Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
И паки заповедает Господь, глаголя [3827]: Внемлете от лжих пророк, иже приходят к вам во одеждах овчих, внутрь же суть волцы. От плод их познайте их. И паки инде рече: Блюдетеся, да никто вас прелстит. Мнози бо приидут во имя Мое. И божественный апостол (л. 947) [3828] рече [3829]: Никто же вас да лстит суетными словесы. И паки инде рече [3830]: Повелеваем же вам, братие, о имени Господа нашего Иисуса Христа отлучатися вам от всякаго брата, безчинно ходяща, а не по преданию, еже прияша от нас. Аще ли же кто не послушает словесе нашего, посланием его сказуйте и не примешайтеся с ним, да посрамится.
Такожде же, приискав, и Божественыя чел правила.
Святаго Антиохийскаго собора правило 11.
Епископ [3831] или презвитер или диакон сам о себе к царю приходя, без повеления сущаго во области митрополита, с причащением и сана да отпадет.
Толкование.
Непокорство во всем (л. 947 об.) [3832] святии отцы измещуще и благочиние соблюдающе, возбраняют епископом и презвитером и инем всем священническаго чина без повеления и без писания митрополита своего к царю отходити или слухома его стужати и возвещати о неких вещех. И того ради без воли митрополита своего, отходящаго епископа к царю или презвитера и от сана изврещи повелевают и от причащения упразднити.
Святых отец Сардикийскаго собора правило 21.
Иже [3833] добре и богоприятне изведеныя буестию поколебати покушается, несть епископ. Виден же быв епископ, грядый в стан, (л. 948) [3834] пакости да не приимет, аще позван будет прежде реченых ради грядый. Аще же инако, да увесть, яко без общения есть.
Толкование.
Иже не хранит добре и богоугодне исправленых заповедей, но буестию и гордостию ино нечто паче заповеданых творити дерзнет, и чести и сана епископскаго да извержется, понеже иже исправлено есть, инако не ходити епископу в стан царев, аще не царьскими грамотами позван будет. Аще убо мимо грядый епископ хотя ити в стан царев и обитает у другаго епископа, подобает убо епископу, у него же обитает, во(л. 948 об.)просити [3835] вины шествия его, чесо ради грядет, и аще обрящет его по тому образу, якоже прежде рехом или обидимых ради сирот же и вдовиц, да помолится о них, или инех ради таковых полезных вещей в стан царев грядет, да не спакостит ему никако же, но и с честию отпустит его, и да пишет о нем к сущим во области братии своей, епископом всем приимати того не зазорно, яко шествующа по правилом же и без соблазна. Аще же инако обрящет того в стан царев грядуща или показатися цареви хотящу или о неких непотребных вещех (л. 949) [3836] молитися, яже неподобна суть архиереом, не приобщатися к нему, ни грамот подписывати, ни промышления ни единаго же отнюдь сподобити того.
Святых отец Карфагенскаго собора правило 23.
Епископ [3837] да не идет на он пол моря, аще от старейшины страны своея отпустную грамоту не возмет о прехождении.
Толкование.
Ни епископу, ни причетнику далече отходити от своея церкве несть достойно без повеления и без отпустныя грамоты митрополита своего, якоже Средческий и Лаодикийский собор повелевает.
Того же святаго собора правило 106.
Некия [3838] ради нужды хотя к церкви отъити (л. 949 об.) [3839] да яве сия сотворит к Архидонскому епископу и Римскому и отпустное послание да возмет, аще ли ни, без общения есть.
Толкование.
Епископ или причетник аще восхощет поити к церкви да скажет первое вину к Архидонскому епископу, ея же ради идет, и возмет от него грамоту отпустную и, в Рим пришед, покажет ю епископу Римскому и да явит ему вину, ея же ради идет к цареви, и той да разсудит. И аще будет подобна вина, да возмет и от того грамоту, ею же от царя приимет помощь. Аще же кто от епископ или от причетник инако к цареви отъидет, да будет (л. 950) [3840] без общения, сиречь да отлучится. И о сем ищи правило 11 Антиохийскаго собора и 9 правило в средце собора.
И сего ради государю неподобно есть несведомых приимати и присылати к нам чрез Божественыя заповеди и святых правила. И кто его знает, что он есть митрополит или аще был митрополит и есть извержен или отлучен. А кто с таковым молится и о таковых пишет святых апостол правило 10.
Моляйся [3841] со отлучеными сам такожде да отлучен будет.
Толкование.
Аще кто молится с еретики в церкви или в дому со отлучеными (л. 950 об.) [3842] от Церкви, сам такожде да отлучен будет.
Правило 11.
Моляйся со извержеными, сам такожде осужден будет.
Толкование.
Аще кто молится, рекше, аще служит презвитер в церкви с презвитером, его же епископ изверже от сана, да извержен будет и сам.
Правило 12.
Приимый инде не приятнаго сам не приятен.
Толкование.
Аше некий причетник от епископа истязан, есть ли достоин поставитися презвитером во святей Божии церкви, он же сведый своя согрешения, не терпя испытания, оттуду отшед и пришед к другому епископу, прият будет (л. 951) [3843] от него без писаний ставилных, являющих его непорочную веру и житие, да отлучена будет оба и той и приемый его епископ.
И нам не точию лепо его послушати, но ни на монастырь пускать не годно. А кто сим образом деет и о себе никотораго исправления не покажет, и о том святаго собора во Антиохии Сирстей правило 13.
Аще [3844] никим же позван, ни умолен быв епископ, во иную область отшед, и поставит презвитера или диакона или правление некое церковное творит, таковая не тверда и разрушена да пребудут, а он да извержется.
Толкование.
Многа правила (л. 951 об.) [3845] обрящеши о сем возбраняюща, еже не преходити епископу от своея области во иную и поставляти в ней презвитеры и диаконы, или иное что епископское творити, токмо аще где позван будет, умолен от страны тоя епископа таковое что творити. Аще же от своего дому во иную область пришед, поставит презвитера или диакона или строению церковных вещей некое правление сотворит, нетвердым и разрушеным быти от него сотвореным и самаго изврещи правила повелевают.
Того же святаго собора правило 22.
Такоже [3846], якоже и третиенадесять правило сего собора (л. 952) [3847] и се правило глаголет, еже коемуждо епископу в своем пределе владети и поставляти презвитеры и диаконы, во ин же предел не ити, ни поставити презвитера, ни ино что епископское творити свене воли епископа предела того. Аще же дерзнет и сотворит что таковое, да будет извержен и повинен и поставленый от него презвитер или диакон.
Святаго Вселенскаго 4-го собора в Халкидоне правило 5.
Преходящии [3848] из града во град иже от них правилом повинни суть.
Толкование.
Речено есть в третиемнадесять правиле, иже во Антиохии собора, яко не дерзнути епископу (л. 952 об.) [3849] прейти от своея области во иную и поставити презвитера или диакона без воли сущаго во области той епископа или ино что епископское творити правление. Аще бо и сотворит что таково, праздно и нетвердо да пребудет и той месть да приимет своего бесчиния и извержен да будет от своего сана Святою Троицею, тако бо и зде написаное правило повелевает.
Святаго собора в средце правило 2.
Аще [3850] кто от града во град прешед и молвы творит, от народа приимая себе поборники, да глаголют, желаем и молимся, да будеши нам епископ, той ни на самой кончине не причастен.
(л. 953) [3851] Толкование.
Аще который епископ в толико шатание и неистовство пришед, и дерзнет просити и преити от града во град, глаголя, яко хотят мене людие града того, и оттуду взем грамоту, показует написаное к нему от всех граждан моление, якоже дабы им епископ был, еже яве есть, яко смышлением и хитростию таковое бысть, мало неких мздою и дары и честию возмогл привлещи к себе, да в церкви ставше, молву сотворят, глаголюще велегласно, просяще имети того епископа. Таковаго убо яко зело смевша и таковое сотворша и познана бывша в том, вельми святый сей собор (л. 953 об.) [3852] осуди. Отрече бо тому ни во исходе от жития достойну быти причащения и назнамена. Странно бо се и страшно есть, еже ни во исходе жития не сподобитися причащения, его же не обрящеши во всех правилех написана, о инех ни о коих же гресех такова запрещения.
Того же святого собора правило 3.
Никоторый [3853] же епископ не позван во град да не приидет. И епископ с епископом аще имать прю, чюжаго епископа да не призовет. Аще ли же ни, да судит Римский, ту будут чюждии.
Толкование.
В различных правилех речено есть, еже никому же дерзнути (л. 954) [3854] от своего предела во иную область преходити, аще не будет позван от области тоя митрополита и от сущих с ним епископ. Тожде убо и сей святый собор повелевает, но аще который епископ с другим епископом о некоей вещи распрю имать и с ним да судится пред собором тоя области, в ней же есть. И не подобает от иныя области разума ради неких епископ призывати, но от единех тоя области епископ судитися. И аще не угоден ему будет суд и мнит, яко не по праву осужден быв, судивый его митрополит и епископи, да возвестят Римскому Папе (л. 954 об.) [3855] писанием вину и суд, како осудиша и. И аще не восхощет того суда и той, или сам разсмотрив суд, аще право осужден бысть, возвестит им писанием. Аще ли же ни, тамо близ их сущия области епископом повелит, да сотворше собор, судят ему паки второе.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.