Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Таинство [2131] праздник многащи Богослов именует, заеже в сих таинства смотрения спасения нашего чюдеса быша. Таинствия ж суть, заеже суть неверным, ни бо подобает к неверным таинственнейша праздник глаголати и по Владычнем слове: Не лепо (л. 571 об.) [2132] есть просыпати бисер пред свиниами.
И во втором слове на Пасху глаголет.
Пасха [2133], Господня Пасха, и паки реку Пасха, честь Святей Троицы, Ты нам праздником праздник и торжеством торжество, толико превозходящим вся, не человеческия точию, но и низу грядущыя, но уже и тыя Христовы и о Нем сотворяемыя елико звезды солнце.
Толкование.
Праздник же праздником Пасху нарицает и Торжество торжеств, яко и Святейший праздник. Тако обычай убо имяху и древнии, яже честнейшая вещей сице именовати, юножска и брачна и населна, по ветхих творяще та глаголаху. Праздноваху тий день той, егда дитя раждашеся или брак творяху или храм созидаху, летному кругу день (л. 572) [2134] носящу, якоже святая святых, и песни песней. Аще не убы было воскресние, не бы и рождество, ниже крещение, ниже и на Христова таинства хотяхуся известити и уверити. Кои же человечестии праздницы, по некоих убо праздницы святых? Поистине же, яже юношска и брачна и населна и елика сим подобна. Таковыи праздницы низу грядут доле и на землю возвращаеми. Святых же праздницы к Богу возносятся и восходят. Не точию человеческия праздники праздник Пасха побеждает и превосходит, но и самыя Христовыя толико покрывает, елико и звезды солнце. Сице пресветляется дне благодать. Прочее ж о Воскресении Христа Бога нашего торжестве и таинстве насладитися, прочти первое (л. 572 об.) [2135] и второе слово на Святую Пасху.
А яже о Рожестве Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, никоторые чести творя, пишешь. Послушай того ж богословнейшаго во осмом слове, яже на Рожество Христово.
Христос [2136] раждается, славите, Христос с небесе, срящите, Христос на земли, возноситесь. Пойте Господеви вся земля и да обоя совокуплше, реку: Да веселятся небеса и радуется земля за небеснаго таж земленаго, Христос во плоти, трепетом и радостию радуйтеся, трепетом греха ради, радостию же аз упование. Христос от Девы, жены девствуйте, да Христу будете матери. Кто не поклоняется Исконному, кто не славит Безконечнаго и прочее. Сего [2137] ради убо празднуем не торжественне, но божественне, не мирски, (л. 573) [2138] но премирне, не нашая. Не яже немощи, но яже врачевания, не яже зданию, но яже обновлению, будет же се како не преддверия венчаим, не лики составим, не украсим стогны, не око упитеим, не слух огласим, не ухание возвеселим, не вкус любодействуим, не осяжением порадуемся предручными в злобу путевы и входы греха, не одеянием умягчимся, мягким же и растлевающим и ему же добрейшее непотребство, не каменей прозрачием, не злата светенми, не румянством пред бренми лстящих естественную доброту и на образ умышленных, не игры и пиянствы, им же лжа и нечестна вем сопряжена, понеже злых учителей зла учения, паче ж злых семян злы плодове.
Толкование.
(л. 573 об.) [2139] Сего ради убо празднуем, рече, не яко обычай в людских торжествах, пищею и гощением и того красованием, но яко любезно есть Богови и духовно. Не мирски, рекше сластолюбиве, и якоже миродержец хощет, но премирне и ангелски, не нашая, рекше ко угождению нашему, но яже ко угождению Христову, нашему сроднику по человечеству, Владыце же по Божестве, не яже немощи, но яже врачевания. Подобает убо подобне празднику праздновати и аще убо празднуем, от них же изнемогохом, подобаше праздновати пиянством, немощь бо пиянство и блудство. Елма же сопротивно творим и празднуем, ими же уврачевани быхом, праздновати достоит воздержанием, якоже врачевание (л. 574) [2140] воздержание к душевному врачевству сосвязуя, не яже здания, но яже наздания и обновления, при телеснем убо рождестве телесна вся, и здание и еже того ради торжество. Назданию же духовну сущу и божественну духовне и божественне достоит торжествовати. Здание убо зде не первее глаголет, в ня же Христос перст взем от земли, рукама Своима человека вначале созда, но рождеством друг друга приятием, им же создаемся человецы естественне в материих ложеснах. Будет же се како и коим образом исправити имамы, убеждаеми, еже торжествовати духовне, рекше не ветвьми садовными, еже обыкоша нецыи творити в праздники, венчанми и преддверия, ниже еже (л. 574 об.) [2141] разливателное и радователное, лики составим вне церкви, ниже еже людско вяще есть, украсим стогны, повешающе всякия виды сокровищ ко украшению грядущих на торжество, ниже еже есть страстнейше очи упитем безместны чюдодейств указанми или телесне воззренми, сласти жало влагающих, питение бо и наслаждение очима, еже пытливе зрети ни в чесом прикладная по всем. Начен же Богослов и считати, чювствия пять глаголет. И первие убо царьственнейше зрение, по нем же слух повелевает не ушима растлевателно пение душ удержавати, не свободна бо страсть и охуждение от таковаго, (л. 575) [2142] нецый бо убо от свирепения неистовствуются и скачют, яко беснуеми являются. Возвеселяет и разслабляет обоняние, воня добрых благоуханий, блудим же вкусом, егда сластем пищ едамы той. Радость же осязания, рекше красования, еже страстне телес прикасатися и что убо рещи имать кто о еже не подобати, яже во осяжении и вкусе сладости гонити или яко понуждают, иже всия упразднившихся жити якоже скоти безсловесни к чреву и коя же под ним преклоншихся. И просто чювствия не пестуема добре, убодне суть путие в злобу и входы греха, теми бо приидохом в злобу и теми в душю грех. Не одеянием мягким умягчимся, еже (л. 575 об.) [2143] растлевает и в поползновение тело влечет обоима сима, и избыточеством и мягкостию. Сему ж одеяние изрядное, еже деяти тому праздну щажения ради и не в потребу иметись, добрейшая бо одеяния в ковчежце имамы положена непотребна, ниже шар у премудренми да приемлем, подписующе лица псимитом и кмсаром и иными блудническими сотренми, яже лстят естественную доброту, лицемерующе ту уподоблением и на образ умышлена быша. Потребляют бо зраки и скрывают вид, его ж написа естественный живописец Бог, и еще благообразне да ходим, якоже заповелевает апостол, не игранми и пиянствы и не ложи скверными, добре ж совокупи (л. 576) [2144] и пиянствам, ложа и блуды от тех бо раждаются. Играяй бо упивается, упив же ся, к ложу зрит. Сей же блудит вином к беззаконному смешению и сластем, яко бо злии учителие игра и пиянство, научают злым учением, ложу и блуду, паче ж понеже еже учити одушевленых истейше есть. Свойственнейше убо есть глаголати, яко семя убо есть их пиянство, возделание же того и плод блуд.
Паки на Крещение в первем слове пишет сице.
Паки [2145] Иисус мой и паки Таинство, таинство непрелестно, ниже не украшено, ниже еллинская лсти и пиянства. Тако бо аз нарицаю онех честная, мню же и благосмысленых (л. 576 об.) [2146] койждо, но Таинство высоко же и Божествено и вышния светлости Ходатай, святый бо просвещения день, в онь же собрахомся и еже праздновати сподобихомся днесь. И прочее.
Толкование.
Таинство [2147] же Богослов праздник именует не единою же, но многажды, любве ради, якоже и о ненавидимем случается, его же ни помянути хощем отнюдь. Есть бо, рече, Таинство се не лестно, ни ложно, ни пагубно, якоже убо еллинская празднования лестна и ложна, паче же рещи срамна и скверна. Наше же Таинство высоко и безстрастно и ходатайствено вышния светлости. И прочее.
Того ж.
Время [2148] по рождению, родимся свыше, время обновлению, в перваго Адама (л. 577) [2149] облецемся, не пребудем, в них же есмы, но еже бехом будем.
Толкование.
Рождение бывает человеком от человек, порождение же от Бога. Тем же убо отложше плотское рождение, припряженое тлению, породимся свыше от Небесе. Небесно бо есть, еже во крещении Духом Святым бываемо, сим бо и первое рождение поновляем.
Еллинско [2150] таинство, их же блядь мне, всяка треба и таинство бесовско изобретение темно, и мысли и деяния зломудрена, летом помогаемо и баснею крадомо. И прочее.
Вчера [2151] светлый просвещения день праздновавше, ибо подобаше радостна положити спасению нашему и вящше паче брачных и рождественых имени прозвания любо (л. 577 об.) телесным [2152], юностна же и населна и вселетна, и елика ж ина торжествуют человецы днесь о Крещении, в мале да речем, и от того нам сущей благодати, аще и вчера нас слово прейде, времени прешедшу, к сему ж и слова обилие бегающе. И прочее.
Толкование.
Вчера, рече, светлый просвещения день праздновахом, ибо и радоватися подобно бяше о спасении нашем и то праздновати паче, от еже плотолюбцы празднуют день рождения своего, рекше, в онь же родися, и браки, яко оженися, и имянины, егда имя наречено, и постриги, и прочая плотския торжества. Три [2153] убо рождения нам весть Слово, еже от плоти, еже от крещения, еже от воскресения, (л. 578) [2154] сих же ово есть нощно и страстно, ово же духовно и свободно и решително страстем.
Толкование.
Три убо сия рождения, яже глаголет Богослов, праве о сих и Екклесиаст сповествует. Едино от телес, еже друг от друга раждаяхуся [2155], второе от крещения по рождение, третие от воскресения. И еже убо от телес нощно и темно есть, гресно ту бо и сочетание брака паче нощию бывает, яко рабско суще и яко [2156] страстми владомо, от сластолюбия бо брак и сочетание, се бо в беззаконии зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.