Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Толкование.
Три убо сия рождения, яже глаголет Богослов, праве о сих и Екклесиаст сповествует. Едино от телес, еже друг от друга раждаяхуся [2155], второе от крещения по рождение, третие от воскресения. И еже убо от телес нощно и темно есть, гресно ту бо и сочетание брака паче нощию бывает, яко рабско суще и яко [2156] страстми владомо, от сластолюбия бо брак и сочетание, се бо в беззаконии зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя.
Разсмотри, богоборче, яже о праздниках таинства Воскресения Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа и святаго Его Рождества и святаго просвещения таинства и рождество царьско, (л. 578 об.) [2157] о нем же Давид свидетельствова выше сего, и которое сочетание свету ко тме, по божественному апостолу и правде к беззаконию, еже ты, зломудре, предпочте день рождения царя и царицы и чад их, паче дней таинственных Христовых, глаголю святаго Его Воскресения и Рождества и Богоявления. Ини же праздники тех нарече таинства ради, якоже выше изообрази богословнейший Григорий, но день Рождества Христова и прочая. А яко о царьском рождества праздник и которой праздник или таинство? Разсмотри усердно, и еще ти к сим приложим.
Вси [2158] убо Владычнии [2159] праздницы и божественная торжества таинства показуют и являют перваго (л. 579) [2160] пришествия плотскаго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, сиречь, яко родился есть и яко крестился есть, яко преобразися, яко распялся есть, яко погребеся, яко воскресе в третий день и яко вознесеся.
Всякий [2161] же праздник Владычний и торжество радости духовней возделание душевней светлости и красоте ходатай, церквам украшение и благолепие духовно, небо земное и плод восхождение, прехождение есть от смиренных на высокия и божественная, восхождение от мирских на премирная, от плотских на духовная: от чювственных на разумная, от земных на небесная. Сего ради и мы духовно празднуем и освящением и безстрашием и миром (л. 579 об.) [2162] и совокуплением Богу угодим и пребываем со страхом в песнех и молитвах и молбах и в правдах, и милостыни Бога умоляем, даже от Него богатно дано будет нам вхождение во Царьство Небесное и безконечное и блаженное, идеже празднующих непрестанный глас и неизреченное благодушие и безсмертных благих наслаждение. Духовнии убо праздницы Божественая торжества спасение воистину искупляют душам нашим. И толико болша суть от мирских праздник и торжеств и всех житейских куплей, елико болши есть душа тела и елико болши есть небо от земли и елико болши есть жития сего мимотекуща в будущее, (л. 580) [2163] по святому: Иже око не виде и ухо не слыша и на сердце человеку не взыде, яже уготова Бог любящим Его.
И видел еси посредство божественных духовных праздник, елико от мирских разнствуют, якоже небо от земли. Аще ли сими недоволен будеши, еще и от святых апостолских и святых отец правил приложим.
Сему же подобно обою святую верховную апостолу Петра и Павла правила 1.
Аз [2164], Петр и Павел, заповедуема людем делати пять дней в недели, в субботу же и в неделю да упражняются в церковь поучения ради еже на благоверие. Суббота бо бытия всея твари образ имать, неделя ж Воскресения.
Правило 2.
Великую неделю, сиречь (л. 580 об.) [2165] Страстную, и другую, яже по ней, рекше Святыя Пасхи, да не делают людие, но да празднуют вси раби и свободнии. Оная убо неделя яко Страстей есть Господних, сия же яко Воскресения Его и требе есть поучатись, Кто есть пострадавый и воскрес и свободивый нас.
Правило 3.
Святое Вознесение да празднуем, понеже совершение есть, еже о Христове смотрения.
Правило 4.
Пятьдесятницу да празднуем пришествия ради Святаго Духа, дарованаго во Христа верующим.
Правило 5.
Рождества Христова да празднуют, в онь же в той нечаемая благодать человеком вдана бысть рождением Божия Слова из Марии девицы на спасение миру.
Правило 6.
Богоявления праздник (л. 581) [2166] да празднуют, понеже в той день бысть явление Христова Божества, свидетельствовашу Ему Отцу в крещении и утешителю Святому Духу, в видении голубине показавшу предстоящим Свидетельствованнаго.
Правило 7.
Дни апостолския празднуйте, учители бо вам быша веровати во Христа и Духа Святаго, достойны вас сотвориша. И Стефана Первомученика день празднуйте и прочих святых мученик, почетших Христа паче своего живота.
Сему же подобны и царьския законы и Иустиниана новых заповедей глава 46 лист 384.
Ты убо, неправедный списателю, глаголеши, яко в онь же прилучится праздник рождения государя царя и прочее. А царево рождение не невеси, и яко во святую мученицу (л. 581 об.) [2167] бывает, такожде царицы и великия княгини, такожде и царевича государя и царевен. Но Божественая повеления не оставляют святую мученицу разрешати, не точию царьских ради рождений, но и святых мученических памятей.
Послушай.
Правило святых апостол 69.
Аще [2168] который епископ или презвитер или диакон или поддиакон или чтец или певец в 40 дней, сиречь в Великий пост не постится и во все лето во всякия среды и пятки, да извержен будет, токмо аще не пакостит ему телесная болезнь, немощному бо прощено есть по силе вкушати масла и вина. Аще же мирский человек не постится, да отлучится.
Собора Гангрьскаго правило 18.
(л. 582) [2169] Аще [2170] кто от воздержавшихся кроме телесныя нужди гордится и преданыя посты во общину и хранимыя Церковию разрешает, якоже се тверду имущу в нем совершеному помыслу, да будет проклят.
Святых отец собора иже в Лаодикии правило 49.
Не [2171] подобает в 40 дний последния недели четвертка разрешати и того ради весь пост безчествовати, но весь Великий пост поститися сухо ядуще.
Толкование.
Четыредесят дний Великаго поста, такоже и вся дни Великия Недели спасеных страстей Господа нашего Иисуса Христа, яже глаголется Страстная Неделя, в посте и в молитве и во умилении сердца совершати и не разрешати поста в Великий Четверток, (л. 582 об.) [2172] но и той поститися и сухо ясти.
Правило 50.
Ни памяти мученик творити, токмо в субботу и в неделю.
Толкование.
В четыредесят дней Великаго Поста кроме [2173] суботы и недели ни мучеником память, ни инем святым творится.
Правило 51.
Не подобает в Великий Пост ни брака, ни обедов [2174] по мертвых, ни инаго коего пира творити.
Се правило разумно.
Сему же подобно пишет Никита мних, презвитер монастыря Студийскаго, по реклом Скифита, к латином, в той же книзе Кормчей в главе 47 на листе 386-м и 7-м.
Ты же, попирателю, како смел равно чествовати великим Господьским праздником царева рождения день? Но и царьский закон (л. 583) [2175] отрицает в неделю и прочия Божественыя святыя дни торжества царьскаго рождения на ин день, а не сточневати.
А еже кому бы хотети царя подобна Богу творити, сам Господь собою такое зло возрази к вопросившему Ему и глаголющему: Учителю [2176] благий, что сотворив живот вечный, наследствую? Рече же ему Иисус: Что Мя глаголеши блага? Никто же благ, токмо един Бог. И ко архиереом, вопрошающим Его: Ты ли еси Сын Божий? Он же рече: Вы глаголете, Аз есмь. Тако и бесом, вопиющим и глаголющим: Что [2177] и Тебе, Иисусе, Сыне Бога Вышняго? Пришел еси прежде времени мучити нас. Он же призапрещ им и умолчаста и исцелевшему рече: Иди в дом свой (л. 583 об.) [2178] и поведай, елика сотвори тебе Бог, то есть Бог Отец небесный, а не о себе рече, елика ти сотвори Иисус.
Вопрошаше [2179] Иисус ученики Своя, глаголя: Кого Мя глаголют человецы, суща Сына человеческаго? Они же реша: Овии убо Иоанна Крестителя, инии же Илию, друзии же Иеремию или единаго от пророк. Глагола им Иисус: Вы же кого Мя глаголите быти? Отвещав Симон Петр, рече, Ты еси Христос, Сын Бога живаго. Тогда запрети Иисус учеником Своим, да никому же рекут, яко сей Иисус есть Христос. И паки инде рече: Вы же кого Мя глаголите быти? Отвещав же Петр, рече: Христа Божия. Он же запреща им, повеле никому же глаголати сего.
А пред государем (л. 584) [2180] мнози не ве и гласи глаголют: Ты, государь, бог земный. И никому государь запрещает. И патриарх Никон государю говаривал, будучи на Москве, и с Москвы сшед, писал, да запретит впредь таким глупцом не называть себя богом. Он же умолче. Не слышат таковии глаголющии, что Давид святый глаголет: Бог наш на небеси и на земли, вся, елико восхоте, и сотвори. Не поревнова верховными апостолома, о них же суть в Деяниих писано: Народи [2181] же видевше, еже сотвори Павел, воздвигоша глас свой ликаонский, глаголюще: Бози уподоблшеся человеком, снидоша к нам. Нарицаху же Варнаву Дия, Павла же Ермию, понеже той бяше (л. 584 об.) [2182] началник слову, жрец же Диа сущаго пред градом их. Онца и венца ко вратом принес, с народы хотяше же ети. Слышавше же се апостоли Варнава и Павел, растерзавше ризы своя, вскочиша в народ, зовуще и глаголюще: Мужие, что сия творите? Имы подобострастна вам еста человека, благовествующа вам от сих суетных обращатися к Богу живу, иже сотвори небо и землю и море и вся, яже в них. Иже в мимошедшыя роды оставил бе вся языки ходити в пути своя. И убо не несвидетельствована себе, остави благотворя, с небесе вам дожди дая и времена плодоносна, исполняя пищею и веселием сердца (л. 585) [2183] ваша и сия глаголюще: Едва устависта народы, не жрети има, но отъити коемуждо восвояси.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.