» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








И якоже исперва на Великаго Василия солгал, и зде такожде. И глаголеши: А кто крест поцелует на криве и тому Великий Василий в 64-м правиле полагает запрещение на 10 лет. Василий Великий не о крестнем престу(л. 829 об.)плении [3384] пишет, якоже и самое то правило являет.

Великаго Василия правило 64.

Клятвеник [3385], рекше кленыйся во лжю, или преступая истиную клятву, десять лет запрещение приимет, два лета да влачется, три да послушает Божественых писаний, четыре же лета припадает, и едино лето да стоит с верными и потом Божественаго общения причастится.

Но о таковых клятвах глаголет, якоже пророк Давид глаголет: Кляхся и поставих сохранити судбы правды Твоея. И паки: Клятся Господеви, обещаяся Бога Иаковлю, (л. 830) [3386] и прокляти уклоняющиися от заповедей Твоих. О таковых убо и Василий Великий пишет, кленущихся во лжю, или преступаяй истиную клятву, якоже и пророк, а не о том, еже бы кому после суда оправдаяся. Сего ради и пророк глаголет: Суди суд мой и избави по словеси Твоему, а не клятвою. А еже инако кто разумеет, и о таковых глаголет: Гордии законопреступоваху зело и уничижил еси вся отсутпающая от оправданий Твоих, яко неправедно помышление их, преступающая не пщевах вся грешныя земли. И инде рече: Далече от грешник спасение, яко (л. 830 об.) [3387] оправданий Твоих не взыскаша. Аз же поставлен есмь царь от Него над Сионом, горою святою Его, возвещая повеление Господне, исперва познах от сведений Твоих, яко ввек основал еси. Поведаша мне законопреступницы глумление, но не яко закон Твой, Господи. Вся заповеди Твоя истина и вси путие Твои истина. И паки: Дела рук Его истина и суд, верны вся заповеди Его, утвержены в век века, сотворены по истине и правоте.

И сия тако пророку о Моисейстем законе, но не остави и Евангелскаго Новаго завета помянути и приложи, глаголя: Избавление посла (л. 831) [3388] людем Своим, заповеда ввек завет Свой. Свято и страшно имя Его сия и на множайша.

Ты же пишешь: О том же царя Лва Премудраго новая заповедь 72 повелевает кленущемуся во лжу язык урезати, аще после обличен будет.

По правде такому суд языка урезание и клятва Великаго Василия: Аще кто клялся о судбах правды Божия и не сохрани, якоже и ты при крещении, отрекшися сатаны и всех дел его и всея службы его и сочетався Христу, и ныне преступив все то страшное обещание, не точию явился хранитель святых Евангелских (л. 831 об.) [3389] заповедей Христовых и святых Его ученик и апостол и святых отец седми Вселенских соборов и прочих девяти поместных, но вся купно попра и отверже единою, якоже самое то списание твое беззаконное показует. Аще в мале что и написа, якоже о правилех Великаго Василия, и то все лжы полно.

И паки пишешь завет свой бесовский, полн всякоея неправды священником. И того ради подобает отцем духовным детей своих духовных поучати и наказовати страху Божию, и на криве бы креста не целовали, и именем Божиим во лжю не ротились, и не (л. 832) [3390] клялися. Глаголеши, богоборче: Того ради подобает отцем духовным детей своих духовных поучати. Рцы ми, чево ради что ты заповедаеши, еда до тебя и до твоей беззаконной заповеди не имели отцы духовныя святых книг, по ним же детей своих духовных исправляли бы? И глаголеши: На криве бы креста не целовали, на лжи не послушествовали [3391] и именем Божиим во лжу не ротилися и не клялися, занеже православным христианом крестное целование ротою и на криве вконец отречено бысть священными правилы. И аще вконец отречено есть крестное целование ротою и на криве, почто законополагаешь? (л. 832 об.) [3392] И которыми правилами отречено есть ротитися? Покажи нам не на криве ротою крест целовати которые правила в себе имут се, еже есть крест целовати с ротою в правде. Да видевше, и мы противна таковым правилом и тебе возглаголем, и не от себе, но от Божественых писаний, якоже ты, беснуяся, везде ложь глаголешь и от своих глаголешь.

Господу глаголющу [3393]: Паки слышасте, яко речено бысть древним, не во лжу кленешися, воздаси же Господеви клятвы твоя. Аз же глаголю вам не клятися всяко, ни небом, яко престол есть Божий, ни землею, яко (л. 833) [3394] подножие есть ногама Его, ни Иерусалимом, яко град есть Великаго Царя.

Толкование.

В древнем убо речено есть законе, не приемли имени Господа Бога твоего всуе, не очистит бо Господь прилагающих имя Его туне. Аз [3395] Господь Бог ваш, да не украдите, ни солжите и не оболжете койждо подруга, и не кленитеся именем Моим на неправду, и да не оскверните имени святаго Бога вашего. Егда же аще кто кленшеся по древнему закону и исполньше клятву, о ней же клятся, той Бог воль дал есть, яко не солга. Егда же аще кто не исполнит клятвы, той прият имя Божие всуе и на неправду (л. 833 об.) [3396] и осквернил есть таковый имя Господне. И есть таковый нечист, якоже и Великий Василий пишет во своих правилех в 60 и 82 о кленущихся во лжю.

Евангелие: И [3397] иже главою своею кленыйся, яко не можеши власа единаго бела или черна сотворити.

Толкование.

Бог един токмо кленется Собою, яко ни под ким сущ. И [3398] клятся Господь Аврааму, понеже ни единем имяше болшим клятся, клялся Собою, глаголя: Аз Господь Бог твой и положу завет Мой между Мною и между тобою, истиною благословствуя, благословлю, и множа, умножу тя зело. Семени твоему дам землю сию (л. 834) [3399] и по тебе в род и род до века. Верова же Авраам Богу и вменися ему в правду. И паки инде речено есть: Клятся [3400] Господь Давиду истиною и не отвержется ея. И паки инде: Клятся Господь и не раскается. Мы же, собою не владуще, како можем во главу свою клятися, инаго стяжания сущу? Аще ли твоя есть глава, и не лепа есть, премени ю в лепую. Аще ли не можеши ю пременити, ини же власа черна на дело, почто кленешися главою своею, не суще своею, но создавшаго ю?

Евангелие: Горе [3401] вам, вожди слепии, глаголюще: Иже аще кленется церковия, ничесо же есть, а иже (л. 834 об.) [3402] кленется златом церковным, должен есть. Буии слепии, кое бо боле есть, злато ли или церкви, святящиа злато, ничесо же есть, а иже кленется даром, иже верху его, должен есть. Буи слепии, что бо боле, дар ли или олтарь, святяй дар, иже убо кленется олтарем, кленется им и Сущим верху его. И иже кленется Церковию, кленется Ею и Живущим в ней. И кленыйся небесем, кленется престолом Божиим и Седящим, и кленыйся Крестом, кленется и Распятым на нем.

Како же ты, Евангелский ругателю, смел в клятву живоносное (л. 835) [3403] и спасеное древо Креста употребити, им же вечная клятва разрушися, по писаному: Христос [3404] ны искупил есть от клятвы законныя, быв по нас клятва. Писано бо есть [3405]: Проклят всяк висяй на древе, да во языцех благословение Авраамле будет о Христе Иисусе, да обетование Духа приимем верою.

Братие, по человеку глаголю, обаче человеку утвержена завета, никто же отметает. Аврааму же речени быша обеты и семени его, не глаголет же семенем, яко о мнозе, но яко о едином «и семени твоему, яко есть Христос».

Толкование.

Смотри, богоборче и Христоборче, (л. 835 об.) [3406] чево ради крест бысть и что ради креста бысть. Крест клятва бысть, но Христос нас ради клятва бысть и своим Божеством преложи во благословение. Да благословятся о Нем, рече, вси языцы. И никто же смеет, якоже рече апостол, отметает или приповелевает. Единаго тебя не искупи Христос, понеже обетования Духа не приемлеши, ово отметаешь, ово приповелеваешь. А не погрешит слово истины, аще кто речет, яко безпосредственне все доброе Божие отринул еси от себя и все лихое и злое приповелел еси. Крест дан во благословение, а ты то преложил (л. 836) [3407] в клятву. И збысться реченое [3408]: Слово бо крестное погибающим убо юродство есть. И другое писание: Аще кто не возмет креста своего и вслед Мене не грядет, несть Мене достоин. Ты же не точию прият крест на рамо свое, но и обруга того и вместо благословения клятву сотвори.

И збысться писаное: Ров изры, ископа и, впадется в него. И другое писание: Обратится болезнь его на главу его. И паки третие: Оружие извлекоша грешницы и напрягоша луки [3409] своя [3410], состреляти нища и убога, заклати правыя сердцем. Оружие внидет в сердца их и луцы их (л. 836 об.) [3411] сокрушатся. И паки: Ею же мерою мерите, возмерится вам, и им же судом судите, осудитеся.

В твоем Уложении написано: глава 1 статья 1.

Будет кто иноверцы какия веры ни буди, или руской человек возложит хулу на Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа и на Честный Крест, и про то сыскивати всякими сыски накрепко. Да будет сыщется допряма, и того богохулника казнити, зжечь. И про твое беззаконие и хулу на Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа и на святый Божественый Крест Господень уста твоя и руки твоя свидетельствуют глаголаное и писаное (л. 837) [3412] Уложение, по писаному: Рабе лукавый, от уст твоих сужду тя.

Ныне же паки обретохомся на широту слова к тебе. Пишешь: На криве креста не целовали и именем Божиим во лжю не ротились.

Покажи трегубому твоему беззаконию, еже предпочел еси оружие паче воина, и оружие не яко оружие Божие употребил еси, даное на сопостата нашего диавола, но оружие беззаконию и еже не клятися именем Божиим во лжю. Богу заповедающу и глаголющу: Аз же глаголю вам, не кленитеся ни небом, ни землею, ни иною коею клятвою, даже до главы своея. А ты, окаянне, преминув вся сия, (л. 837 об.) [3413] на пресовершеннейшую Главу и не на главу точию, но на всего Бога. И глаголеши: Занеже православным христианом крестное целование ротою и на криве вконец отречено бысть священными правилы. Рцы нам, которыми правилы? И паки глаголеши: Но вдан от Христа христином крест на освящение и просвещение и на отгнание врагов видимых и невидимых. И того ради православным христианом достоит святому Кресту верою покланятися и истиною и чистотою и того честнаго Креста целовати со страхом и с трепетом и чистою совестию. Сия вся предпочел еси яко лествицу святу. (л. 838) [3414] Почто ты законом своим осквернил еси Того честь и святыню? Бога заповедающу: Не кленитеся ни небом, ни землею, ниже главою своею и иною клятвою коею. А ты от пречестнейших вещей Божиих оружием Божиим Всечестным и Животворящим Крестом Господним клятися уставил. Буе ослепленне, не слышали выше писанаго, како Христос к жидом отвеща: Горе вам, вожди слепии, глаголющии, иже аще кто кленется Церковию, ничесо же есть, а иже кленется златом церковным, должен есть.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.