Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Яко же и Давид святый глаголет: Аще оправдания Моя осквернят и заповеди Моя не сохранят, посещу жезлом беззакония их и ранами неправды. И инде рече: Да исчезнут грешницы от земли и беззаконницы, яко не быти им. И паки: Беззаконницы же потребятся вкупе и семя нечестивых потребится. И приточник глаголет: Путие [2074] нечестивых от земли погибнут, законопреступницы изринутся от нея. И паки: Оружие [2075] свое очистит, лук свой напряже и уго(л. 557 об.)това [2076] и, и в нем уготова сосуды смертныя, стрелы своя со горящими содела. Понеже [2077] звах, и не послушасте Мене, простирах словеса и не внимасте, но отметасте Моя советы и Моих обличений не внимасте. Тем же и Аз вашей погибели посмеюся, порадую же ся всегда, аще приидет вам погибель или яко молва на вы внезапну разорение подобно бури приидет или егда вам приидет печаль и граду обстояние. Будет бо егда призовесте Мя, Аз же не послушаю вас, взыщут Мене злии и не обрящут, возненавидеша бо премудрость и страха Господня не изволиша. Не хотяху бо внимати Моих словес, подражняху бо Моя (л. 558) [2078] обличения, тем же, убо сведят своих путий плоды и своея нечести насытятся. Тако и Исаия глаголет: Яко [2079] звах я, и не послушаша мене и сотвориша злое предо мною, его же не восхотех изволисте.
Сего ради тако глаголет Господь: Се работающии Ми наядятся, вы же взалчете. Се работающии Ми напитаются, вы же вжаждете. Се работающии Ми возрадуются, вы же посрамистеся. Се работающии Ми возвеселятся в веселии сердца, вы же возописте в болезни сердца вашего и сокрушения духа восплачитеся. Останет бо имя ваше в насыщение избраным Моим, вас же избиет Господь. Сего ради тако рече Господь: Се ярость (л. 558 об.) [2080] Моя и прогневание Мое собирается на место то, на мужи и на скоты и на древо страны и на плод земный и возжется и не угаснет. Сия рече Господь силе Израилеве. И паки Исаия [2081] рече: О людие [2082] странно грешна, людие полно грехов, племя злое, сынове беззаконнии, остависте Господа и разгневасте святаго Израилева, обратистеся вспять, что и еще уязвляется, прилагающе беззакония: всяка глава в болезнь и всяко сердце в печаль. От ногу и до главы несть в нем целости, ни сатрупу, ни язве, ниже ран гниющих, несть пластыря приложити, ни масла, ни обязания. Земля ваша пуста, гради ваши огнем пожжени, страну вашю пред вами (л. 559) [2083] чюждии поядают и опустеет разсыпана, яко в разсыпании враг. Плачите [2084], рече, и рыдайте, иже несть обращен гнев ярости Господня от вас. И будет в день той, рече Господь, погибнет сердце царево и сердца началником, и ужаснутся священницы, и пророцы мыслию вознесутся и рекох: Ох, ох, ох, Господи Боже, еда оболстил еси люди сия. Мир будет вам, и се прииде меч и смерть. И паки ин рече: Рыдайте [2085], близко есть день Господень и сокрушение от Бога приидет. Сего ради рука разслабеет и всяка душа человеча убоится, и смятутся послы, и болезни приимут я, яко жене раждающи, и поскорбят друг ко другу и ужаснутся, лице их яко пламы пременят. Се бо день (л. 559 об.) [2086] Господень без целбы грядет ярости и гнева. Положити всю вселенную пусту и грешники погибнут от нея. И рекох: доколе, Господи? Рече ж: Дондеже опустеют города невселением и домове небытием человечим и земля останет пуста. Не [2087] восхотеша бо закона Господа Саваофа и слово святаго Израилева прогневаша. И возъярися Господь Саваоф гневом на люди Своя, и положи руку Свою на них, и порази их, и разгневася на горы, и быша мертвецы их яко гной посреде пути, и во всех сих не отвратися ярость Его, но и еще руку Его высока. И [2088] аще рекут к Тебе, Господи, изыдем. Речеши к ним: Сия рече Господь, иже к смерти, к смерти, иже к мечю, к мечю, (л. 560) [2089] иже к гладу, к гладу, иже к пленению, к пленению, и посещю на тех четырми образы. Рече Господь: Меч на заклание, пси на растерзание и птицы небесныя и зверие земли на пожрение и на расхищение. И дам их в погибель всем царьством земным, и не оплачются, ни погребутся, во смятении на лицы земли будут. Понеже взях мир Мой от людий Моих, рече Господь, милости и щедроты, и умрут велицы и мали и не изломят между их стенящих хлеба ко утешению над мертва, и не дадут им пития чаши, ко утешению отца своего и матере. Рать [2090] извну с мечем, глад же и смерть изнутри, иже на поли, мечем скончается, сущих же во граде (л. 560 об.) [2091] глад и смерть скончает. Поищеши мира, и не будет, люто долю та будет, и весть до вести будет. Царь возсетует, и князь облечется в пагубу, и руки людий разслабеют. По путем их сотворю им, суды их отмщу им, и разумеют, яко Аз Господь. И [2092] будет бежай страха, впадется в пропасть, и излазя ис пропасти, имется в пругле, яко дверие с небесе отверзошася и потрясутся основания земная. Мятежем возмятется земля, преклонит и потрясется земля, аки куща ограды, и аки пивый пьян, сый падется и не возможет стати, соодоле бо им беззаконие.
Таковых зол плачется божественый (л. 561) [2093], глаголя: О люте мне душе, яко погибе боязливый со земли и исправляющаго в человецех несть. Вси в кровех прятся, койждо их по другу своему зазлят, на злобу руце их уготовляют. Князь просит, а судии мирная словеса глагола, а помысл души его лесть. И отъиму благости их, яко моль ядяй, и ходяй во вреде в день присещения. О люте, о люте, отмщения Твоя приспеша. Ныне будут плачи их, не уповайте во друзех, ни надейтеся в старейшинах. Вскую [2094] мне указа труды и болезни, усмотрити страсти и безчестия, противу мне бысть суд и судии вземлет. Сего ради разсыплется закон и не изводится до горшения суд, (л. 561 об.) [2095] яко нечестивый преобидит правдиваго, сего ради изыдет суд укривлен.
Видите [2096], обидливии, смотрите и чюдитеся, и узрите, и исчезнете, яко дело Аз соделаю во дни ваша, ему же не имати веровати, аще кто исповесть вам. Тако [2097] и во священном Евангелии пишется о нехранящих заповеди Господни. Он же раб, ведый волю Господина своего, и не сотворь, ниже уготовлся к хотению Его, биен будет много. И паки инде речеся: Не покаряяй же ся Сыну, не узрит жизни, но гнев Божий пребывает на нем. И паки инде рече: Аще речет раб он в сердцы своем, коснит Господин мой приити, и начнет бити рабы и рабыня, ясте же и пити (л. 562) [2098] и упиватися. Приидет Господин раба того в день, в онь же не чает, и в час, в онь же не весть, и разсечет его пол и часть его с неверными положит.
Такожде Господь и о лукавых приставниках, то есть царех, и о судиах неправедных, иже приемше талант, то есть власть, и не по святым законом суд судят, но по своему изволению, якоже написавый суд их показует беззаконие их, по писаному рече: Рабе лукавый, от уст твоих сужду тя. И прочее, иже зде притча Христова явнее покажет. Человек [2099] некий добра рода иде на страну далече прияти себе царьство и возвратитися. И граждане Его, ненавидяху Его (л. 562 об.) [2100] и послаша молитву во след Его, глаголюще: Не хощем Сего да царьствует над нами. И бысть, егда возвратися, приим царьство, рече: Пригласити рабы, обаче враги Моя оны, не хотевшая Мне, да Царь бых был над ними. Приведете семо и изсецете предо Мною. Тако и тем всем сотворит Господь, иже ныне отметаются Божественых Его заповедей и суда в день Судный, по заповеди, глаголющей: Отметаяйся Мене и не приемляй глагол Моих имать судящаго слово, еже заповедах, то судит ему в последний день. Тако и иже отметающиися святых пророк и святых апостол и святых отец и благочестивых царей заповедей и канонов.
Ину [2101] притчю слышасте. Человек некий (л. 563) [2102] бе домовит, иже [2103] насади виноград и оплотом огради его, и ископа в нем точило, и созда столп, и вдаст делателем и отъиде. Егда же приближися время плодом, посла рабы Своя к делателем прияти плоды Его. И емше делатели рабы Его, ового убо биша, ового же убиша, ового же камением побиша. Паки посла ины рабы множайша первых, и сотвориша им такожде. Последи же посла к ним Сына Своего, глаголя: Усрамятся Сына Моего. Делателие же, видевше Сына, реша в себе: Сей есть Наследник, приидите, убием Его и удержим достояние Его. И изведоша вон из винограда и убиша. Егда убо приидет Господин винограда, (л. 563 об.) [2104] что сотворит делателем тем? Глаголаша Ему: Злых зле погубит, и виноград предаст инем делателем, иже воздадят Ему плоды во времена своя.
Разуместе ли божественную притчю Христову, кто есть Человек нецый? Сам святый Господь Бог. Кто ли делателие? Израилтяне. Кто ли рабы? Пророки, посланыя к ним, их же оваго убо биша, якоже Иеремию, оваго же убиша, якоже Исаию, оваго же камением побиша, якоже Навуфея и прочия. Что же ли сотвори тем дому Владыка, то есть Господь Бог? Злых зле погуби, то есть живот. И где есть тех царьство, но все тако исполнися, якоже пророки прорекоша (л. 564) [2105] роду тому лукавому, о нем же Исаия прорече: Виноград [2106] бысть возлюбленному на холме, на месте блазе, и ограждением оградих, и уколих, и насадих лозу избрану, и создах столп среди его, и предточилие ископах в нем, и ждах, да сотворит гроздие, сотвори же терние. Ныне убо возвещу уже вам, что сотворю винограду Моему, отъиму ограждение, и будет на разграбление, и разорю стену его, и будет в попрание. Тако бысть. Тако ж и ины многи рабы посла, святыя апостолы и учителие множайша первых, их же делателие не послушаша и сотвориша такожде, якоже Предтечю Иоанна усекну Ирод, и Петра и Павла Нерон (л. 564 об.) [2107] и инех инии. Что же сотворивому Владыка? Не се ли? Злых зле погуби и виноград предаст инем делателем, тако и по сих Гречестии царие и инех царьств мнози, елицы пожиша по Божественым заповедем и святыя преданыя правила святых апостол и святых отец сохраняли, в мире скончалися и Царьствию Небесному наследницы быша. А елицы беззаконно согрешиша, беззаконно и погибоша, и царьства их запустеша.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.