ Его́.
Ирмос: Иса́ие, лику́й, / Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ Сы́на Емману́ила, / Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, / Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.
Светилен.
На стиховне самогласен дне, глас 3:
Начне́м лю́дие непоро́чный пост, / и́же есть душа́м спасе́ние, / порабо́таим Го́сподеви со стра́хом, / еле́ем благотворе́ния главы́ пома́жем, / и водо́ю чистоты́ ли́ца умы́ем, / не многоглаго́лем в моли́твах, / но я́ко научи́хомся, та́ко возопии́м: / О́тче наш, И́же на Небесе́х, / оста́ви нам прегреше́ния на́ша, / я́ко Человеколю́бец.
Стих: Испо́лнихомся зау́тра ми́лости Твоея́, Го́споди, возра́довахомся, и возвесели́хомся: во вся дни на́ша возвесели́хомся. За дни, в ня́же смири́л ны еси́, ле́та в ня́же ви́дехом зла́я. И при́зри на рабы́ Твоя́, и на дела́ Твоя́, / и наста́ви сы́ны их.
Паки тойже самогласен.
Стих 2: И бу́ди све́тлость Го́спода Бо́га на́шего на нас, и дела́ рук на́ших испра́ви на нас, / и де́ло рук на́ших испра́ви.
Таже мученичен: Царе́й и мучи́телей страх / отри́нуша Христо́вы во́ини, / и благодерзнове́нно и му́жественно Того́ испове́даша, / всех Го́спода Бо́га, и Царя́ на́шего, / и мо́лятся о душа́х на́ших.
Слава, и ныне, Богородичен: Богоро́дице, предста́тельство всех моля́щихся Тебе́, / Тобо́ю дерза́ем, и Тобо́ю хва́лимся, / и к Тебе́ все упова́ние на́ше есть, / моли́ Ро́ждшагося из Тебе́ / за непотре́бныя рабы́ Твоя́.
НА 6-М ЧАСЕ
Тропарь пророчества, глас 1:
Я́ко прише́льцы есмы́ на земли́, я́коже вси отцы́ на́ши, / кра́ткое живота́ на́шего безгре́шно сохрани́ Спа́се наш, / и поми́луй нас я́ко Человеколю́бец.
Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.
Прокимен, псалом 5, глас 4: Вонми́ гла́су моле́ния моего́, / Царю́ мой и Бо́же мой. Стих: Глаго́лы моя́ внуши́ Го́споди, разуме́й зва́ние мое́.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 1, ст. 19 – 31. Глава 2, ст. 1 – 3.]
Та́ко глаго́лет Госпо́дь: а́ще хо́щете, и послу́шаете Мене́, блага́я земли́ сне́сте. А́ще же не хо́щете, ниже́ послу́шаете Мене́, меч вы поя́ст: уста́ бо Госпо́дня глаго́лаша сия́. Ка́ко бысть блудни́ца, град ве́рный Сио́н, полн суда́, в не́мже пра́вда почива́ше, ны́не же [в нем] уби́йцы? Сребро́ ва́ше неискуше́но, корче́мницы твои́ меша́ют вино́ с водо́ю. Кня́зи твои́ не покаря́ются, о́бщницы тате́м, лю́бяще да́ры, гоня́ще воздая́ние, си́рым не судя́щии, и суду́ вдови́ц не внима́ющии. Сего́ ра́ди та́ко глаго́лет Влады́ка Госпо́дь Савао́ф: го́ре кре́пким во Изра́или: не преста́нет бо я́рость Моя́ на проти́вныя, и суд враго́м Мои́м сотворю́: И наведу́ ру́ку Мою́ на тя, и разжегу́ в чистоту́, непокаря́ющихся же погублю́, и отыму́ всех беззако́нных от тебе́, и всех го́рдых смирю́. И приста́влю судии́ твои́ я́коже пре́жде, и сове́тники твоя́ я́ко от нача́ла: и по сих нарече́шися град пра́вды, ма́ти градово́м, ве́рный Сио́н. С судо́м бо спасе́тся плене́ние его́ и с ми́лостынею. И сокруша́тся беззако́ннии и гре́шницы вку́пе: и оста́вившии Го́спода сконча́ются. Зане́же постыдя́тся о и́долех свои́х, и́хже са́ми восхоте́ша, и посра́мятся о саде́х свои́х, и́хже возжеле́ша: Бу́дут бо я́ко тереви́нф отме́тнувший ли́ствия [своя́,] и я́ко вертогра́д не имы́й воды́. И бу́дет кре́пость их я́ко стебль изгре́бия, и де́лания их я́ко и́скры о́гненныя, и сожгу́тся беззако́нницы и гре́шницы вку́пе, и не бу́дет угаша́яй. Сло́во бы́вшее от Го́спода ко Иса́ии сы́ну Амо́сову о Иуде́и, и о Иерусали́ме. Я́ко бу́дет в после́дняя дни явле́на гора́ Госпо́дня, и дом Бо́жий на версе́ гор, и возвы́сится превы́ше холмо́в: и прии́дут к ней вси язы́цы. И по́йдут язы́цы мно́зи, и реку́т: прииди́те, и взы́дем на го́ру Госпо́дню, и в дом Бо́га Иа́ковля, и возвести́т нам путь Свой, и по́йдем по нему́.
Прокимен, псалом 6, глас 4: Го́споди, да не я́ростию Твое́ю / обличи́ши мене́. Стих: Поми́луй мя Го́споди, я́ко не́мощен есмь.
ВО ВТОРНИК ВЕЧЕРА
На Го́споди воззва́х стихиры, глас 2. Подобен, Триоди: Я́ко яви́ся:
Сне́дию дре́вле го́рькою, изри́нувшеся из рая́, / воздержа́нием страсте́й потщи́мся вни́ти, / взыва́юще Бо́гу на́шему: / на Кресте́ простры́й дла́ни Твоя́, / о́цет пи́вый и желчь вкуси́вый, / и боле́зни претерпе́вый от гвозде́й, / горча́йшия сла́сти вся от душ на́ших изгвозди́вый, / ра́ди благоутро́бия щедро́т, спаси́ рабы́ Твоя́.
Дре́ва сне́дию иногда́ изгна́ни бы́вше из рая́, / Кресто́м Твои́м в онь всели́хомся, / его́же в моли́тву Тебе́ приводя́ще Многоми́лостиве, / и ве́рно Ти вси мо́лимся: / исто́чники слез ны́не нам низпосли́, во вре́мя воздержа́ния, / скве́рну всю очища́ющия страсте́й, и прегреше́ний на́ших, / да вси Ти вопие́м приле́жно: / Го́споди, сла́ва Тебе́.
Ина стихира, глас 2. Подобен: Соде́янных ми:
Воздержа́ния наслажде́ние и мне Сло́ве да́руй, / я́коже Ада́му рай иногда́, / от вся́кия Твоея́ вкуша́ти за́поведи Бо́же наш, / и оша́ятися при́сно плода́, / его́же отре́кл еси́ греха́, / да живоно́сную страсть Твою́ Кре́стную в ра́дости предварю́.
И в Минеи, 3. Слава, и ныне, Крестобогородичен.
Прокимен, псалом 7, глас 6: Го́споди Бо́же мой, / на Тя упова́х, спаси́ мя. Стих: От всех гоня́щих мя изба́ви мя.
Бытия чтение. [Глава 1, ст. 14 – 23.]
Рече́ Бог, да бу́дут свети́ла на тве́рди небе́сней, освеща́ти зе́млю, и разлуча́ти между́ днем, и между́ но́щию: и да бу́дут в зна́мения, и во времена́, и во дни, и в ле́та. И да бу́дут в просвеще́ние на тве́рди небе́сней, я́ко свети́ти по земли́: и бысть та́ко. И сотвори́ Бог два свети́ла вели́кая: свети́ло вели́кое в нача́ла дне, и свети́ло ме́ньшее в нача́ла но́щи, и зве́зды. И положи́ я Бог на тве́рди небе́сней, я́ко свети́ти на зе́млю. И владе́ти днем и но́щию, и разлуча́ти между́ све́том, и между́ тьмо́ю: и ви́де Бог, я́ко добро́. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день четве́ртый. И рече́ Бог: да изведу́т во́ды га́ды душ живы́х, и пти́цы лета́ющия по земли́, по тве́рди небе́сней: и бысть та́ко. И сотвори́ Бог ки́ты вели́кия, и вся́ку ду́шу живо́тных гадо́в, я́же изведо́ша во́ды по родо́м их, и вся́ку пти́цу перна́ту по ро́ду: и ви́де Бог я́ко добра́. И благослови́ я Бог, глаго́ля: расти́теся, и мно́житеся, и напо́лните во́ды я́же в моря́х: и пти́цы да умно́жатся на земли́. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день пя́тый.
Прокимен, псалом 8, глас 5: Го́споди Госпо́дь наш, / я́ко чу́дно и́мя Твое́ по всей земли́. Стих: Я́ко взя́тся великоле́пие Твое́ превы́ше небе́с.
Притчей чтение. [Глава 1, ст. 20 – 33.]
Прему́дрость во исхо́дех пое́тся, в сто́гнах же дерзнове́ние во́дит. На кра́ех же стен пропове́дуется, у врат же си́льных приседи́т, во врате́х же гра́да дерза́ющи глаго́лет. Ели́ко у́бо вре́мя незло́бивии держа́тся пра́вды, не постыдя́тся: безу́мнии же доса́ды су́ще жела́телие, нечести́вии бы́вше, возненави́деша чу́вство. И пови́нни бы́ша обличе́нием. Се предложу́ вам Моего́ дыха́ния рече́ние: научу́ же вас Моему́ словеси́. Поне́же звах, и не послу́шасте, и простира́х словеса́, и не внима́сте, но отмета́сте Моя́ сове́ты, и Мои́м обличе́нием не внима́сте: у́бо и Аз ва́шей поги́бели посмею́ся, пора́дуюся же, егда́ прии́дет вам па́губа. И егда́ прии́дет на вы внеза́пу мяте́ж, низвраще́ние же подо́бно бу́ри прии́дет, или́ егда́ прии́дет вам печа́ль и градоразоре́ние, или́ егда́ на́йдет на вы па́губа. Бу́дет бо, егда́ призове́те Мя, Аз же не послу́шаю вас: взы́щут Мене́ зли́и, и не обря́щут. Возненави́деша бо прему́дрость, словесе́ же Госпо́дня не прия́ша: Ниже́ хоте́ша внима́ти Мои́м сове́том, руга́хуся же Мои́м обличе́нием. Те́мже снедя́т свои́х путе́й плоды́, и своего́ нече́стия насы́тятся. И́бо, зане́ оби́деша младе́нцев, убие́ни бу́дут, и истяза́ние нечести́выя погуби́т. Мене́ же слу́шаяй всели́тся на упова́нии, и почи́ет без стра́ха от вся́каго зла.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "Триодь постная (цсл)"
Книги похожие на "Триодь постная (цсл)" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Сборник - Триодь постная (цсл)"
Отзывы читателей о книге "Триодь постная (цсл)", комментарии и мнения людей о произведении.