Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
(л. 728) [3081] И коли уж в том же приказе приказных патриарших и всяких чинов людей, где они сами искати станут, то уже и сам патриарх в котором приказе о своем безчестье станет бити челом на ково, и тем противно в том же приказе волно и на патриарха бити челом, в какове деле похотят, и указ тот же патриаху, со стрелцом и с мужиком.
Такожде и митрополитом и архиепископом и епископом и прочаго церковнаго причету, как пишешь в 13 главе в 1-й статье.
На митрополитов и архиепископов и епископов и прочее суд давать в Монастырском приказе.
Статья 2-я.
А которые (л. 728 об.) [3082] митрополичьи и архиепископли и епископли приказные и дворовые люди и дети боярские и крестьяне, также и розных монастырей архимариты и игумены и строители и келари и казначеи и соборные старцы и монастырские слуги и крестьяне учнут в котором приказе искати всяких чинов на людех, а ответчики после его ответу учнут по челобитным на тех исцах искать своих исковых дел, и тем ответчиком на митрополитов и на архиепископов и на епископов и на архимаритов и на игуменов и на строителей и на келарей, и на казначеев и на соборных и на рядовых (л. 729) [3083] старцов и на митрополичих и на архиепископлих и на епископлих приказных и на двороых людей и на детей боярских и на монастырских слуг и на крестьтян по их исковым челобитным суд давать в тех же приказех против их ответчиковых челобитен.
Да якоже в 10-й главе в 1-й статье написал еси: Суд един от мала и до велика, не описуя чина и достояния, то уже и казни неотменны, как простым людям, так и священнаго чину, патриарху и митрополиту и архиепископу и епископу и архимандриту и игумену и священнику и диакону и всем прочим причетником.
(л. 729 об.) [3084] Написано в 10-й главе в 106-й статье: А будет кто ни буди, пришед в которой приказ к суду или для инаго какова дела, судью обезчестит непригожим словом, а сыщется про то допряма, и того за государеву пеню бити кнутом, а судье велеть на нем доправити безчестие.
И во 142-й статье 10-й же главы: Будет кто наказную или приставную память и государевы грамоты отъимет и издерет, и тем он приказных людей, от которых тот пристав послан будет, обезчестит, а сыщется про то допряма, и такова непослушника за государеву грамоту бити кнутом и посадити в тюрму на три месяцы.
(л. 730) [3085] И аще бы принужен кто был священнаго чину, патриарх или митрополит или архиепископ или епископ или архимандрит или игумен или священник или дьякон даже до последних причетник по твоим беззаконным законом в судище, не точию послушал бы, но поплевал и про судью беззаконнаго и закон, якоже отроцы по повелению цареву не точию понудишася, но и оплеваху, такоже и прочии святии мученицы исповедницы, о них же слышим во вселетном воспоминании в книге Прологе, како храборски потщася влекоми на судища, не точию повинушася, но и оплеваша (л. 730 об.) [3086] и прокляша беззаконие их.
Тако и ныне: Аще кто за святый евангельский закон и за заповеди Христовы и святых апостол и святых отец каноны станет и мужески подвигнется, якоже и первии подвижницы, не точию судьи послушает, но и оплюет и проклянет веление его и закон, такожде и у пристава наказную и приставную память аще кто отъимет и издерет и поплюет и потопчет, не погрешит таковый своего спасения, якоже и первомученицы.
По чесому же ли се разумно будет? Свидетель сему первый Подвигоположник, самая истина Христос, глаголяй. (л. 731) [3087] Евангелие: Се [3088] Аз посылаю вас, яко овцы посреде волков. Будите же мудри яко змия и цели яко голубие.
Толкование.
Хощет Господь всем верующим в Него мудрым быти, даже не слушат яко овцам быти, име и возмниши яко несмыслену подобает бывати христианину. Глаголет же, яко и мудру подобает быти и яко ведети, како подобает пребывати посреде многих враг, якоже бо змий все тело свое проче дает на биение, главу же токмо соблюдает, тако и христианин вся имения дает и тело свое поражающим. Главу же, еже есть Христос и вера, яже к нему, (л. 731 об.) [3089] и закон и заповеди да сохранена да будет даже до смерти.
Евангелие: Блюдите [3090] же ся вы сами, внемлете же от человек, прежде же всех сих возложат на вы руки своя и изжденут, предоюще на сонмища и темница, и на соборищах биени будесте пред воеводы и владыки и цари ведени будесте Мене ради. Во свидетельство им и языком предани же будете и родители и братиею и родом и други, и умертвят от вас, и будете ненавидими от всех имене Моего ради. И влас главы вашея не погибнет, в терпении вашем стяжите душа ваша.
И паки инде: Блажени изгнани (л. 732) [3091] правды ради, яко тех есть Царьство Небесное. Блажени есте, егда поносят вам и ижденут вы и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, имени Моего ради.
Толкование.
Не иже бо токмо уничижаем, блажен, но егда Христа ради и изгонится. Аще ли си две, не суть окаянен он есть, а не блажен, яко многих соблажняя. Понеже и злодее и разорителие закона евангелскаго и заповедей оглаголуеми и обличаеми от любящих и хранящих евангелское слово, мнят тяжко себе и поносно быти. И того ради умыслиша, якоже ты, князь Никита, новый закон написал советом антихриста, (л. 732 об.) [3092] учителя твоего в 10 главе в 83 статье: А будет митрополит или архиепископ, или епископ, или архимарит и прочее священнаго чину обесчестит словом бояр и околничих и прочих, а сыщется про то допряма, и им по сыску тем людям, кого они обезчестят, платить за бесчестье против их окладов.
Статья 84.
А будет которому архимариту или игумену и прочих за чье безчестие платить будет нечим, и на них тем людям править безчестье нещадно до тех мест, как они с ысцы учинят зделку или как (л. 733) [3093] в том исцом своим добьют челом.
Не суть ли дияволской се закон, ей, самаго антихриста, дабы никто не смел тяжести ради уложеныя никому о правде слова Божия проповедати, по писаному: Не обличай безумных, да не возненавидят тя. Обличение бо нечестивому, мозолие ему есть. Мозоль бо аще и не велми велика есть, но болезнена, тако и не приемлющим слова Божия, тяжко им мнится, аще кто возглаголет о правде Божии. Безчестие себе быти мнят и поношение. Того ради и Господь ко учителем слова рече: Аще согрешит к тебе брат твой, иди, обличи его. Аще ли послушает (л. 733 об.) [3094] тебе, приобрел еси брата своего, аще ли не послушает, поими с собою единаго или двух, да при двою или треми станет всяк глагол, то есть, дабы не приложили на оглаголующаго ложна слова, еже есть не мнили безчестие, якоже выше речеся. И аще по сих, рече, не послушает, повеждь церкви, то есть архипастырю церкви, патриарху или митрополиту или архиепископу или епископу и подобных от сих, и он накажет его повиноватися Божествеными евангелскими заповедем. И аще презрит таковое наказание, тогда не повинет таковый, аще такова презорника укорит и наречет (л. 734) [3095] его богоотступником и антихристовым предтечею и врагом Божиим и горее иноязычника и мытаря и повинника мукам вечным, почае содомлян и гоморян и грешнейши. На них же паде столп силоямский и поби их, и аще не покаются, такожде погибнут, якоже и они. И горе им проповедати паче Вифсаиды и Хоразина, не послушающим слова Божия, понеже зде не устыдеся Господа Бога и Его словес имать постыдетися пред ангелы Божиими. Тако Господу засвидетельствующу, якоже и Павел Елиму волхву, противящемуся, хотящаго Анфипата развратити от веры. (л. 734 об.) [3096] Савл же, иже и Павел, исполнися духа, возрев нань, рече: О исполненне всякоя лсти и всякоя злобы сыне дияволов, враже всякоя правды, не престаеши ли, развращая пути Господня правыя? От [3097] таковых убо по Божественей заповеди из града и из дому исходити и прах ног своих отрясти во свидетельство им. Якоже и деяния повествуют Павла верховнаго апостола тако сотворша.
И воздвигоша [3098], рече, гонение велико на Павла и Варнаву, и изгнаша их от предел своих. Они же отрясше прах от ног своих на них, приидоша во Иконию. И паки инде речеся: Противящим же ся (л. 735) [3099] им и хулящим отряс ризы своя, рече к ним: Кровь ваша на главах ваших. Чист аз, отныне во языки иду.
И аще кто и ныне, опустев, не восхощет слова Божия послушати, и не просто, но и безчестие вменив быти, и по беззаконному Уложению за бесчестие онаго непокориваго и беззаконнаго человека сребра или злата уставленую меру править или и на какие муки нанесут томителныя, таковый радуйся и веселися, яко мзда таковаго многа на небеси. Тако бо рече Спас: Изгнаша пророки, иже прежде вас, но влас главы вашея (л. 735 об.) [3100] не погибнет, в терпении вашем стяжите души ваши.
Евангелие: Како [3101] таковый может помолитеся ко Господу и глаголати: И остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим.
Толкование.
Тако имать оставити и наша согрешения Господь Бог, якоже мы клевретом своим временная, и той вечная. Аже бо зло помним и глаголем, остави нам, якоже и мы оставляем, а не оставляем, то себе усугубляем, паче лжу творяще пред Богом, нас бо имать Бог образ. И якоже мы творим ближнему, тако и Бог сотворити имать нам. (л. 736) [3102] Аще благотворим, благо и нам сотворит, и аще мучим мы, и той имать вечно мучити нас. Тем же и глаголет Евангелие: Аще [3103] бо оставите человеком согрешения их, оставит и вам Отец ваш небесный.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.