Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Статья 92.
А будет бояр и околничих и думных людей обезчестит кто словом гостиные и суконныя и черных сотен и слобод тяглой человек или стрелец или казак или пушкарь или монастырской слуга или иных чинов люди кто нибудь или холоп боярской, а по суду и по сыску сыщется про то допряма, и их за боярское и околничих и думных людей безчестие бити кнутом, да их же сажати в тюрму на две недели.
(л. 712 об.) [3026] Не послушал еси писанаго: Не познай силна и убога на суде, яко суд Божий есть. Себе и подобных себе мест всем несравнену положил, за патриарха бить батоги, а за митрополитов и архиепископов и епископов сажать в тюрму, а себе сугубо бить кнутом да на две недели в тюрму.
Не слышал еси Спаса, глаголюща: Яко им же судом судите, осудитеся, и ею же мерою мерите, возмерится. И божественный апостол глаголет: Безумне, ты избежиши ли суда Божия? Воистину, на творящих таковая суд Божий есть. Коликим мукам еси и томлению повинен за тако(л. 713)вое [3027] безбожное предание и беззаконный закон, елико по нему сотворили бедным осужеником раны и иная злая. Ты в сем повинен. Збысться во псалмех писаное: Рече [3028] безумен в сердце своем, несть Бога. Растлеша и омразишася в беззакониих, несть творяй благостыня, несть до единаго. Бог с небесе приниче на сыны человеческия видети, аще есть разумеваяй или взыскаяй Бога, вси уклонишася вкупе и непотребни быша. Несть творяй благое, несть до единаго, ни ли разумеют вси делающии беззаконие, снедающии люди Моя в хлеба место.
И паки другое писание: [3029] Провещают (л. 713 об.) [3030] и возглаголю неправду, возглаголю вси делающии беззаконие. Люди Твоя, Господи, смириша и достояние Твое озлобиша, вдовицу и сира умориша и пришелца. И реша: Не узрит Господь, ниже разумеет Бог Ияковль. Разумейте же безумнии в людех и буи некогда умудритеся, насаждаей ухо, не слышит ли, или создавый око, не смотреят ли, наказуяй языки, не обличит ли? Учай человека разуму, Господь весть помышления человеческа, яко суть суетна. И паки ино писание: Помыслиша [3031] бо и глаголаша в лукавстве, неправду в высоту глаголаша. Положиша на небеси уста своя и язык (л. 714) [3032] их прейде по земли. Рече бо в сердце своем: Не взыщет. Усты наша при нас суть, кто нам Господь есть. И реша: Како уведе Бог, аще есть разум в вышнем. Обаче за лщения их, положил еси им злая, низложил я еси внегда разгордети. И по мале: Яко се удаляющиися от Тебе погибнут, потребил еси всякаго любы деющаго от Тебе.
Послушай, праведный беззакония списателю, Божественаго учения, еже Господь глаголет: Аз же глаголю вам, яко всяк гневайся на брата своего всуе повинен есть суду. Которому суду? Не твоему беззаконному, но суду Божию нелицемерному, (л. 714 об.) [3033] неумытному, якоже учит нас святое священное Евангелие: Егда же приидет Сын человеческий во славе Своей и вси святии ангели с Ним, тогда сядет на престоле славы Своея и соберутся пред Ним вси языцы. И прочее. А не твоему суду повинни, еже ты написал. Аще кто обезчестит словом патриарха и митрополита или архиепископа и епископа, или игумена и прочаго того чина столник или стряпчей и прочии того чина или гостиной и суконной сотни, даже до стрелца и казака и пушкаря и прочаго всякого человека, а по суду и по сыску указ учинит по государеву указу. А кому кого судить, не определил еси. (л. 715) [3034] Кому патриарха, кому ли митрополита и архиепископа и епископа и архимандрита и игумена и прочих.
Якоже и в 13 главе в 1-й статье написал еси.
На митрополитов и на архиепископов и на их приказных, и на дворовых людей, и на детей боярских, и на их крестьян и на монастыри на архимандритов и игуменов, и на строителей, и на келарей, и на казначеев, и на рядовую братью, и на монастырских слуг, и на крестьян, и на попов, и на церковной причет во всяких исцовых искех суд давать в Монастырском приказе. А по которым правилом и кому судить, того не написано же.
(л. 715 об.) [3035] А в 10 главе в 1-й статье написано: Суд государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всеа Русии судит бояром и околничим и думным людям и дьяком и всяким приказным людям и судьям и всякая росправа делает всем людем Московскаго царьства от болшаго и до меншаго чину в правду.
А в той же книге Уложеной написано на листу 61:
В лето 7158-го июля в 16 день государь царь и великий князь Алексий Михайлович всеа Русии самодержец в двадесятое лето возраста своего в третие лето Богом хранимыя своея державы советовал со отцем (л. 716) [3036] своим и богомолцом святейшим Иосифом, патриархом Московским и всеа Русии, и с митрополиты, и со архиепископы, и со епископы, и со всем освященным собором, и говорил с своими государевыми бояры и с околничими, и з думными людьми, которые статьи написаны в правилех святых апостол и святых отец и в градских законех Греческих царей. А пристойны те статьи к государьственным и земским делам, и те бы статьи выписать.
И чтобы прежних великих государей царей и великих князей Росийских и отца его государева блаженыя памяти великаго государя царя и великаго князя Михайла Феодоровича всеа Русии (л. 716 об.) [3037] и те государьские указы с старыми справити. А указал государь царь то все собрати и в доклад написати бояром, тебе, князю Никите Адоевскому с товарыщи. И ты по государеву цареву и великаго князя Алексия Михайловича всеа Русии самодержца указу, князь Никита Адоевской с товарыщи, написал, будто выписал ис правил святых апостол и святых отец и из градских законов Греческих царей и ис старых судебников прежних великих государей. И в том во всем ты, окаянный, солгал, написал, что ис правил святых апостол и святых отец и из градских законов Греческих царей и ис старых судебников (л. 717) [3038] прежних великих государей.
Покажи нам, где есть во апостолских и святых отец и благочестивых царей Греческих градских законов и в старых судебниках прежних великих государей судити бояром и околничим и думным людям и дьяком и всяким приказным людям и судьям патриарха и митрополитов и архиепископов и епископов, архимандритов и игуменов и весь духовный чин? Покажи во своем ложном списании и не отрекийся. И аз ти покажу Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа суд и месть. Тако глаголет Господь: А [3039] иже бо аще речет брату своему (л. 717 об.) [3040] рака, повинен есть сонмищу.
Толкование.
Собор убо не царьское или боярское и прочих мирских судей, но архиерейской суд глаголет, якоже правила и царьския и великих князей таковыя безчестныя суды. Кто кого обезчестит словом, судить архиереом. О них же многащи писано есть выше сего. Нам же архиереом и прочим священнаго чина доволно есть на отмщение лаятелем нашим Божественая отмщение.
А [3041] иже речет, уроде, повинен есть геенне огненней. И что есть болши сего нашим лаятелем на отмщение, еже вечно мучитися в геенне огненней.
Толкование.
(л. 718) [3042] Мнози мнят, яко тяжко есть осуждение сие, яко единаго ради таковаго слова и во огнь вечный осудит. Обаче же несть, тяжко, но достойно и праведно Божий суд возмери, лишаяй бо брата своего слова и разума и нарицает его буя, сиречь луда и безумна. Море бо буй сказуется и луд безумен. Како бо таковый несть достоин мукам: уничтожая бо и досаждая кому, любовь разсыпает, ей же разсыпавшися, вся добродетели разсыпаются, якоже и любви стоящи, вся добродетели стоят. Отнюду же всяк уничижаяй и досаждаяй, вся добродетели растерзает, разсы(л. 718 об.)пане [3043] бывши любви. Отинуду же яве, яко достоин есть огню вечному.
Собора иже в Констянтине во Святей Софии правило 3.
Аще который мирский человек епископа в темницу ввержет или биет без вины или сплетет некую вину, да будет проклят.
От свитка новых заповедей Иустинияна царя глава 42 правило 36.
Никому [3044] же от властел не подобает боголюбивых епископ нудити на судище приити, да вдаст свидетельство о нечесом нудити и да посылает некия от служащих епископ ему, да предлежащу святому Евангелию, якоже (л. 719) [3045] лепо есть Спасителем. Рекут, яже ведят, но ни о именней, рекше о златней, ни о греховней вине ко властелю градскому или к воинскому неволею приити или предстати без повеления царева не прощаем, но властеля, аще писанием, аще ли без писания повелети дерзнувшаго, по отрешении пояса, рекше по отъятии воинскаго сана, и муками казнити и в заточение послати.
Того же Иустинияна царя правило 87.
Всем [3046] же единою отрицаем, не сотвористе пакости образу монашескому, ни черноризцу, ни черноризице, ни постнице, никим любо образом не поругатися (л. 719 об.) [3047] церковному строению. Се же аще кто дерзнет сотворити, телесную подъимет муку и в заточение предан будет.
Господу нашему сице учащу и заповедающу: Евангелие: слышасте [3048], яко речено бысть, око за око и зуб за зуб. Аз же глаголю вам, не противитися злу, но аще тя кто ударит в десную ланиту, обрати ему другую.
Толкование.
Законное разсуждение попущаше равная приимати зло сотворшим, яко да всяк боится такова же не пострадати, да не творят друг другу неправды. А еже ударяющему по ланите и другую обратити повеле, всяко, аще (л. 720) [3049] заповеди Божии хранит, может и сие претерпети, по апостолу: Да лутчее воскресение улучат терпением, рече, да течем, взирающе на предлежащии нам образ Началника вере и совершителя Иисуса, иже вместо предлежащия Ему радости претерпе крест, и о срамоте не ради, одесную Бога седе. И ин паки рече: Зане [3050] Иисус Христос пострада по нас, нам оставль образ, да последуем стопам Его, иже убо укоряем, не укоряше, стражда не прещаше. И паки той же рече: Братие Христову, пострадавшу по нас, и вы в ту же мысль облецетеся. И паки самому (л. 720 об.) [3051] Христу свидетельствующу: Прежде же сих всех возложат на вы руки своя и ижденут, предающе на сонмища и темница, ведоми ко царем и владыком, имени Моего ради. Прилучит же ся вам во свидетельство, положите убо на сердцех ваших. И по мале: Предани же будете и родители и братиею и родом и друзи и умертвят от вас, и будете ненавидеми от всех имени Моего ради. И инде рече: Тако [3052] бо изгнаша пророки, иже прежде вас. И паки инде рече: Поминайте слово, еже Аз рех, несть раб болий Господа своего. Аще Мене изгнаша, и вас ижденут, (л. 721) [3053] аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут. И по мале. Се же рех: Да не соблазнитеся от сонмищ ижденут вы, но приидет час, да всяк, иже убиет вы, мнится службу приносити Богу. И паки: Блажени есте поносят вы и ижденут и рекут всяк глаголы на вы, лжуще. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа есть на небесех.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.