Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы
Скачивание начинается... Если скачивание не началось автоматически, пожалуйста нажмите на эту ссылку.
Жалоба
Напишите нам, и мы в срочном порядке примем меры.
Описание книги "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Описание и краткое содержание "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать бесплатно онлайн.
Не сия ли вся збышася на нас по писаному: Соберу на них злая, и стрелы Моя скончаю в них. И по мале.
Не сия ли вся собрашася у Мене и запечатлешася в сокровищих Моих? В день отмщения воздам, (л. 565) [2108] во время, внегда соблазнится нога их, яко близ день погибели их. И предстоят готовая вам, яко поострю яко молнию меч Мой и приимет суд рука Моя, и воздам месть врагом и ненавидящим Мя воздам. Упою стрелы Моя от крове, и меч Мой снесть мяса. Тогда увидите, яко Аз есмь Бог и несть разве Мене.
Не тако ли все, елико вышеписаная на нас збышася? Не быша ли морове велицы во царьствующем граде Москве и во всех градех лютою язвою и неисцелною? Не возбоя ли ся сердце царево, егда мору бывшу, царице же на Москве со царевичем Алексием и со царевнами, и не веде, что сотворити и камо бежати? Не бысть ли (л. 565 об.) [2109] князи в пагубу, якоже князь Михаил Пронской с товарыщи, в мор на Москве умре? И от всенароднаго множества не ослабели всяка рука, якоже князь Алексием Трубецким товарыщи два князь Семен Пожарской и Львов и прочие. И елико со инеми воеводы, с Васильем Шереметевым и князь Иваном Хованским коликия тмы скончашася мором по градом и по селом и по деревням и на войне, не убояша ли ся всяка душа человечья? Не смятоша ли ся послы, от царя посылаеми до Москвы в мор и от Москвы до царя? Не прияша ли болезни, яко жена рождающая? Не поболеша ли друг о друзе? Не ужаснуша ли ся ужасом великим? (л. 566) [2110] Не быша ли лице их яко пламы? Не быша ли день Господень без целбы полн ярости и гнева? Не положи ли Господь Москву и окрестныя грады пусты? Не погуби ли грешники от них? Не разшири ли ад души своея и не разверзе ли уст своих? Не снидоша ли славнии и велицый, богатии и нищии, о них же множестве несть время зде и списати? Их же число един Господь Бог весть. Не все ли се быша по писаному: Псом и свиниям на разтерзание, птицам небесным и зверем земным на пожрение и разхищение? Кто тех оплака? Кто же ли погребе? Никто же. Не се ли всех отдаде Господь в погибель всем царьством земным, якоже от всех (л. 566 об.) [2111] слышится, от тамо приходящих, яко несть дому во странах поганских, в нем же не бе христиана неволника, то есть полоненника. И сбышася все на глаголющих, иже реша: Да наследим себе святилище Божие. Боже мой, положи я яко коло, яко трость пред лицем ветра, яко огнь, попаляя и дубравы, яко пламень, пожигая и горы. Тако поженеши я бурею Твоею и гневом Твоим смятеши я. Исполни лица их безчестия и взыщут имени Твоего, Господи. Да постыдятся и смятутся в век века, и посрамятся и погибнут, и да познают, яко имя Тебе Господь. Ты един Вышний по всей земли.
(л. 567) [2112] И паки во инем псалме: Бог [2113] отмщений Господь. Бог отмщений не обинулся есть. Вознесися судяй земли, воздаждь воздаяние гордым. Доколе, Господи, грешницы, доколе грещницы восхвалятся? Провещают и возглаголют неправду, возглаголют вси, делающии беззаконие. Люди Твоя, Господи, смириша и достояние Твое озлобиша. Вдовицу и сира умориша и пришелца убиша и реша: Не узрит Господь, ниже разумеет Бог Ияковль. Разумейте же, безумнии в людех и буии, некогда умудритеся, яко не отринет Господь людей своих и достояния своего не оставит. Господь судит людем Своим и о рабех Своих умолится. И [2114] воста, яко спя Господь, (л. 567 об.) [2115] яко силен и шумен от вина, и порази враги Своя вспять, поношение вечное даде им. И смирися человек и обезчестися муж, и очи высокоглядающии обнизитася. Обаче [2116] за лщения их положил еси им злая, низложил я еси, внегда разгордешася. Како быша в запустение внезапу, изчезоша и погибоша за беззаконие свое. И [2117] во всех сих не отвратися ярость Его, но и еще рука Его высока.
Тако и оставшим злотворящим Божественое Писание претит, глаголя: Зане [2118] его же ты поразил еси, тии погнаша и к болезни язв моих приложиша. Приложи беззаконие к беззаконию их, да не внидут в правду Твою, (л. 568) [2119] да потребятся от книг живущих и с праведными да не пишутся.
Ныне же к тебе обращаемся, лжи предтеча, списателю неправде и беззаконию. Ты же ми отвещай. Пишешь в своем сложении на листе 63-м: И по государеву цареву и великаго князя Алексия Михайловича всеа Русии указу бояре князь Никита Иванович Одоевской с товарыщи выписал ис правил святых апостол и святых отец и из градских законов Греческих царей, и из старых судебников прежних великих государей и прочее. И что ис правил выписал, ис которых правил? Се ли, еже пишешь в десятей главе, в первой статие о суде? Суд государя царя и великаго (л. 568 об.) [2120] князя Алексия Михайловичя всеа Русии судит бояром и околничим и думным людем и диаком и всяким приказным людем и судьям и всякая росправа делает всем людем Московскаго царьства от болшаго и до меншаго чину в правду.
Отвещай, в которых то правилех написано, что суд великаго государя царя, а не Божий? Мы же ти рехом выше и ныне глаголем, яко суд Божий есть, и о сем доволно предь написахом. И царие слуги суть Божие, яко же приточник глаголет: Слышисте [2121] убо царие и разумейте, и научитеся судии концем земли. Внушите содержащии множества и гордящиися о на(л. 569)родех [2122] язык, яко дана есть от Господа держава вам и сила от Вышняго, иже истяжет дела ваша и помышления испытает, яко слузи суще Царьства Его, и не судисте право, ни сохранисте закона, ниже по воли Божии ходисте. Тако и Давид галголет: И [2123] ныне царие работайте Господеви со страхом. И прочее. А еже работати Господеви рабство знаменует, и сам о себе глаголет, яко: Аз раб Твой есмь. И инде глаголет: Твой есмь аз, спаси мя.
Ты же како смел еси в своем ложном и проклятом писании в десятей главе в 25-й статье: Да [2124] суда же не судить и никаких дел в приказех не делать, опричь великих царьственных дел (л. 569 об.) [2125] в день Рожества Христова, в день святаго Богоявления и в ыныя Господьския праздники, Сырная неделя, Первая неделя Великаго Поста, Страстная неделя, седмь дней по Пасце, да в которой день приспеет праздник, день рождения государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всеа Русии и его благоверныя царицы и великия княгини Марии Ильиничны, и их благородных чад. О пребеззаконниче и злобесный человече, како не устыдеся, ни устрашися? Беси того исповедаху Сына Божия и Бога, глаголаху: Почто еси Сыне Божий пришел еси прежде времени мучить нас? А ты, злострастный человече, не исповеда того Бога быти и Господа (л. 570 ) [2126] нашего Иисуса Христа, аки проста человека, пишешь: В воскресной день, в день Рожества Христова. Ибо Христи мнози, и царие и священницы Христи, то есть помазанники и лжехристи, якоже Иисус Христос глаголет и апостоли: Мнози бо лжехристи изыдоша в мир и антихристи мнози, а Христос Бог наш един есть. Не усохл бы скверный твой язык изглаголати или написати: Рожество Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа или святое Богоявление Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа [2127], и ниже праздник нарече, но день. А яже о царе, да в который день приспеет праздник, день рождения государя царя и прочее. Такожде и о царице и о них чадех. Которыя праздники, которое таинство? Развее что любострастно и человеческо, и во всем при(л. 570 об.)подобил [2128] еси человеков Богу, но и предпочтеннее Бога. А яже о таинствах Божиих, то есть о Рожестве Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа и о Святем Его Богоявлении и Воскресении, послушай богословнейшаго Григория, яже на Пасху в первем слове и стихе.
О Воскресении Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.
Воскресения [2129] день и начало дейсно. Просветимся торжеством и друг друга обымем, и рцем, братие, ненавидящим нас, не яко любве ради что сотворшим или пострадавшим, простим вся с покорением, дадим милость друг другу.
Толкование.
Приидите прочее о светлем Празднице сем и торжестве, духовне просветимся, еже одеянии добродетели, (л. 571) [2130] и друг друга приимем, показующе всем любовно и братолюбовно и союзно ко единству, рцем братие ненавидящим нас. Сие пророчества Исаина прият Богослов, глаголющее: Рцыте ненавидящим вас и мерзящим: братия наша есте. Ум же слову сицев есть, яко и тии, иже ненавидят нас. Рцем же, о братие, еже есть, призовем их именем братие. Се убо указ благости произволения, к сим подобает бо и врагом глаголати: о братие.
Таинство [2131] праздник многащи Богослов именует, заеже в сих таинства смотрения спасения нашего чюдеса быша. Таинствия ж суть, заеже суть неверным, ни бо подобает к неверным таинственнейша праздник глаголати и по Владычнем слове: Не лепо (л. 571 об.) [2132] есть просыпати бисер пред свиниами.
И во втором слове на Пасху глаголет.
Пасха [2133], Господня Пасха, и паки реку Пасха, честь Святей Троицы, Ты нам праздником праздник и торжеством торжество, толико превозходящим вся, не человеческия точию, но и низу грядущыя, но уже и тыя Христовы и о Нем сотворяемыя елико звезды солнце.
Толкование.
Праздник же праздником Пасху нарицает и Торжество торжеств, яко и Святейший праздник. Тако обычай убо имяху и древнии, яже честнейшая вещей сице именовати, юножска и брачна и населна, по ветхих творяще та глаголаху. Праздноваху тий день той, егда дитя раждашеся или брак творяху или храм созидаху, летному кругу день (л. 572) [2134] носящу, якоже святая святых, и песни песней. Аще не убы было воскресние, не бы и рождество, ниже крещение, ниже и на Христова таинства хотяхуся известити и уверити. Кои же человечестии праздницы, по некоих убо праздницы святых? Поистине же, яже юношска и брачна и населна и елика сим подобна. Таковыи праздницы низу грядут доле и на землю возвращаеми. Святых же праздницы к Богу возносятся и восходят. Не точию человеческия праздники праздник Пасха побеждает и превосходит, но и самыя Христовыя толико покрывает, елико и звезды солнце. Сице пресветляется дне благодать. Прочее ж о Воскресении Христа Бога нашего торжестве и таинстве насладитися, прочти первое (л. 572 об.) [2135] и второе слово на Святую Пасху.
Подписывайтесь на наши страницы в социальных сетях.
Будьте в курсе последних книжных новинок, комментируйте, обсуждайте. Мы ждём Вас!
Похожие книги на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Книги похожие на "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы" читать онлайн или скачать бесплатно полные версии.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Отзывы о "Никон - ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы"
Отзывы читателей о книге "ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы", комментарии и мнения людей о произведении.