» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








Статья 92.

А будет бояр и околничих и думных людей обезчестит кто словом гостиные и суконныя и черных сотен и слобод тяглой человек или стрелец или казак или пушкарь или монастырской слуга или иных чинов люди кто нибудь или холоп боярской, а по суду и по сыску сыщется про то допряма, и их за боярское и околничих и думных людей безчестие бити кнутом, да их же сажати в тюрму на две недели.

(л. 712 об.) [3026] Не послушал еси писанаго: Не познай силна и убога на суде, яко суд Божий есть. Себе и подобных себе мест всем несравнену положил, за патриарха бить батоги, а за митрополитов и архиепископов и епископов сажать в тюрму, а себе сугубо бить кнутом да на две недели в тюрму.

Не слышал еси Спаса, глаголюща: Яко им же судом судите, осудитеся, и ею же мерою мерите, возмерится. И божественный апостол глаголет: Безумне, ты избежиши ли суда Божия? Воистину, на творящих таковая суд Божий есть. Коликим мукам еси и томлению повинен за тако(л. 713)вое [3027] безбожное предание и беззаконный закон, елико по нему сотворили бедным осужеником раны и иная злая. Ты в сем повинен. Збысться во псалмех писаное: Рече [3028] безумен в сердце своем, несть Бога. Растлеша и омразишася в беззакониих, несть творяй благостыня, несть до единаго. Бог с небесе приниче на сыны человеческия видети, аще есть разумеваяй или взыскаяй Бога, вси уклонишася вкупе и непотребни быша. Несть творяй благое, несть до единаго, ни ли разумеют вси делающии беззаконие, снедающии люди Моя в хлеба место.

И паки другое писание: [3029] Провещают (л. 713 об.) [3030] и возглаголю неправду, возглаголю вси делающии беззаконие. Люди Твоя, Господи, смириша и достояние Твое озлобиша, вдовицу и сира умориша и пришелца. И реша: Не узрит Господь, ниже разумеет Бог Ияковль. Разумейте же безумнии в людех и буи некогда умудритеся, насаждаей ухо, не слышит ли, или создавый око, не смотреят ли, наказуяй языки, не обличит ли? Учай человека разуму, Господь весть помышления человеческа, яко суть суетна. И паки ино писание: Помыслиша [3031] бо и глаголаша в лукавстве, неправду в высоту глаголаша. Положиша на небеси уста своя и язык (л. 714) [3032] их прейде по земли. Рече бо в сердце своем: Не взыщет. Усты наша при нас суть, кто нам Господь есть. И реша: Како уведе Бог, аще есть разум в вышнем. Обаче за лщения их, положил еси им злая, низложил я еси внегда разгордети. И по мале: Яко се удаляющиися от Тебе погибнут, потребил еси всякаго любы деющаго от Тебе.

Послушай, праведный беззакония списателю, Божественаго учения, еже Господь глаголет: Аз же глаголю вам, яко всяк гневайся на брата своего всуе повинен есть суду. Которому суду? Не твоему беззаконному, но суду Божию нелицемерному, (л. 714 об.) [3033] неумытному, якоже учит нас святое священное Евангелие: Егда же приидет Сын человеческий во славе Своей и вси святии ангели с Ним, тогда сядет на престоле славы Своея и соберутся пред Ним вси языцы. И прочее. А не твоему суду повинни, еже ты написал. Аще кто обезчестит словом патриарха и митрополита или архиепископа и епископа, или игумена и прочаго того чина столник или стряпчей и прочии того чина или гостиной и суконной сотни, даже до стрелца и казака и пушкаря и прочаго всякого человека, а по суду и по сыску указ учинит по государеву указу. А кому кого судить, не определил еси. (л. 715) [3034] Кому патриарха, кому ли митрополита и архиепископа и епископа и архимандрита и игумена и прочих.

Якоже и в 13 главе в 1-й статье написал еси.

На митрополитов и на архиепископов и на их приказных, и на дворовых людей, и на детей боярских, и на их крестьян и на монастыри на архимандритов и игуменов, и на строителей, и на келарей, и на казначеев, и на рядовую братью, и на монастырских слуг, и на крестьян, и на попов, и на церковной причет во всяких исцовых искех суд давать в Монастырском приказе. А по которым правилом и кому судить, того не написано же.

(л. 715 об.) [3035] А в 10 главе в 1-й статье написано: Суд государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всеа Русии судит бояром и околничим и думным людям и дьяком и всяким приказным людям и судьям и всякая росправа делает всем людем Московскаго царьства от болшаго и до меншаго чину в правду.

А в той же книге Уложеной написано на листу 61:

В лето 7158-го июля в 16 день государь царь и великий князь Алексий Михайлович всеа Русии самодержец в двадесятое лето возраста своего в третие лето Богом хранимыя своея державы советовал со отцем (л. 716) [3036] своим и богомолцом святейшим Иосифом, патриархом Московским и всеа Русии, и с митрополиты, и со архиепископы, и со епископы, и со всем освященным собором, и говорил с своими государевыми бояры и с околничими, и з думными людьми, которые статьи написаны в правилех святых апостол и святых отец и в градских законех Греческих царей. А пристойны те статьи к государьственным и земским делам, и те бы статьи выписать.

И чтобы прежних великих государей царей и великих князей Росийских и отца его государева блаженыя памяти великаго государя царя и великаго князя Михайла Феодоровича всеа Русии (л. 716 об.) [3037] и те государьские указы с старыми справити. А указал государь царь то все собрати и в доклад написати бояром, тебе, князю Никите Адоевскому с товарыщи. И ты по государеву цареву и великаго князя Алексия Михайловича всеа Русии самодержца указу, князь Никита Адоевской с товарыщи, написал, будто выписал ис правил святых апостол и святых отец и из градских законов Греческих царей и ис старых судебников прежних великих государей. И в том во всем ты, окаянный, солгал, написал, что ис правил святых апостол и святых отец и из градских законов Греческих царей и ис старых судебников (л. 717) [3038] прежних великих государей.

Покажи нам, где есть во апостолских и святых отец и благочестивых царей Греческих градских законов и в старых судебниках прежних великих государей судити бояром и околничим и думным людям и дьяком и всяким приказным людям и судьям патриарха и митрополитов и архиепископов и епископов, архимандритов и игуменов и весь духовный чин? Покажи во своем ложном списании и не отрекийся. И аз ти покажу Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа суд и месть. Тако глаголет Господь: А [3039] иже бо аще речет брату своему (л. 717 об.) [3040] рака, повинен есть сонмищу.

Толкование.

Собор убо не царьское или боярское и прочих мирских судей, но архиерейской суд глаголет, якоже правила и царьския и великих князей таковыя безчестныя суды. Кто кого обезчестит словом, судить архиереом. О них же многащи писано есть выше сего. Нам же архиереом и прочим священнаго чина доволно есть на отмщение лаятелем нашим Божественая отмщение.

А [3041] иже речет, уроде, повинен есть геенне огненней. И что есть болши сего нашим лаятелем на отмщение, еже вечно мучитися в геенне огненней.

Толкование.

(л. 718) [3042] Мнози мнят, яко тяжко есть осуждение сие, яко единаго ради таковаго слова и во огнь вечный осудит. Обаче же несть, тяжко, но достойно и праведно Божий суд возмери, лишаяй бо брата своего слова и разума и нарицает его буя, сиречь луда и безумна. Море бо буй сказуется и луд безумен. Како бо таковый несть достоин мукам: уничтожая бо и досаждая кому, любовь разсыпает, ей же разсыпавшися, вся добродетели разсыпаются, якоже и любви стоящи, вся добродетели стоят. Отнюду же всяк уничижаяй и досаждаяй, вся добродетели растерзает, разсы(л. 718 об.)пане [3043] бывши любви. Отинуду же яве, яко достоин есть огню вечному.

Собора иже в Констянтине во Святей Софии правило 3.

Аще который мирский человек епископа в темницу ввержет или биет без вины или сплетет некую вину, да будет проклят.

От свитка новых заповедей Иустинияна царя глава 42 правило 36.

Никому [3044] же от властел не подобает боголюбивых епископ нудити на судище приити, да вдаст свидетельство о нечесом нудити и да посылает некия от служащих епископ ему, да предлежащу святому Евангелию, якоже (л. 719) [3045] лепо есть Спасителем. Рекут, яже ведят, но ни о именней, рекше о златней, ни о греховней вине ко властелю градскому или к воинскому неволею приити или предстати без повеления царева не прощаем, но властеля, аще писанием, аще ли без писания повелети дерзнувшаго, по отрешении пояса, рекше по отъятии воинскаго сана, и муками казнити и в заточение послати.

Того же Иустинияна царя правило 87.

Всем [3046] же единою отрицаем, не сотвористе пакости образу монашескому, ни черноризцу, ни черноризице, ни постнице, никим любо образом не поругатися (л. 719 об.) [3047] церковному строению. Се же аще кто дерзнет сотворити, телесную подъимет муку и в заточение предан будет.

Господу нашему сице учащу и заповедающу: Евангелие: слышасте [3048], яко речено бысть, око за око и зуб за зуб. Аз же глаголю вам, не противитися злу, но аще тя кто ударит в десную ланиту, обрати ему другую.

Толкование.

Законное разсуждение попущаше равная приимати зло сотворшим, яко да всяк боится такова же не пострадати, да не творят друг другу неправды. А еже ударяющему по ланите и другую обратити повеле, всяко, аще (л. 720) [3049] заповеди Божии хранит, может и сие претерпети, по апостолу: Да лутчее воскресение улучат терпением, рече, да течем, взирающе на предлежащии нам образ Началника вере и совершителя Иисуса, иже вместо предлежащия Ему радости претерпе крест, и о срамоте не ради, одесную Бога седе. И ин паки рече: Зане [3050] Иисус Христос пострада по нас, нам оставль образ, да последуем стопам Его, иже убо укоряем, не укоряше, стражда не прещаше. И паки той же рече: Братие Христову, пострадавшу по нас, и вы в ту же мысль облецетеся. И паки самому (л. 720 об.) [3051] Христу свидетельствующу: Прежде же сих всех возложат на вы руки своя и ижденут, предающе на сонмища и темница, ведоми ко царем и владыком, имени Моего ради. Прилучит же ся вам во свидетельство, положите убо на сердцех ваших. И по мале: Предани же будете и родители и братиею и родом и друзи и умертвят от вас, и будете ненавидеми от всех имени Моего ради. И инде рече: Тако [3052] бо изгнаша пророки, иже прежде вас. И паки инде рече: Поминайте слово, еже Аз рех, несть раб болий Господа своего. Аще Мене изгнаша, и вас ижденут, (л. 721) [3053] аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут. И по мале. Се же рех: Да не соблазнитеся от сонмищ ижденут вы, но приидет час, да всяк, иже убиет вы, мнится службу приносити Богу. И паки: Блажени есте поносят вы и ижденут и рекут всяк глаголы на вы, лжуще. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа есть на небесех.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.