Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Ты же, откуду им, нам нов закон проповедаеши, юже ни сам Христос рече, но апостоли проповедали, развее стрещися от таковых. Глаголаша: Блюдитеся [3054], да никто вас прелстит. Мнози бо приидут во имя Мое, глаголюще, яко (л. 721 об.) [3055] «Аз есмь», и многи прелстят, и верховный Петр: Быша же и лживии пророцы в людех, якоже и в вас будут лживи учителие, иже внесут ереси погибели и скупльшаго их Владыки отметающеся. Приводяще себе скору погибель и мнози последствуют их нечистотам, ими же путь истины похулится и в преумножении лстивых словес вас уловят, их же суд искони не коснит. Блюдете, убо да не приидет на вас реченое во пророцех. Видети, нерадивии, и чюдитеся и узрите и исчезнете, яко дело Аз соделаю во дни ваша. Ему же не имати веровати, аще кто исповесть вам. (л. 722) [3056] И паки: Никто [3057] же вас да лстит суетными словесы. Сих бо ради грядет гнев Божий на сыны непокоривыя. И паки рече: Блюдите [3058], братие, да некогда будет в некоем от вас сердце лукаво, исполнено неверия, еже отступити от Бога жива. И паки: Блюдите [3059] же, не отрицайтеся глаголющаго, аще бо не избежаша они отрекшейся пророчествующаго на земли, множае паче мы, отрицающеся небеснаго. И инде рече: Блюдитеся [3060], да никто же вас будет прелщая хитростию и тщетною лестию по преданию человеческому и по стихиям мира сего, а не по Христе Иисусе. И паки: Блюдитеся [3061], (л. 722 об.) [3062] рече, от творящих распря и раздоры чрез учения, ему же вы научистеся и уклонитеся от них.
И Господь [3063] свидетельствует о таковых: Иже есть от Бога, глаголы Божия послушает. Сего ради не послушаете, яко от Бога несте. И божественный Богослов [3064]: Всяк глаголет, преступаяй и не пребываяй во учении Христове, Бога не имать. И паки: Мы от Бога есмы. Разумеваяй Бога, послушает нас. О [3065] разумеваем дух истиный и дух лстеч. И о сем разумеем, яко познахом Его, аще заповеди Его соблюдаем. Глаголяй, яко познах Его, и заповеди Его не соблюдает, ложь есть, (л. 723) [3066] в сем истины несть. И по мале. Всяк [3067], не творяй правду, несть от Бога.
Не вся ли сия о тебе проречена и о проклятом твоем списании, еже и збышася.
Послушай же нашего Законоположника и еще к сим. Евангелие: И [3068] хотящему судитися с тобою и ризу твою взяти, отпусти ему и срачицу. И аще кто тя поимет по силе поприще едино, иди с ним две.
Толкование.
Не глаголет, абие хотящему, но аще на судище влечет тя и молву деет, тогда остави ему, и ризу молвы ради и смущения. И что глаголю, ризу и одежду, но и самое тело свое даждь неправедно влекущему тя, (л. 723 об.) [3069] и множае паче хотения сотвори насилующему тя. Тем же и наведе рече: Просящему у тебе дай и хотящего от тебе заяти не отвратися.
Ты же како нам паче сих ин закон полагаеши, еже прежде тебе по Христове рождестве и спасителном Его волном страдании и святых Его евангелских заповедей никто не сме новозаконие каково любо ввести, ни от царей и великих князей православных, развее поганых, якоже турка и прочих подобных ему, иже насилием и беззаконием умучают род христианский. Им же воздаст Господь Бог по делом руку их в день Судный, христианом же православным [3070] по терпению их жизнь (л. 724) [3071] вечную.
Слыши и еще к сим Божию заповедь. Евангелие слышасте [3072], яко речено есть: Возлюбиши искренняго твоего и возненавидиши врага своего. Аз глаголю вам: Любите враги ваша.
Толкование.
Постиже убо зде до верха добродетелем, что бо есть паче сего болше? Не невозможно есть. Моисей бо и Давид и Павел и Стефан и прочии святии неистовящихся на них и беснующихся жидов и врагов паче себе любляху и спасение их ищаху, и моляхуся о них, и тако обетования получиша, якоже и Господь заповеда, глаголя. Евангелие: Благословите кленущая вы, добро творите (л. 724 об.) [3073] ненавидящим вас и молитеся за творящих вам напасть и изгоняющая вы.
Толкование.
Зри, яко благодателей подобает имети сущия враги наши, всяк бо напаствуяй и гоняй нас облегчает нам греховныя муки. К тому же и толикий дар нам дарует, яко сыном Божиим быти. Слыши прочее. Евангелие: Яко да будете сынове Отца вашего, иже есть на небесех, яко солнце свое сияет на злыя и благия и дождит на праведныя и на неправедныя.
Толкование.
Видиши ли, колико добро дает ти ненавидяй тебе и напаствуяй, аще претерпиши, да будете, рече, сынове Отца (л. 725) [3074] вашего, иже есть на небесех. А идеже солнце не сияет, тамо тма есть, по писаному: Всяк творяй злое, не приходит ко свету, да не обличатся, яко дела зла суть. И таковый во тме ходит и не весть, камо идет, яко тма ослепи ему очи, по Божественому словеси, еже рече к жидом непокоривым: добре рече Исаия о вас, лицемерех: Уши имуще, не слышисте, и очи имуще, не видисте. Одебеле бо сердце людий сих, очи смежиша и ушима тяжко слышаша. А идеже не одождит, тамо всяко бесплодие. Ты же како сын Божий имаши быти, противная всюде Евангелию мудрствуя. (л. 725 об.) [3075] Блажени [3076] бо, рече, миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блажени бо суть рече, не токмо иже сами себе со всеми смиряют, но и других ненавидящих смиряти смиряющии же ся суть, и поученми Божествеными враги приводяще, сынове бо суть Божии таковии. Понеже единородный Сын Божий смири нас к Богу, врагом сущим нам. А ты всюду вражду сотворил, а не мир. Первие, между Бога и человеков оставлением Божественых заповедей, якоже и от исперва некто. Таже между всеми человеки духовными и мирскими, малыми и великими, еже друг другу злобу мстит и безчестия (л. 726) [3077] искати не помянул еси апостолское слово: Злобу койждо искреннему своему да не поминает. И паки ин рече: Солнце во гневе вашем да не зайдет. Исаия же о таковых глаголет: Вы есте отца вашего диавола, и похоти отца вашего твористе. Он искони человек убийца есть и во истине не стоит. И паки глаголет: Блажени бо суть слышащии слово Божие и хранящее. А кой же презирающим и не хранящим слово Божие рече: Слово, еже заповедах им, то судит им в день Судный. Тебе же кто ублажит или избавит от суда Божия, весь евангелский закон и заповеди разорившаго? Но горе (л. 726 об.) [3078] тебе, второе распинающему Христа, унее бы тебе не родитися. Богу свидетельствующу: Отраднее быти Содому и Гомору, нежели тебе, слышавшему слово Божие и не хранящему.
Якоже пишешь в 12-й главе о суде патриарших приказных и дворовых всяких людей и крестьян.
Статья 1.
На патриарших приказных и на дворовых людей и на детей боярских и на крестьян и на всяких чинов людей, которые живут в патриарших домовых вотчинах, во всяких делех суд давать безсрочно на патриарше дворе, потому что при прежних государех и блаженыя памяти (л. 727) [3079] при великом государе царе и великом князе Михаиле Феодоровиче всея Русии ни в которых приказех на них суда не давали, а судили их на патриарше дворе, что судные дела слушает и указывает патриарх.
Смотри, злых предателю, како зде и сам свидетельствуеши, что при прежних государех и блаженыя памяти при великом государе царе и великом князе Михаиле Феодоровиче всея Русии на патриарших приказных и на дворовых людей и на детей боярских и на крестьян и на всяких чинов людей, которые живут в патриарших домовых вотчинах, во всяких делех суд давали на патриаршем (л. 727 об.) [3080] дворе. А ты самаго патриарха в суд мирской низвел, как пишешь в 10-й главе в 30-й и в 31-й статье: Будет кто обезчестит патриарха всякаго чину люди даже и до стрелцов и мужиков, а по суду и по сыску чинить указ коемуждо.
А во 12 главе в 3-й статье пишешь: А которыя патриаршия приказныя и дворовые люди и дети боярския и патриаши крестьяня учнут в которых приказех на каких людех всяких дел искати, а ответчики на них в тех же приказех, не сходя с суда, учнут встречно искать, и на них суд давать в тех же приказех.
(л. 728) [3081] И коли уж в том же приказе приказных патриарших и всяких чинов людей, где они сами искати станут, то уже и сам патриарх в котором приказе о своем безчестье станет бити челом на ково, и тем противно в том же приказе волно и на патриарха бити челом, в какове деле похотят, и указ тот же патриаху, со стрелцом и с мужиком.
Такожде и митрополитом и архиепископом и епископом и прочаго церковнаго причету, как пишешь в 13 главе в 1-й статье.
На митрополитов и архиепископов и епископов и прочее суд давать в Монастырском приказе.
Статья 2-я.
А которые (л. 728 об.) [3082] митрополичьи и архиепископли и епископли приказные и дворовые люди и дети боярские и крестьяне, также и розных монастырей архимариты и игумены и строители и келари и казначеи и соборные старцы и монастырские слуги и крестьяне учнут в котором приказе искати всяких чинов на людех, а ответчики после его ответу учнут по челобитным на тех исцах искать своих исковых дел, и тем ответчиком на митрополитов и на архиепископов и на епископов и на архимаритов и на игуменов и на строителей и на келарей, и на казначеев и на соборных и на рядовых (л. 729) [3083] старцов и на митрополичих и на архиепископлих и на епископлих приказных и на двороых людей и на детей боярских и на монастырских слуг и на крестьтян по их исковым челобитным суд давать в тех же приказех против их ответчиковых челобитен.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.