» » » » Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы


Авторские права

Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы

Здесь можно скачать бесплатно "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" в формате fb2, epub, txt, doc, pdf. Жанр: Религия. Так же Вы можете читать книгу онлайн без регистрации и SMS на сайте LibFox.Ru (ЛибФокс) или прочесть описание и ознакомиться с отзывами.
Рейтинг:
Название:
ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Автор:
Издательство:
неизвестно
Жанр:
Год:
неизвестен
ISBN:
нет данных
Скачать:

99Пожалуйста дождитесь своей очереди, идёт подготовка вашей ссылки для скачивания...

Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.

Вы автор?
Жалоба
Все книги на сайте размещаются его пользователями. Приносим свои глубочайшие извинения, если Ваша книга была опубликована без Вашего на то согласия.
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.

Как получить книгу?
Оплатили, но не знаете что делать дальше? Инструкция.

Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.








Толкование.

Три убо сия рождения, яже глаголет Богослов, праве о сих и Екклесиаст сповествует. Едино от телес, еже друг от друга раждаяхуся [2155], второе от крещения по рождение, третие от воскресения. И еже убо от телес нощно и темно есть, гресно ту бо и сочетание брака паче нощию бывает, яко рабско суще и яко [2156] страстми владомо, от сластолюбия бо брак и сочетание, се бо в беззаконии зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя.

Разсмотри, богоборче, яже о праздниках таинства Воскресения Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа и святаго Его Рождества и святаго просвещения таинства и рождество царьско, (л. 578 об.) [2157] о нем же Давид свидетельствова выше сего, и которое сочетание свету ко тме, по божественному апостолу и правде к беззаконию, еже ты, зломудре, предпочте день рождения царя и царицы и чад их, паче дней таинственных Христовых, глаголю святаго Его Воскресения и Рождества и Богоявления. Ини же праздники тех нарече таинства ради, якоже выше изообрази богословнейший Григорий, но день Рождества Христова и прочая. А яко о царьском рождества праздник и которой праздник или таинство? Разсмотри усердно, и еще ти к сим приложим.

Вси [2158] убо Владычнии [2159] праздницы и божественная торжества таинства показуют и являют перваго (л. 579) [2160] пришествия плотскаго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, сиречь, яко родился есть и яко крестился есть, яко преобразися, яко распялся есть, яко погребеся, яко воскресе в третий день и яко вознесеся.



Всякий [2161] же праздник Владычний и торжество радости духовней возделание душевней светлости и красоте ходатай, церквам украшение и благолепие духовно, небо земное и плод восхождение, прехождение есть от смиренных на высокия и божественная, восхождение от мирских на премирная, от плотских на духовная: от чювственных на разумная, от земных на небесная. Сего ради и мы духовно празднуем и освящением и безстрашием и миром (л. 579 об.) [2162] и совокуплением Богу угодим и пребываем со страхом в песнех и молитвах и молбах и в правдах, и милостыни Бога умоляем, даже от Него богатно дано будет нам вхождение во Царьство Небесное и безконечное и блаженное, идеже празднующих непрестанный глас и неизреченное благодушие и безсмертных благих наслаждение. Духовнии убо праздницы Божественая торжества спасение воистину искупляют душам нашим. И толико болша суть от мирских праздник и торжеств и всех житейских куплей, елико болши есть душа тела и елико болши есть небо от земли и елико болши есть жития сего мимотекуща в будущее, (л. 580) [2163] по святому: Иже око не виде и ухо не слыша и на сердце человеку не взыде, яже уготова Бог любящим Его.

И видел еси посредство божественных духовных праздник, елико от мирских разнствуют, якоже небо от земли. Аще ли сими недоволен будеши, еще и от святых апостолских и святых отец правил приложим.

Сему же подобно обою святую верховную апостолу Петра и Павла правила 1.

Аз [2164], Петр и Павел, заповедуема людем делати пять дней в недели, в субботу же и в неделю да упражняются в церковь поучения ради еже на благоверие. Суббота бо бытия всея твари образ имать, неделя ж Воскресения.

Правило 2.

Великую неделю, сиречь (л. 580 об.) [2165] Страстную, и другую, яже по ней, рекше Святыя Пасхи, да не делают людие, но да празднуют вси раби и свободнии. Оная убо неделя яко Страстей есть Господних, сия же яко Воскресения Его и требе есть поучатись, Кто есть пострадавый и воскрес и свободивый нас.

Правило 3.

Святое Вознесение да празднуем, понеже совершение есть, еже о Христове смотрения.

Правило 4.

Пятьдесятницу да празднуем пришествия ради Святаго Духа, дарованаго во Христа верующим.

Правило 5.

Рождества Христова да празднуют, в онь же в той нечаемая благодать человеком вдана бысть рождением Божия Слова из Марии девицы на спасение миру.

Правило 6.

Богоявления праздник (л. 581) [2166] да празднуют, понеже в той день бысть явление Христова Божества, свидетельствовашу Ему Отцу в крещении и утешителю Святому Духу, в видении голубине показавшу предстоящим Свидетельствованнаго.

Правило 7.

Дни апостолския празднуйте, учители бо вам быша веровати во Христа и Духа Святаго, достойны вас сотвориша. И Стефана Первомученика день празднуйте и прочих святых мученик, почетших Христа паче своего живота.

Сему же подобны и царьския законы и Иустиниана новых заповедей глава 46 лист 384.

Ты убо, неправедный списателю, глаголеши, яко в онь же прилучится праздник рождения государя царя и прочее. А царево рождение не невеси, и яко во святую мученицу (л. 581 об.) [2167] бывает, такожде царицы и великия княгини, такожде и царевича государя и царевен. Но Божественая повеления не оставляют святую мученицу разрешати, не точию царьских ради рождений, но и святых мученических памятей.

Послушай.

Правило святых апостол 69.

Аще [2168] который епископ или презвитер или диакон или поддиакон или чтец или певец в 40 дней, сиречь в Великий пост не постится и во все лето во всякия среды и пятки, да извержен будет, токмо аще не пакостит ему телесная болезнь, немощному бо прощено есть по силе вкушати масла и вина. Аще же мирский человек не постится, да отлучится.

Собора Гангрьскаго правило 18.

(л. 582) [2169] Аще [2170] кто от воздержавшихся кроме телесныя нужди гордится и преданыя посты во общину и хранимыя Церковию разрешает, якоже се тверду имущу в нем совершеному помыслу, да будет проклят.

Святых отец собора иже в Лаодикии правило 49.

Не [2171] подобает в 40 дний последния недели четвертка разрешати и того ради весь пост безчествовати, но весь Великий пост поститися сухо ядуще.

Толкование.

Четыредесят дний Великаго поста, такоже и вся дни Великия Недели спасеных страстей Господа нашего Иисуса Христа, яже глаголется Страстная Неделя, в посте и в молитве и во умилении сердца совершати и не разрешати поста в Великий Четверток, (л. 582 об.) [2172] но и той поститися и сухо ясти.

Правило 50.

Ни памяти мученик творити, токмо в субботу и в неделю.

Толкование.

В четыредесят дней Великаго Поста кроме [2173] суботы и недели ни мучеником память, ни инем святым творится.

Правило 51.

Не подобает в Великий Пост ни брака, ни обедов [2174] по мертвых, ни инаго коего пира творити.

Се правило разумно.

Сему же подобно пишет Никита мних, презвитер монастыря Студийскаго, по реклом Скифита, к латином, в той же книзе Кормчей в главе 47 на листе 386-м и 7-м.

Ты же, попирателю, како смел равно чествовати великим Господьским праздником царева рождения день? Но и царьский закон (л. 583) [2175] отрицает в неделю и прочия Божественыя святыя дни торжества царьскаго рождения на ин день, а не сточневати.

А еже кому бы хотети царя подобна Богу творити, сам Господь собою такое зло возрази к вопросившему Ему и глаголющему: Учителю [2176] благий, что сотворив живот вечный, наследствую? Рече же ему Иисус: Что Мя глаголеши блага? Никто же благ, токмо един Бог. И ко архиереом, вопрошающим Его: Ты ли еси Сын Божий? Он же рече: Вы глаголете, Аз есмь. Тако и бесом, вопиющим и глаголющим: Что [2177] и Тебе, Иисусе, Сыне Бога Вышняго? Пришел еси прежде времени мучити нас. Он же призапрещ им и умолчаста и исцелевшему рече: Иди в дом свой (л. 583 об.) [2178] и поведай, елика сотвори тебе Бог, то есть Бог Отец небесный, а не о себе рече, елика ти сотвори Иисус.

Вопрошаше [2179] Иисус ученики Своя, глаголя: Кого Мя глаголют человецы, суща Сына человеческаго? Они же реша: Овии убо Иоанна Крестителя, инии же Илию, друзии же Иеремию или единаго от пророк. Глагола им Иисус: Вы же кого Мя глаголите быти? Отвещав Симон Петр, рече, Ты еси Христос, Сын Бога живаго. Тогда запрети Иисус учеником Своим, да никому же рекут, яко сей Иисус есть Христос. И паки инде рече: Вы же кого Мя глаголите быти? Отвещав же Петр, рече: Христа Божия. Он же запреща им, повеле никому же глаголати сего.

А пред государем (л. 584) [2180] мнози не ве и гласи глаголют: Ты, государь, бог земный. И никому государь запрещает. И патриарх Никон государю говаривал, будучи на Москве, и с Москвы сшед, писал, да запретит впредь таким глупцом не называть себя богом. Он же умолче. Не слышат таковии глаголющии, что Давид святый глаголет: Бог наш на небеси и на земли, вся, елико восхоте, и сотвори. Не поревнова верховными апостолома, о них же суть в Деяниих писано: Народи [2181] же видевше, еже сотвори Павел, воздвигоша глас свой ликаонский, глаголюще: Бози уподоблшеся человеком, снидоша к нам. Нарицаху же Варнаву Дия, Павла же Ермию, понеже той бяше (л. 584 об.) [2182] началник слову, жрец же Диа сущаго пред градом их. Онца и венца ко вратом принес, с народы хотяше же ети. Слышавше же се апостоли Варнава и Павел, растерзавше ризы своя, вскочиша в народ, зовуще и глаголюще: Мужие, что сия творите? Имы подобострастна вам еста человека, благовествующа вам от сих суетных обращатися к Богу живу, иже сотвори небо и землю и море и вся, яже в них. Иже в мимошедшыя роды оставил бе вся языки ходити в пути своя. И убо не несвидетельствована себе, остави благотворя, с небесе вам дожди дая и времена плодоносна, исполняя пищею и веселием сердца (л. 585) [2183] ваша и сия глаголюще: Едва устависта народы, не жрети има, но отъити коемуждо восвояси.


На Facebook В Твиттере В Instagram В Одноклассниках Мы Вконтакте
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!

Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.


Понравилась книга? Оставьте Ваш комментарий, поделитесь впечатлениями или расскажите друзьям

Все книги автора Никон

Никон - все книги автора в одном месте на сайте онлайн библиотеки LibFox.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"

Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.

А что Вы думаете о книге? Оставьте Ваш отзыв.